וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזומנים במזוודות: מיליוני אירו ודולרים נמצאו בביתו של רודן סודאן המודח

21.4.2019 / 10:19

שירותי הביטחון פשטו על מקום מגוריו של בשיר, שנמצא במעצר, ואיתרו סכומי כסף עצומים. הוא ייחקר בתאו, כחלק מניסיונות השלטון הצבאי הזמני לפייס את המפגינים. עם זאת, אלו אמרו כי יקימו ממשל זמני אזרחי

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שירותי הביטחון של סודאן גילו סכומי כסף גדולים שהסתיר הרודן המודח עומר אל-בשיר בביתו - כך אמרו אתמול (שבת) הרשויות. גורם במערכת המשפט אמר כי בביתו של בשיר נמצאו מזוודות עם יותר מ-351 אלף דולר, שישה מיליון אירו ויותר מחמישה מיליון לירה סודאנית. נגד בשיר נפתחה חקירה בחשד להלבנת הון והחזקה לא חוקית של כסף, והגורם אמר כי הוא יתושאל בכלא קובר השמור היטב. בתמונות שפרסם אתר האופוזיציה רדיו דבנגה נראו חיילים ממלאים שקי חיטה במזומנים שאותרו אצל בשיר.

בנוסף לכך, התובע הכללי הודיע על הקמת ועדה חדשה שתפקח על חקירות שחיתות, בניסיון נוסף של המועצה הצבאית הזמנית לרצות את המפגינים. עם זאת, לא נראה שהמהלכים הללו ישקיטו את המחאה, שנמשכת גם אחרי הפלתו של בשיר. המפגינים דורשים הקמת ממשל אזרחי באופן מידי, ולא מקבלים את תנאי המועצה הצבאית הזמנית לתקופת מעבר של עד שנתיים.

שקי כסף שהוחרמו מביתו של שליט סודאן לשעבר עומר אל-בשיר, 20 באפריל 2019. אתר רשמי
חיילים מראים את שקי הכסף שמצאו בביתו של בשיר, אתמול/אתר רשמי

בשיר, שכמה מבני משפחתו נעצרו בימים האחרונים, הודח בתחילת החודש אחרי חודשים של מחאה נגד שלטונו בן 30 השנה, והצבא העביר אותו לבית כלא בבירה חרטום במהלך השבוע. הוא מבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בגין רצח עם שביצע בחבל דארפור, שבמהלכו נרצחו מאות אלפים, אולם בשלב זה השלטון הצבאי אמר כי הוא לא יסגיר את הרודן לשעבר.

הם מקיימים שביתת שבת מול מטה משרד ההגנה בחרטום זה שבועיים רצופים, שהיו מכריעים להפיכה הצבאית נגד נשיא סודאן. איגוד המקצוענים של סודאן, אחד הגופים המרכזיים בתנועת המחאה, מתכנן לחשוף היום את הגוף האזרחי שאמור להחליף את המועצה הצבאית, אלא אם הצבא ייענה לדרישותיהם. שלושה סבבים של שיחות שהתקיימו עד כה, כולל אחד אתמול , לא ריצו את המפגינים, החוששים שהשלטון הזמני יכלול גם חלק מחברי המשטר הישן.

עוד באותו נושא

תחת אבטחה כבדה ובבידוד: רודן סודאן המודח הועבר לכלא בחרטום

לכתבה המלאה
נשיא סודאן עומר אל-בשיר 3/1. רויטרס, רויטרס
מואשם בהלבנת הון. בשיר, ינואר/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully