וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלא תבוא להשבעה בג'ינס!": הח"כים החדשים הגיעו ללמוד מה זה כנסת

29.4.2019 / 17:33

אורנה ברביבאי הרגישה "כמו ביום הראשון בכיתה א'", עידן רול "רק מחכה להגיש הצעות חוק", ועופר כסיף מוטרד מהסנטר הכפול בצילום ללוח הנוכחות. רגע לפני ההשבעה, הח"כים החדשים קיבלו הסברים על המשכן ודרכי העבודה לקראת הקדנציה. למרות שהמושב טרם החל - נרשמו הברזות

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

עופר כסיף ידע לא מעט מתקפות פוליטיות מאז נבחר לאחרונה לכהן כח"כ בכנסת ה-21, אבל לנזיפה שקיבל היום (שני) מדליה בקר, מנהלת הסיעה של הרשימה המשותפת, הוא לא התכונן. בקר ראתה את הח"כ הטרי מגיע ליום עיון שנערך במשכן לחברי הכנסת החדשים במכנסי ג'ינס והזהירה אותו: "אם אתה בא מחר להשבעה עם ג'ינס, אני קורעת אותך. גם לא עם הנעליים האלה".

ההסתחבקות האופיינית של בקר לא באה בחלל ריק. כשכסיף התייצב להצטלם לתמונת הנוכחות הידועה של הכנסת החדשה, הוא לקח את הג'קט של אחד הסדרנים במסדרון: "שאעבור להיות סדרן?", תהה ועשה קולות של ח"כ שלא בדיוק יחסוך מילים בכנסת הבאה. "עוד פעם נהיה פרצוף כפול?", המשיך. "צריך להוריד איזה עשרה קילו".

לקריאה נוספת:
נפרדים מהכנסת ה- 20 - סיכום בתמונות
אופוזיציה ממבט ראשון: נישואי האינסטנט של כחול לבן מתנגשים במציאות

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, מיקי חיימוביץ', יועז הנדל, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
מתרגלים הצבעות על יבש: מימין עם כיוון השעון - יוראי להב הרצנו, יועז הנדל, צבי האוזר ומיקי חיימוביץ'/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר
"אם תבוא להשבעה עם ג'ינס - אני קורעת אותך"

49 חברי כנסת חדשים יושבעו מחר לכנסת ה-21, מספר חסר תקדים. כמעט כולם הגיעו ליום העיון כדי ללמוד מעט על מה שמצפה להם. מה זו הצעת חוק, איך מגישים, מה ההבדל בין הצעה ממשלתית לפרטית, איפה הוועדות, המליאה, המזנון, ואיך עובד לוח הנוכחות. השיא היה בסיור במליאה. לשם השוואה, בכנסת הקודמת היו רק 40 חברי כנסת חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

אבל גם הפעם לא כולם הגיעו. שלושת הבולטים שנעדרו הם שני הבכירים בכחול לבן הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי והשלישי, יו"ר העבודה אבי גבאי. השלושה אמורים לכהן בדיוק כמו שאר חבריהם אבל לא הטריחו עצמם. "כנראה שבשביל 'למרר את חיי הקואליציה' לא צריך ללמוד הרבה", סינן אחד מחברי הכנסת הטריים.

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, טל רוסו, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
ניווט היטב בין היעדים. טל רוסו/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר

לעומתם, שאר נציגי כחול לבן, שמפארים את רשימת החדשים בכנסת, הגיעו בהמוניהם. "מרגישה כמו תלמידה ביום הראשון בבית הספר", אמרה אורנה ברביאי שמתרגלת למעמד החדש. אליה הצטרף עידן רול, אחד מחמשת נציגי הקהילה הגאה בכנסת הבאה, "חייב להודות שהתרגשתי לקראת מחר אבל כבר עכשיו יש פה משהו מאד מרגש. אתה לומד את הפסיליטיז ומכיר את האנשים שאתה הולך לפגוש כל בוקר".

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, צביקה האוזר, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
כמו בכיתה א'. עידן רול ואורנה ברביבאי/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פתח את היום בנאום אותו הקדיש בין היתר לעומס החקיקה בכנסת היוצאת. "הונחו על שולחנה של הכנסת 5,977 הצעות חוק", הוא אמר. "רק 4% מהן אושרו. אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק - תחוקקו, אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו אם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המסים".

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, אסף זמיר, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
מהעירייה לכנסת. ניר ברקת, אסף זמיר ויזהר שי/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר

כאילו שדבריו של אדלשטיין נפלו על אוזניים ערלות והח"כים החדשים כבר הצהירו מחוץ לאולם על תוכניותיהם. "הצוות ואני מוכנים, ערוכים, רק מחכים לבאזר", סיפר רול. "עבדנו בתקופה האחרונה על הרבה הצעות חוק". ולא רק הוא. מרב כהן מכחול לבן, שהייתה פעילה במאבק נגד פגיעה בקשישים אמרה: "מחר ב-16:01 אגיש הרבה הצעות חוק שעבדנו עליהן".

תיאוריה לחוד, מציאות לחוד

יום העיון לח"כים החדשים הוא רק קצה הקרחון מהמציאות הפרלמנטרית והפוליטית שממתינה להם. העבודה בוועדות, החקיקה, ההצעות לסדר והפיליבסטרים נראים לעתים אחרת. קשה, מורכב ומסובך יותר. הם, ממש כמו תלמידי כיתה א' ביומם הראשון עשו היום את הצעדים הראשונים. כל אחד הגיע עם החלומות לשנות או לקדם אג'נדה אבל ההתרחשויות הפוליטיות, יחסי קואליציה ואופוזיציה לא תמיד מאפשרים את מימושן.

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, יולי אדלשטיין, אסף זמיר, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
תראו את התמונה המלאה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר

יום העיון נחתם בסיור VIP שנערך לחברי הכנסת. הם הכירו מקרוב את חדרי הסיעות, הוועדות, בית הכנסת (נרשמו חיוכים כשסיפרו על עזרת הנשים), חדר המסגד (אחד מחברי הכנסת תהה למה אין כנסייה), לשכותיהם החדשות, חדר הכושר (בקרב הביטחוניסטים נרשמה התלהבות), מזנון הכנסת ("האוכל פה לא משהו") ואת מליאת הכנסת שבה גם התנסו בפעם הראשונה בהצבעה. אם לשפוט לפי תוצאותיה, הקואליציה והאופוזיציה ישתפו פעולה יחד נפלא בקדנציה הבאה.

כיסאות מעור של פרה? מיקי חיימוביץ' סרבה לשבת במליאה

במהלך ההצבעה הח"כית המיועדת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) נותרה לעמוד וסירבה לשבת על כסאה החדש בשל טענה כי הוא עשוי מעור של פרה. מאוחר יותר אף פנתה ליו"ר הכנסת בבקשה להחליף את כיסוי העור וטענה כי כך יימנע סבל וצער לבעלי החיים.

את היום שליוו גם מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' ומזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ, סיימו הח"כים לאחר שקיבלו גישה לאפליקציה מיוחדת וראשונה מסוגה שפיתחה עבורם חטיבת המידע של הכנסת וזאת כוללת את כל המידע הנדרש על הכנסת, מחלקותיה, אנשי קשר וההנחיות.

יום עיון לחברי הכנסת החדשים, הרב רפי פרץ, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
הרב רפי פרץ/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר
יום עיון לחברי הכנסת החדשים, ירושלים, 29 באפריל 2019
עופר כסיף. רוני כנפו
התבאס על התמונה. עופר כסיף/רוני כנפו
יום עיון לחברי הכנסת החדשים, הכנסת ה-21, 29 אפריל 2019. הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר, אתר רשמי
מצטלמים ללוח הנוכחות/אתר רשמי, הכנסת, נועם מוסקוביץ ויצחק הרר
יום עיון לחברי הכנסת החדשים, ירושלים, 29 באפריל 2019
רדיד מ'ריח. רוני כנפו
איך יצאתי? רדיד מריח מכחול לבן/רוני כנפו
יום עיון לחברי הכנסת החדשים, ירושלים, 29 באפריל 2019. רוני כנפו
מתכוננים למחר. אולם המליאה/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully