וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבטחות מקרון: האפודים הצהובים הפגינו מול הפרלמנט האירופי

27.4.2019 / 20:42

אלפי מפגינים צעדו לעבר מבני הציבור המשמשים את האיחוד האירופי בשטרסבורג, ועדי ראייה מספרים כי השוטרים ירו לעברם גז מדמיע. המחאה התחדשה למרות נאומו של הנשיא הצרפתי שבו התחייב להפחית את המסים כדי להקל על מעמד הביניים

רויטרס

אחרי נאומו של הנשיא עמנואל מקרון, האפודים הצהובים חזרו היום (שבת) לרחובות צרפת והתעמתו עם המשטרה. אלפי המפגינים צעדו לעבר בניין הפרלמנט האירופי במזרח העיר שטרסבורג, בשבוע ה-25 מאז תחילת המחאה נגד מדיניותו הכלכלית של מקרון - ולמרות הבטחותיו לנקוט שורת צעדים להקלה על מעמד הביניים.

ההפגנות החלו בחודש נובמבר האחרון במחאה על עליית המס על הדלק, אך מאז התפתחו למחאה רחבת היקף ואלימה בחלקה נגד המדיניות הכלכלית והפוליטיקאים הצרפתים. רבים מהמשתתפים בתנועת המחאה העממית, שאין לה מנהיגות מסודרת, אמרו כי הצעותיו של מקרון אינן מפורטות, או שאינן הולכות רחוק מספיק.

החלטתם של המפגינים להתאסף ליד בנייני מוסדות האיחוד נועדה לתת למחאה אופי בינלאומי, חודש לפני הבחירות לפרלמנט האירופי. מחשש לפגיעה במבני הציבור, השלטונות אסרו על קיום המחאה וחסמו את הגישה לשכונה שבה נמצא הפרלמנט.

לקריאה נוספת
בהלה בפריז: הגשם מתקרב - ומאיים להחמיר את הנזק בנוטרדאם
גל התאבדויות במשטרת צרפת, והאפודים הצהובים מריחים דם: "תהרגו את עצמכם"

שוטרים בצרפת עוצרים מפגינים ממחאת האפודים הצהובים בשטרסבורג ב-27 באפריל 2019. רויטרס
שוטרים בצרפת עוצרים מפגינים, היום/רויטרס

אחד מעדי הראייה סיפר לרויטרס כי המשטרה ירתה כמה פגזי גז מדמיע על מנת להדוף את המפגינים. בטלוויזיה הצרפתית נראו כמה מפגינים שפניהם מכוסות משליכים אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים.

בבירה פריז, שבה נרשמו כמה מהמחאות האלימות ביותר בשבועות האחרונים, ההפגנות שאורגנו בשיתוף עם ארגון העובדים השמאלני CGT נותרו שקטות יחסית. הפגנות נוספות התקיימו גם בליון ובבורדו. משרד הפנים הצרפתי העריך כי 5,500 מפגינים לקחו חלק בהפגנות השבוע, בהשוואה ל-9,600 בשבוע שעבר.

את הצעדים החדשים הציג מקרון, הנחוש להתנער מתדמית "נשיא העשירים", ביום חמישי האחרון, אז התחייב להפחתת מסים "משמעותית" ולצמצום הוצאות הממשל. בנוסף לכך, הוא הביע את רצונו לערוך רפורמה בשירות הציבורי בטענה ש"אנחנו לא ציריכם הגנה על עבודות לכל החיים" ולבטל את בית הספר הלאומי למנהל, מוסד עליית שהפך סמל לאי-שוויון בצרפת. אולם, מקרון הסביר כי האזרחים יצטרכו לעבוד יותר. הצגת צעדי הפעולה של הנשיא הגיעה כתוצאה מדיון ציבורי שארך שלושה חודשים, במהלכם קיים מקרון דיונים עם קבוצות אזרחים ברחבי המדינה בנושאים כמו גובה המסים ודמוקרטיה מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully