וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בצפון הפיליפינים: 11 נהרגו, עשרות נקברו תחת ההריסות

23.4.2019 / 9:00

רעש בעוצמה של 6.1 הכה באזור חקלאי במדינת האיים, ושיטח סופרמרקט ומבנים אחרים. מתנדבים של הצלב האדום, כוחות צבא ומשטרה ותושבים מקומיים השתמשו במנופים ובכלבי גישוש כדי להגיע אל הנעדרים, שחלקם עוד זעקו לעזרה מבין ההריסות

רעידת אדמה בפיליפינים/צילום: רויטרס

לפחות 11 בני אדם נהרגו ברעידת אדמה בצפון הפיליפינים - כך אמרו הבוקר (שלישי) גורמים רשמיים, יממה אחרי שהרעש בעוצמה 6.1 גרם להרס של שוק ובתים מצפון לבירה מנילה, וגרם לנזקים בנמל התעופה. לפחות עוד 24 איש מוגדרים נעדרים באזור שנפגע ברעידת האדמה, שרובו חקלאי. לפי הסוכנות הממשלתית לטיפול באסונות, עוד 81 איש נוספים נפצעו. הרעש הורגש גם בבירה מנילה, שם הזדעזעו כמה מבנים בעת רעידת האדמה. יותר מ-400 רעשי משנה נרשמו לאחר מכן.

ראש עיריית פוראק שבמחוז פמפנגה אמר כי צוותי החילוץ איתרו הלילה ארבע גופות בהריסות הסופרמרקט צ'וזון ועוד שלושה תושבי כפרים נהרגו כשקירות הבית התמוטטו עליהם. מושלת המחוז, ליליה פיינדה, אמרה כי לפחות עשרה אנשים מתו במחוז שלה, כולל בעיירה פוראק. גורמים רשמיים במחוז הסמוך זמבלס אמרו כי איתרו גופה של ילד בין ההריסות.

מתנדבים של הצלב האדום, כוחות צבא ומשטרה ותושבים מקומיים השתמשו במנופים ובכלבי גישוש כדי להגיע אל הנעדרים, שחלקם עוד זעקו לעזרה מבין ההריסות. הרשויות החדירו צינור חמצן גדול להריסות, והבוקר אדם אחד חולץ בחיים, לקול עידוד ומחיאות כפיים של המחלצים.

לקריאה נוספת:
בתוך מערה בפיליפינים: נחשף בן דוד קדום של האדם המודרני

רעידת אדמה במחוז פאמפאנגה, צפונית למנילה, הפיליפינים -ה-23 לאפריל 2019. AP
כלבי גישוש משתתפים בחיפושים. מבנה שניזוק במחוז פמפנגה, היום/AP

במנילה ברחו אלפי עובדים ממשרדיהם בבהלה, כשחלקם חבשו בקסדות. אחרים ברחו מבתיהם כשהרגישו את רעידת האדמה. רבים תיארו את הרעש שהרגישו כמו גלים בים. גורמים רשמיים אמרו כי רחוב סואן בבירה נסגר לתנועה לאחר שבניין מכללה ניזוק מרעידת האדמה, ונראה כי הוא נוטה מעט לכיוון הבניין הסמוך לו. בתי ספר, בתי משפט ומשרדי ממשלה רבים נסגרו היום כדי לאפשר בדיקות בטיחות במקום.

בפיליפינים, מדינה מוכת אסונות טבע, מתרחשות רעידות אדמה תכופות והתפרצויות וולקניות משום שהיא שוכנת ב"טבעת האש", קשת פעילה סיסמולוגית של הרי געש באגן הפסיפי. בשנת 1990, רעש בעוצמה של 7.7 הביא למותם של קרוב ל-2,000 איש בצפון הפיליפינים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רעידת אדמה במחוז פאמפאנגה, צפונית למנילה, הפיליפינים -ה-23 לאפריל 2019. AP
רעידת אדמה במחוז פאמפאנגה, צפונית למנילה, הפיליפינים -ה-23 לאפריל 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully