וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: רוסיה שכנעה את מדורו לא לברוח, פעולה צבאית אפשרית

1.5.2019 / 15:05

שר החוץ האמריקני אמרכי נשיא ונצואלה עמד לעזוב את המדינה אל קובה עם הידיעות על פרוץ ההתקוממות נגדו. אלא שאז, לטענתו, פנתה מוסקבה מוסקבה למדורו ואמרה לו להישאר: "המטוס כבר היה בהיכון על המסלול". הוא הזהיר כי ארה"ב עשויה להפעיל כוח אם "תידרש לכך"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר הלילה (רביעי) כי נשיא ונצואלה ניקולס מדורו היה מוכן לעזוב את המדינה אתמול בבוקר לאור ההתקוממות נגדו, אך ביטל את תכניותיו בעקבות התערבותה של רוסיה. "היה להם מטוס בהיכון על מסלול. הוא היה מוכן לעזוב הבוקר, כפי שאנחנו מבינים. הרוסים אמרו שעליו להישאר", טען פומפאו בריאיון ל-CNN.

בהמשך היום, אמר פומפאו לרשת פוקס כי ארצות הברית מעדיפה חילופי שלטון ללא אלימות בוונצואלה, אולם הזהיר כי היא מוכנה לפעולה צבאית אם היא "תידרש לכך". לדבריו, "פעולה צבאית אפשרית, אם יהיה צורך בכך, זה מה שארצות הברית תעשה".

דבריו של פומפאו מגיעים אחרי שמנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו, הודיע אתמול על התקוממות צבאית, כארבעה חודשים אחרי שהכריז על עצמו כעל הנשיא הזמני במדינה. עם זאת, הוא לא הצליח למשוך אל שורותיו את בכירי הצבא, ומדורו הכריז במהלך הלילה על כישלון המרד. בהמשך היום מתכננת האופוזיציה הפגנות ענק, שלדברי גוואידו יהיו "הגדולות ביותר אי-פעם" במדינה הדרום אמריקנית.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו מדבר בארמון בקראקס עם בכירים בצבא ובממשלתו ב-1 במאי 2019. רויטרס
רוסיה ממשיכה להגן על משטרו. מדורו, הלילה/רויטרס

גוואידו קרא לכל כוחות הצבא להצטרף אליו למאמצים להביא לסיום שלטונו של מדורו, כשלצדו לאופולד לופז, אחד ממנהיגי האופוזיציה שאמור להיות במעצר בית ושוחרר על ידי כוחות חמושים. במדינה פרצו עימותים בין כוחות הביטחון, הנאמנים למדורו, לבין מפגינים התומכים באופוזיציה, במהלכם נפצעו עשרות בני אדם

בעלי בריתה של ונצואלה, בהן רוסיה וטורקיה, גינו את המהלך הדרמטי של האופוזיציה והאשימו אותה בעידוד אלימות. שר המידע חורחה רודריגס אמר כי מדובר ב"ניסיון הפיכה של קבוצת בוגדים קטנה". שר ההגנה ולדימיר פדרינו אמר כי הכוחות המזוינים נותרו מחויבים "להגן בנחישות על ממשלתו הלגיטימית" של מדורו.

עוד באותו נושא

מפגינים נדרסו: עשרות פצועים בעימותים בוונצואלה אחרי הכרזת המרד

לכתבה המלאה
ארה"ב הגדירה את משמרות המהפכה של איראן ארגון טרור, 
כחלק ממאמצי ממשל טראמפ להגביר את הלחץ על טהראן. רויטרס
מאיים על ונצואלה. פומפאו, בתחילת החודש/רויטרס

ונצואלה סובלת מאינפלציה של יותר משני מיליון אחוז, שהחריפה את המשבר ההומניטרי במדינה. יותר משלושה מיליון אזרחים נמלטו ממנה מאז 2015, וקיים מחסור חמור במזון ובתרופות. מדורו אומר כי ממשלתו היא קורבן של "מלחמה כלכלית" שמנהלים יריביו הפוליטיים, והוא מאשים את ארצות הברית במצב בשל הסנקציות שהטילה על המגזר הפיננסי ועל מגזר הנפט.

(עדכון ראשון: 9:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully