וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דימויים מסוכנים": הניו יורק טיימס התנצל על הקריקטורה האנטישמית

אחרי שהאיור בו נראית דמותו של ראש הממשלה ככלב נחייה המוביל את הנשיא טראמפ עורר זעם רב, בעיתון פרסמו היום הצהרה ובה התנצלות. "אנו מחויבים לעשות הכול כדי שאירוע כזה לא יקרה שוב", הבטיחו בעיתון

קריקטורה אנטישמית מהניו יורק טיימס שפורסמה ב-25 באפריל 2019. צילום מסך מתוך גיליון הניו יורק טיימס, צילום מסך
"דימויים כאלה מסוכנים תמיד". הקריקטורה מהניו יורק טיימס/צילום מסך, צילום מסך מתוך גיליון הניו יורק טיימס

עיתון הניו יורק טיימס פרסם הערב (ראשון) הצהרה ובה התנצלות רשמית על פרסום הקריקטורה שהופיע בעיתון במהלך סוף השבוע. בקריקטורה שעוררה זעם הן בארצות הברית והן בישראל, מופיע דימוי אנטישמי המתאר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ככלב נחייה ועליו תלוי קולר עם מגן דוד מוביל את נשיא ארצות הברית שחובש כיפה.

"אנו מצטערים על פרסום הקריקטורה האנטישמית ביום חמישי האחרון במהדורה המודפסת של הניו יורק טיימס המופצת מחוץ לארצות הברית, ואנו מחויבים לעשות הכל כדי שהאירוע לא יחזור על עצמו שוב", נכתב בהצהרה שפרסם העיתון. בניו יורק טיימס הסבירו כי הפרסום נבע משיקול דעת לקוי של עורך שהחליט לשלב את הקריקטורה במדור הדעות.

לקריאה נוספת:
טראמפ עם כיפה וביבי כלב נחייה: הקריקטורה שמכעיסה את העולם היהודי

הודעת ההתנצלות

"דימויים מהסוג הזה תמיד מסוכנים", נכתב בהודעת העיתון. "בזמנים שבהם האנטישמיות מרימה ראש בעולם כולו, יותר מהכול - זה אינו מתקבל על הדעת". בעיתון ציינו כי הם בודקים את תהליכי העבודה הפנימיים וההכשרה, וכי הם מצפים לשינויים משמעותיים.

הודעת התנצלות דומה התפרסמה כבר בסוף השבוע, אז נכתב כי: "האיור היה מעליב, וזו הייתה טעות בשיקול הדעת לפרסם אותו. הקריקטורה סופקה על ידי שירות הידיעות של הניו יורק טיימס ומאז נמחקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ההתנצלות שפורסמה בסוף השבוע

בעקבות פרסום הקריקטורה, הקונסול הכללי של ניו יורק, דני דיין, פנה בצאת החג לבכירים בעיתון והביע את מורת רוחו. דיין הבהיר כי מדובר בקריקטורה אנטישמית המהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית. בשיחות סגורות שקיים עם בכירי העיתון, הם התנצלו על הדברים וטענו כי פרסום האיור היה ללא ידיעתם.

רבים הגיבו בחריפות ברשתות החברתיות על פרסום האיור. כך למשל איש העסקים אדם מילשטיין כתב כי "הניו יורק טיימס מסמן לעולם שהאנטישמיות היא אמיתית, כאן, ומבורכת". האימאם השיעי מאוסטרליה, מוחמד טאווידי, אמר כי האיור משרת את ארגון המדינה האסלמית (דאעש). "אם אתם תוהים איזה סוג תמונות דאעש יתלו על הקיר, אל תחפשו רחוק מידי, אלא בניו יורק טיימס". עוד כתב כי טקסטים אסלאמיים מיליטנטיים מתייחסים לעם היהודי כאל "אבותיהם של חזירים, קופים וכלבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully