וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם קוד - "דוז פואה": המבצע לאבטחת האירוויזיון נחשף

1.5.2019 / 14:00

פרסום ראשון: 8,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומאבטחים יחלו בקרוב את השלב הבא במבצע הענק לאבטחת האירוויזיון שיתקיים בת"א בעוד כשבועיים. במשטרה נערכים לכלל התרחישים, משיגור רקטות ועד להתפרעות פעילי BDS

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

המבצע המשטרתי הנרחב לאבטחת אירוע האירוויזיון שיתחיל ב-14 במאי יוצא היום (רביעי) לדרכו. במבצע לאבטחת המשלחות והמבקרים יקחו חלק כוחות גדולים ובהם 8,000 שוטרים, אלפי מאבטחים, מסוקים משטרתיים, ספינות שיטור וספינות חיל הים סוללות כיפת ברזל לוחמי יס"מ ומג"ב שוטרי תנועה ובלשים כבר מהשבוע. כך נראה מבצע האבטחה המשטרתי המורכב של המשטרה.

במבצע של מחוז תל אביב חוששים ונערכים למגוון תרחישים, החל מירי רקטות מעזה שיפעילו אזעקות באמצע מופע האירווזיון, ניסיון פיגוע של מפגע בודד, שיגור רחפן נפץ ופעילות מחאה של אנשי BDS. בנוסף נערכים השוטרים לאירועי פשיעה הכוללים פעילות כייסות, סחר בסמים, עבירות אלימות ועד התמודדות עם חסימת כבישים והכוונת תנועה.

שוטרים מפטרלים. דוברות המשטרה, אתר רשמי
צפי לתיירים רבים. שוטר בחוף הים/אתר רשמי, דוברות המשטרה

היום יציגו מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביטן שיפקד על ההיערכות המשטרתית ומפקד מרחב ירקון תת-ניצב דני לוי, שיפקד על יום האירוע, את פקודת המבצע לממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, וביום ראשון יציגו לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן את הפקודה וההערכות. לפי שעה, בשטח הפך מתחם גני התערוכה לשטח סטרילי המוגבל לבעלי תפקידים בלבד. לכל אולם מורשים להיכנס רק בעלי תפקיד מוגדרים ואין גישה לסקרנים או לכאלה שאינם מורשים. כל כניסה מתועדת, מבוקרת וכל חפץ, כולל עמודי הבמה או הריהוט והתפאורה, עוברים שיקוף ובדיקה.

מפקד המבצע בפועל הוא תנ"צ לוי, שהוא המומחה מספר אחת של המשטרה לאבטחת אירועי ספורט והפגנות. בהיותו קצין אג"מ של מרחב יפתח, היה לוי אחראי על אבטחת משחקי מכבי תל אביב בכדורסל בהיכל מנורה מבטים, באירועי המחאה החברתית הוא פיקד על משטרת לב תל אביב ובפועל היה אחראי על התמודדות של המשטרה עם הפגנות הגדולות ביותר. לתפקיד מפקד מרחב ירקון הוא מונה הרבה לפני שנטע ברזילי הביאה את האירווזיון לישראל. עכשיו הוא נדרש למבצע האבטחה המורכב.

עוד באותו נושא

ההכנות לאירוויזיון בעיצומן - אך אף אחד לא רוצה לאבטח אותו

לכתבה המלאה
אירוויזיון 2019 אקספו. ראובן קסטרו
אזורים שלמים הוכרזו סטריליים. ההכנות לבניית היציע במתחם אקספו/ראובן קסטרו

באירועים שיימשכו בין ה-14 במאי ל-16 במאי, צפויות להגיע 41 משלחות, 40 אלף תיירים, 3,000 עיתונאים מהעולם ובתחרות עצמה יצפו כ-200 מיליון צופים ברחבי העולם. בישראל יתקיימו עשרות אירועים, מסיבות, הופעות וחזרות כולל אירוע האירוויזיון בתל אביב.

לצד האיומים הביטחוניים והטיפול השגרתי של המשטרה באירועי הפשיעה שמיצר מופע בסדר גודל שכזה, הוחלט במשטרת תל אביב לפתוח תחנת משטרה שקופה בחוף ירושלים שבעיר. בתחנה יהיו שוטרים 24 שעות ביממה שידברו במגוון שפות כמו אנגלית, ספרדית, צרפתית ואיטלקית. כבר בנתב"ג ימתינו לתיירי האירוויזיון שוטרים דוברי שפות שיחלקו להם אלוני הסברה ויענו על שאלות.

הערכות משטרת ישראל לאירוויזיון, 1 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
קציני המשטרה בתדרוך במתחם "אקספו", שם תיערך התחרות/דוברות משטרת ישראל

המשלחות יתאכסנו בשמונה בתי מלון ברחוב הירקון והן יאובטחו בצורה הדוקה בכל שעות היממה. יציאת המשלחות לאירועים תהייה באוטובוסים כשכל כמה אוטובוסים יסעו בשיירה כשאופנועי יס"מ ינעו בתחילת השיירה ונידות יס"מ יסגרו את השיירה. בעת מעבר השירה יחסמו שוטרי תנועה את ציר הנסיעה כדי שמעבר שיירות המשלחות יהיה מהיר וללא כל עיכוב. השוטרים יאבטחו את המשלחות ויצרו תחושת ביטחון בקרב כלל חברי המשלחות. החשש בישראל שאחת המשלחות תרגיש חוסר ביטחון תבקש לבטל ואחריה יוצר אפקט דומינו.

תנ"צ לוי אומר כי כל מערכי המשטרה גויסו למבצע שזוכה לכינוי בפי שוטרי תל אביב. לכינוי "דוז פואה" למרות שהמחשב של המטה הארצי לא ניפק עדין את השם הרשמי למבצע. "אנחנו פועלים מול כל תרחיש, אנחנו פועלים כבר מלפני פסח, כרגע אין התראות לפגוע באירוע אבל אנחנו נערכים לכלל התרחישים לכל סוג של איום המטרה שלנו שהאירוע יעבור בצורה הטובה ביותר והבטוחה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully