וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: זוהה שיגור משטח הרצועה, הרקטה נפלה בשטח פלסטיני

תושבים המתגוררים בסמוך לגבול הרצועה דיווחו על קולות נפץ שנשמעו, אולם מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בניסיון ירי שכשל ובשל כך לא היה צורך בהפעלת מערכת ההתרעה. לא דווח על נזק שנגרם. אתמול צה"ל תקף שתי עמדות חמאס לאחר שגם בסוף השבוע התקיימו הפגנות בגבול הרצועה

צילום: רויטרס: עריכה: ניב מעוז

רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה היום (שבת) בשטח פלסטיני בתוך הרצועה. תושבים המתגוררים סמוך לרצועה דיווחו על קולות נפץ שנשמעו, אולם מדובר צה"ל נמסר כי זוהה ניסיון שיגור כושל וכי לא היה צורך בהפעלת מערכת צבע אדום המתריעה מפני נפילות. בתקרית לא היו נפגעים ולא דווח על נזק שנגרם.

אתמול תקף צה"ל באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחותיו סמוך לגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי "אין נפגעים לכוחותינו". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, התקיפה כוונה נגד עמדת תצפית במרכז הרצועה ונגד יעד נוסף בשכונת זייתון.

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
הפגנות ברצועת עזה בשבוע שעבר/AP

במקביל, יותר מ-6,500 פלסטינים הפגינו סמוך לגדר המערכת בכמה מוקדים. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, 46 נפצעו בעימותים עם צה"ל, מתוכם חמישה חובשים וארבעה עיתונאים.

בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולאישור הדרג המדיני, דובר צה"ל הודיע על סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שבת בחצות בהתאם להערכת המצב. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully