וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים דרוזים נגד ח"כים מהימין: לא לארח תומכי חוק הלאום בחג העדה

לקראת חגיגות נבי שועייב שיצוינו מחר, בכירים בעדה שיגרו פניה למנהיגה הרוחני, השייח מוואפק טריף למנוע את השתתפותם של פוליטיקאים המזוהים עם החוק באתר הקדוש. השייח טריף: קיים כעס רב, אך לא התקבלה החלטה בנושא. נתניהו: "אטפל במצוקות, אתם חלק מאיתנו"

אתר רשמי

(בווידאו: סרטון ברכה לעדה הדרוזית שהקליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביזמה של חבר הכנסת החדש מטעם הליכוד, פטין מולא, במהלך סיורו של נתניהו באתר החרמון)

לקראת חג נבי שועייב שיצוין מחר בקרב הדרוזים, בכירים בעדה פנו היום (רביעי) למנהיג הרוחני, השייח מוואפק טריף, בדרישה למנוע את השתתפותם של פוליטיקאים המזוהים עם חוק הלאום בחגיגות המסורתיות. "בנבי שועייב לא מארחים פוליטיקאים שתמכו בחוק הלאום", נכתב בפניה עליה חתום זיאד דגש העומד בראש מטה פעילות ראשי הפורומים הדרוזים, בשמם של "נציגי פורומים חברתיים, ציבוריים ופעילים בעדה הדרוזית".

במהלך היום הגיעו ברכות רבות לשייח טריף מפוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית, על רקע מחלוקת קשה בעדה לגבי אירוחם באתר הקדוש - קברו של הנביא בגליל. יוזמי הפנייה אומרים כי הבקשה באה בעקבות התייעצות עם רבים מבני העדה ולאחר ישיבה שקיימו ביזמת ד"ר אמיר חניפס ואחרים, ראשי ארגונים ציבוריים ופעילים פוליטיים וחברתיים בעדה הדרוזית בשבת האחרונה בשפרעם.

לקריאה נוספת:
אפקט חוק הלאום: הדרוזים נוטשים את הימין - ועוברים לגנץ
"תל אביב הדרוזית" לא תשכח בקלפי את חוק הלאום
השרה שקד למפגינים: חוק הלאום לא ישונה; אפשר לקדם חקיקה נפרדת

כינוס ראשי ארגונים ציבוריים ופעילים פוליטיים וחברתיים בעדה הדרוזית בשפרעם, אפריל 2019. ללא קרדיט, יואב איתיאל
כינוס הפעילים בסוף השבוע בשפרעם/יואב איתיאל, ללא קרדיט

במכתב שנשלח ליו"ר המועצה וחלק מהמנהיגות הפוליטית נכתב: "במרכז החלטה זו, עומד העיקרון שלא יתכן שפוליטיקאים שתמכו בחוק הלאום והפכו אותנו לאזרחים מהשורה השנייה בארצנו יקבלו במה וישתתפו בחגיגות שלנו ביום מיוחד זה" וכן כי לאור זאת "מבקשים ממך ומחברי המועצה לכבד את בקשתנו ותמנע השתתפותם של פוליטיקאים אשר תמכו בחוק הלאום, החלטה שכמובן משקפת את הלכי הרוחות בקרב רוב בני העדה".

עצרת הזדהות עם העדה הדרוזית בכיכר רבין 4 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
השייח טריף/ראובן קסטרו

בעקבות הפנייה, בסביבתו של טריף טוענים כי אכן קיים זעם רב בעדה, אולם טרם התקבלה החלטה כלשהי בנוגע לסוגיית האירוח במהלך החג. "קיים כעס רב בעדה הדרוזית מאז חקיקת חוק הלאום ואי אזכור מעמדם המיוחד של הדרוזים במדינה", נמסר במענה לפניית וואלה! NEWS מטעם השייח טריף. "לכן, בקרב חוגים מסויימים בעדה יצאו קריאות לראש העדה להימנע מביקורי דמויות פוליטיות שהיה להן יד ורגל בחקיקת החוק. יחד עם זאת, שום החלטה רשמית לא התקבלה, ומאז ומתמיד אתר נבי שועייב פתוח לכל המבקרים מכל העדות".

הדרוזים בפנייה למנוע את השתתפות הפוליטקאים לרגל חג נבי שועייב. אתר רשמי
הפנייה שהעבירו בכירי העדה/אתר רשמי

על רקע המחלוקת בעדה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם כמדי שנה ברכה לבני העדה הדרוזית לרגל החג, אולם הפעם היא כללה התייחסות להלך הרוח בעדה בעקבות העברת חוק הלאום. "כראש ממשלת ישראל, אני מייחס חשיבות רבה להעצמת האוכלוסייה הדרוזית", פתח נתניהו את הודעתו. "אנו נוקטים מדיניות של השקעה גוברת ביישובים הדרוזים, במטרה לצמצם פערים ולהרחיב את שוויון ההזדמנויות".

נתניהו הוסיף: "אוזניי כרויות לצורכיכם, למצוקותיכם, לרחשי לבכם - ואני מתחייב לתת להם מענה יסודי. הבטחתי לכם שאני אפעל למען כל המאוויים שלכם ואטפל במצוקות שלכם - וכך אעשה. אתם חלק מאיתנו ואנחנו חלק מכם".

כמו כן, שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה עם טריף לרגל החג ואמרה: "אני מודה לכם על התרומה שלכם למדינת ישראל ולחברה הישראלית. אני מעריכים מאוד את הקשר אתכם. הקשר בינינו הוא לא רק ברית דמים - הוא גם ברית חיים. זאת ברית לעולמים". טריף בירך את השרה רגב ואת כל עם ישראל בברכת חג פסח שמח והוסיף: "הקשר המיוחד בין מדינת ישראל והעדה הדרוזית יימשך לנצח נצחים. נעשה הכל לטובת מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully