וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי מפעל "חרסה" בבאר שבע הודיע על סגירה; העובדים ייצאו למאבק

120 עובדי המפעל הוותיק לייצור כלים סניטריים, שהמשך העסקתם אינו ברור, יחסמו את שערי הכניסה והיציאה למתחם במחאה על סגירתו. בעל השליטה כתב לעובדים כי "עם הרבה כאב אנו נאלצים לקבל החלטה קשה". ההסתדרות: "ההנהלה החליטה להעביר את הייצור לטורקיה"

עובדי מפעל גדות ביוכימיה מוחים על כוונת הנהלת המפעל לפטר כמחצית מהעובדים. חיפה, 7 בספטמבר 2016. ערן גילווארג
העובדים יוצאים למאבק נגד סגירת המפעל/ערן גילווארג

בעלי מפעל "חרסה" בבאר שבע הודיע היום (ראשון) לעובדיו כי הוא מתכוון לסגור אותו. כ-120 עובדים במפעל לייצור כלים סניטריים, הנחשב לאחד הוותיקים בעיר, מתכוונים לחסום מחר את שערי הכניסה והיציאה במחאה על הסגירה. לפי העובדים, ההנהלה שכרה חברת אבטחה כדי למנוע את כניסתם למקום. יו"ר ההסתדרות במרחב נגב, מאיר בביוף, הורה לעובדי המפעל לא לקבל את מכתבי הפיטורים וכעת קיימת אי-בהירות לגבי המשך העסקתם.

יו"ר חברת "חמת" שמחזיקה את המפעל, יואב גולן, כתב היום לעובדים כי "מדובר ביום קשה מאוד לכם ולי. עברו שמונה שנים מאז רכשתי את קבוצת 'חמת', במהלכן ניסיתי בכל כוחי להשביח ולהביא את 'חרסה' לתוצאות עסקיות שיביאו ערך לכל העובדים ולבעלי המניות". עוד כתב כי "התעדוף שנתנה המדינה לייבוא מוצרים קרמיים על פני תמרוץ התעשייה המקומית, כמקובל במדינות אחרות בעולם, יצרו נחיתות גדולה".

לטענתו, המפעל עשה הכל ולא אמר נואש, והשקיע השקעות מסיביות במפעל שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים. "אולם לצערנו הרב, המהלכים שלנו לא צלחו", הודה. "לכן, עם הרבה כאב, אנו נאלצים לקבל החלטה קשה, אולי הקשה מכל - להפסיק את הייצור במפעל". גולן הוסיף כי הקבוצה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסייע לתמוך במציאת מקורות תעסוקה חלופיים עבור העובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יום קשה מאוד". מכתב היו"ר לעובדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועד העובדים, איגור גרימן, אמר כי "המפעל מתנהל כמו מאפיה". לדבריו, "הבעלים החליט לסגור את המפעל משום שלטענתו הוא אינו רווחי, אבל הם פותחים מפעל חדש בטורקיה. מדובר במפעל ותיק מאוד שמעסיק כ-120 עובדים. אנחנו נצא למאבק. נתנו את כל חיינו למפעל ועכשיו זורקים אותנו".

מאגף הדוברות בהסתדרות נמסר בתגובה כי "עובדי מפעל חרסה הוותיק בבאר שבע יוצאים למאבק על זכויותיהם ועל עתידם הכלכלי. לפני שעות ספורות הודיע בעל המפעל לנציגי ההסתדרות ולוועד העובדים כי הוחלט לסגור את המפעל, והעובדים לא הורשו לשוב לעבודתם בתום חופשת הפסח. הנהלת המפעל שכרה חברת אבטחה כדי למנוע את כניסת העובדים למפעל ובכוונת ההנהלה לשלוח הערב מכתבי פיטורים לעובדים, לבתיהם, באמצעות שליחים. בכוונת ההנהלה להעביר את הייצור לטורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully