וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט שווה כסף: חמאס שומר על משמעת אש - ומעלה את התעריף

5.5.2019 / 12:03

הארגון שומר רקטות ארוכות טווח כדי להעביר מסר שאפשר לסיים את המשבר במהירות ולקדם משא ומתן. לפני יותר מחצי שנה נתניהו הסכים להעביר לרצועה 15 מיליון דולר ויצר את המשוואה עליה אנחנו משלמים מחיר יקר. כשברקע תחרות האירוויזיון, התעריף רק עולה

תיעוד: השמדת מנהרת טרום בדרום רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

גם לאחר ירי של יותר מ-400 רקטות, עדיין ניכר שחמאס שומר על משמעת אש ומדרדר את העימות מול ישראל בצורה מבוקרת ומושכלת. הארגון שומר באמתחתו רקטות ארוכות טווח בניסיון להעביר מסר לישראל כי יש עדיין על מה לדבר ואפשר לסיים את המשבר הנוכחי ובמהירות. כותרת הדרישות של הארגון - הכנסת כסף לרצועת עזה עם תחילת חודש הרמדאן.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון הרצועה; שתי רקטות שוגרו לעבר ישראל
יותר מ-50 רקטות לאשקלון, אשדוד והעוטף; צה"ל תקף עמדות חמאס
"לא נסכים שימכרו אותנו": תושבי עוטף עזה הקימו מאהל מחאה בת

תקיפה בעזה, 5 במאי 2019. צילום מסך
הרס בתים בעזה בעקבות תקיפות צה"ל, הבוקר/צילום מסך

תופעה אחרת שבולטת לעין בהתנהלות חמאס היא שמאז שהחל הארגון בירי מסודר לעבר ישראל בשבת בבוקר, אין בקרב אנשיו נפגעים. גם לאחר יותר ממאה תקיפות של חיל האוויר על מטרות בעזה, אף אחד מאנשי הזרוע הצבאית לא נהרג.

זה בעיקר מעיד על משמעת צבאית גבוהה והתנהלות מושכלת תחת אש, כשהארגון כולו יורד מתחת לקרקע, למנהרות אינסופיות ברצועה. במשך שנים חמאס הכין אותן לקראת אירוע של מלחמה וזאת במקביל לכך שהוא מוכיח שיש ביכולתו להמשיך ולשגר באופן רצוף לעבר מטרות שונות בישראל.

לעת עתה לפחות לא נראה עדיין אותו סולם שיוריד את הצדדים מאותה נקודה מסוכנת שאליה הגיעו. למרות הנוכחות של בכירי חמאס בקהיר ובראשם יחיא סינוואר לצד ראש הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, לא נוצר הרושם שהארגונים הללו ממהרים להגיע להפסקת אש, והחסות לכאורה של המודיעין המצרי לא מותירה עליהם רושם ניכר.

עוד באותו נושא

דובר צה"ל: מעבירים חטיבה לאוגדת עזה, אין עיסוק בהפסקת אש"

לכתבה המלאה
פגיעה ישירה של רקטה באשקלון, 5 במאי 2019. ניב אהרונסון
פגיעת רקטה באשקלון, הבוקר (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, שידע בעבר לפתור משברים מסוג זה, נמצא בארצות הברית בשל מצבו הבריאותי וניכר כי חסר מתווך ושליח שיכול להביא לפתרון דה פקטו של המצב כמו למשל באמצעות הכנסת כספים לרצועת עזה.

אי אפשר להתעלם מאותה החלטה אומללה של ממשלת ישראל, לפני יותר מחצי שנה, שיצרה את התסבוכת שבה אנו נמצאים כעת. מדובר על הרגע שבו הסכים ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להכניס אל רצועת עזה 15 מיליון דולר קטארים שנועדו לקופת חמאס באמצעות מזוודות כסף.

אז נוצרה אותה משוואה שאנו משלמים עליה כעת מחיר יקר, שאומרת כי כסף שווה שקט. ומאותו רגע שבו הכסף נעצר או כניסתו מתעכבת לעזה, ההידרדרות הבאה היא רק עניין של זמן, מתוך הבנה שאפשר ורצוי לסחוט את ישראל ולאיים עליה בכוח.

בארגון מבינים שהכלים שנמצאים בידי ישראל, כדי להתמודד עם חמאס, מוגבלים בימים אלה לנוכח רצונה של ישראל להימנע ממלחמה כוללת ערב יום העצמאות ותחרות האירוויזיון. לכן, מרשים לעצמם להשתמש ביותר כוח כדי להביא לוויתורים נוספים מצידה של ישראל.

שגריר קטאר לעזה מוחמד אל-עמאדי - 22 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
ידע בעבר לפתור משברים. מוחמד אל-עמאדי (צילום: רויטרס)/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully