וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים: התובע הכללי שיקר לקונגרס - זה פשע

2.5.2019 / 20:31

פלוסי תקפה בחריפות את בר, אחרי עדותו על דוח מולר וסירובו להופיע בפני שימוע נוסף. יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים שוקל לפתוח בהליך נגד התובע הכללי בגין ביזוי הקונגרס

.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי האשימה היום (חמישי) את התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר במתן עדות שקר בקונגרס. "זה פשע", אמרה לכתבים הדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס, מבלי לפרט את מה בדבריו היא רואה כפשע. היא אמרה כי לא התובע הכללי ולא הנשיא דונלד טראמפ נמצאים מעל החוק.

דבריה החריפים מצטרפים לאזהרה של יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, ג'רולד נדלר, שאיים לפתוח בהליכים נגד בר בגין ביזוי הקונגרס. זאת בשל סירובו להעביר לידי המחוקקים את דוח החקירה המלא של התובע המיוחד רוברט מולר, ללא החלקים שצונזרו ממנו. הוא האשים את ממשל טראמפ ב"מתקפה הולכת וגדלת" על הדמוקרטיה האמריקנית.

הוא אמר כי הוא מוכן לפתוח בהליך, שעשוי להסתיים בקנסות ואף במאסר, אחרי שהאיש הבכיר ביותר במערכת אכיפת החוק לא הופיע לשימוע נוסף על דוח ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016, אחרי שימוע סוער שנערך אתמול בסנאט.

לקריאה נוספת בנושא
התובע הכללי בשימוע בסנאט: "החשדות נגד טראמפ לא הספיקו לאישום"

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר מעיד בפני ועדת המשפט של הסנאט על דוח מולר, 1 במאי 2019. רויטרס
מרגיז את הדמוקרטים. בר בשימוע בקונגרס, אתמול/רויטרס

הדמוקרטים מאשימים את בר בהטעיית הקונגרס בעת עדותו בחודש שעבר, כשאמר שהוא לא יודע אם מולר הסכים עם מסקנותיו הראשוניות מהדוח - מבלי להזכיר מכתב ששלח התובע המיוחד ב-27 במרץ, שבו התלונן כי התקציר שפרסם התובע הכללי "לא עלה בקנה אחד עם ההקשר, עם האופי ועם החומר מעבודת משרדו". נדלר הקציב לבר להעביר לידיו את המסמך של מולר עד ליום רביעי, והדמוקרטים גם שוקלים לזמן בצו את התובע הכללי כדי להכריח אותו להעיד בפניהם.

דבריו של נדלר מצביעים על כך שהדמוקרטים, השולטים בבית הנבחרים, מוכנים להחריף את כיפופי הידיים עם ממשל טראמפ. הבית הלבן מסרב לשתף פעולה עם המחוקקים הדמוקרטים בשורה ארוכה של נושאים, החל מהחזרי המס של הנשיא ועד לעסקיו. כמה מהדמוקרטים אף קראו בתובע הכללי להתפטר. יו"ר הוועדה אמר כי טראמפ רוצה למנוע מההקונגרס לפקח על פועלו. "לב לבו של הממשל האמריקני, מערכת של כוח מוגבל, מערכת שאמורה למנוע מהנשיא להיות דיקטטור, נמצא בסיכון", אמר נדלר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך יום התפילה הלאומי בבית הלבן, 2 במאי 2019. רויטרס
מסרב לשתף פעולה הקונגרס. טראמפ בבית הלבן, היום/רויטרס

בעדותו הראשונה מאז פרסום הדוח בן 448 העמודים ב-18 אפריל, בר התמודד אתמול עם שאלות נוקבות של ועדת המשפט של הסנאט הנשלטת על ידי הרפובליקנים. הוא נשאל, בין היתר, מדוע לאחר שקיבל את הדוח ממולר במרץ, הסיק כי הנשיא לא ביקש, בניגוד לחוק, לסגור את החקירה שארכה 22 חודשים, מה שנתפס כשיבוש חקירה.

"אני לא חושב שהחשדות בתיק הספיקו עד כדי כתב אישום ותביעה", העיד בר, שמונה על ידי טראמפ לאחד התפקידים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק בארצות הברית.

בדוח החקירה המלא, הציג מולר שורה של מקרים שבהם עשוי היה טראמפ להיות מעורב לכאורה בשיבוש הליכי חקירה. עם זאת, מולר לא הגיע למסקנה אם טראמפ אכן שיבש את החקירה, אבל גם לא זיכה אותו והותיר לקונגרס פתח לחקור זאת. מולר, ראש ה-FBI לשעבר, חשף גם "מספר רב של קשרים" בין ממשלת רוסיה לבין הקמפיין של טראמפ, אבל קבע כי אין מספיק ראיות כדי לקבוע שאכן הייתה קנוניה שמטרתה להשפיע על תוצאות הבחירות.

בניגוד לעמדה שהביע התובע הכללי קבע מולר כי "יש ראיות לגבי המעשים והכוונה של הנשיא המונעות מאיתנו להגיע למסקנה חד-משמעית שהוא לא ביצע שום פשע". מולר הוסיף: "ובהתאם לזאת, בעוד שהדוח הזה לא קובע כי הנשיא ביצע עבירה כלשהי, הוא גם לא מזכה אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully