וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד ההכחשה: מאות פעילים למען הסביבה נעצרו בלונדון

20.4.2019 / 23:02

מעל 750 פעילים למען הסביבה נעצרו בששת הימים האחרונים לאחר שחסמו רחובות מרכזיים בלונדון במחאה נגד פליטת גזי חממה. 28 מהעצורים הואשמו בתקיפה. במשטרת לונדון טענו כי המפגינים מפריעים לסדר הציבורי, וביקשו מהם להפגין רק במקום שהוקצה עבורם

מפגיני סביבה בגשר ווטרלו, 20 באפריל 2019. רויטרס
מפגינים בגשר ווטרלו, היום/רויטרס

יותר מ-750 פעילי סביבה שחסמו רחובות באזורים מרכזיים בלונדון נעצרו בששת הימים האחרונים, מתוכם 28 הואשמו בתקיפה - כך הודיעה הערב (שבת) משטרת לונדון. המפגינים, שאורגנו על ידי הקבוצה "מרד ההכחדה", מפריעים לתנועה באזורים במרכז לונדון, לרבות במארבל ארץ' וגשר ווטרלו. בנוסף לכך, הפעילים גם חסמו את אזור הקניות אוקספורד.

קבוצת פעילי הסביבה קראה להפרעה אזרחית לא-אלימה על מנת לגרום, לפיהם, לממשלת בריטניה לתרום להפסקת משבר האקלים העולמי. הפעילים ישבו על הכבישים שלובי זרועות , וקראו לעבר המשטרה: "מרד! מרד! פנינו לשלום, ומה איתכם?".

לקריאה נוספת
5 דקירות ב-4 ימים: שכונה אחת בצפון לונדון הפכה סמל לתופעת הסכינאות
משבר הברקזיט: מאות אלפים צעדו בלונדון בדרישה למשאל עם שני

מפגיני סביבה בגשר ווטרלו, 20 באפריל 2019. רויטרס
פעילי סביבה בגשר ווטרלו, היום/רויטרס

ראשת המשטרה העירונית, קרסידה דיק, אמרה ל-BBC כי המפגינים גרמו ל"הפרעה אומללה", והוסיפה כי 1,500 פעלו היום לפינוי הכבישים. השוטרים הדגישו כי למפגינים אושר להמשיך את המחאה במארבל ארץ' בלבד. "יש לי מסר למפגינים: בבקשה, לכו למארבל ארץ', שם אתם יכולים להפגיש על פי חוק. הפסיקו את ההפגנה הבלתי חוקית, ואם אתם לא רוצים ללכת לשם, לכו הביתה", אמרה דיק.

הפעילה קייטי פאולר, בת 39 ממקינלית', וויילס, אמרה בתגובה לאירועים כי הציבור היה חיובי מאוד, "אנשים באו אלינו כדי להודות לנו מתוך הזדהות - יש מודעות ורעב לעשות משהו", אמרה.

תנועת המחאה עלתה לכותרות עם הפגנה של פעילים שעמדו עירומים למחצה מול בית הנבחרים שבלונדון בתחילת החודש, זאת בדרישה מהממשלה להפחית את פליטת גזי החממה לאפס, עד שנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully