וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מתכנן להכריז על "האחים המוסלמים" ארגון טרור

30.4.2019 / 14:55

דוברת הבית הלבן אמרה כי הממשל פועל להוצאת הארגון האסלאמסטי מחוץ לחוק והכנסתה לרשימת ארגוני הטרור. זאת אחרי פגישה של נשיא ארה"ב עם נשיא מצרים, שמפעיל יד קשה נגד הארגון שאותו הפיל בהפיכה צבאית

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תומך בהגדרת "האחים המוסלמים" ארגון טרור - כך אמר היום (שלישי) הבית הלבן. ההחלטה, שאותה מגבש הממשל, תוביל לסנקציות נגד הארגון האסלאמסטי הוותיק ביותר במצרים. "הנשיא התייעץ עם הצוות של היועץ לביטחון לאומי שלו ועם מנהיגים באזור, שחולקים את החשש הזה, וההגדרה מגובשת בהליך פנימי", מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, בתגובה שנשלחה במייל.

ההודעה של דוברת הבית הלבן נמסרה אחרי שמוקדם יותר דווח בניו יורק טיימס כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מטראמפ להכניס את הארגון לרשימת הטרור, במהלך פגישה פרטית בוושינגטון בתחילת החודש.

אחרי הפגישה, טראמפ שיבח אותו כ"נשיא נהדר", בזמן שקבוצת מחוקקים, דמוקרטים ורפובליקנים, הביעו חשש מהפגיעה בזכויות אדם במצרים, בניסיונותיו של א-סיסי להישאר בשלטון למשך עשור נוסף ועסקאות נשק עם רוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
מצרים בחרה במשאל עם: א-סיסי יוכל להמשיך לכהן עד 2030
נשיא מצרים: שיתוף הפעולה עם ישראל נגד דאעש הוא ההדוק אי פעם

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא מצרים סיסי, 9 באפריל 2019. רויטרס
הצליח בשכנועים. טראמפ וא-סיסי בבית הלבן, החודש/רויטרס

א-סיסי, שהדיח את הנשיא מוחמד מורסי, איש הארגון, בהפיכה ב-2013 ונבחר לנשיא שנה מאוחר יותר, דיכא ביד קשה את האופוזיציה האסלאמיסטית לשלטונו וכן ארגונים ליברליים. האחים המוסלמים, שמעריכים את מספר חבריהם בכמיליון, עלו לשלטון בבחירות החופשיות הראשונות של מצרים ב-2012, שנה אחרי המהפכה שהפילה את השליט חוסני מובארק. עם זאת, אלפים מחבריה נכלאו תחת שלטונו של א-סיסי, שהוציא את התנועה מחוץ לחוק בטענה שהיא אחראית לפיגועי טרור. באחים המוסלמים מכחישים זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully