וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עיכבה לחקירה עיתונאים שתיעדו את פעילי הר הבית, ציודם הוחרם

העיתונאים, יותם רונן מוואלה! NEWS והגר שיזף מ"הארץ" עוכבו למשך 6 שעות יחד עם שני פעילים של תנועת "חוזרים להר". במשטרה ציינו כי ברכבם של הארבע נמצאו גדיים, וכי הם נחקרו בגין "עבירות התעללות בבעלי חיים והתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי"

כוחות משטרה ברחבת הר הבית 12 במרץ 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הארבעה נעצרו סמוך להר הבית/אתר רשמי, דוברות המשטרה

משטרת ירושלים עיכבה הלילה (חמישי) במשך כשש שעות שני עיתונאים המתעדים את פעילי הר הבית והחרימה את ציוד הצילום שלהם. העיתונאים, יותם רונן מוואלה! NEWS והגר שיזף מ"הארץ" עוכבו יחד עם שני פעילים של תנועת "חוזרים להר" שהביאו גדיים לעיר העתיקה בניסיון להקריב קורבן פסח בקרבת הר הבית.

הארבעה עוכבו סמוך לחצות בקרבת שער יפו, ולעיתונאים המצלמים סרט תיעודי על פעילי הר הבית, הוסבר כי עוכבו בגין הסעת בעלי חיים ברכב ללא רישיון. כמו כן, ציוד הצילום שלהם הוחרם. העיתונאים הציגו תעודות של לשכת העיתונות הממשלתית והסבירו כי הם מצלמים סרט אך עוכבו במשך כשש שעות בתחנת המשטרה וזאת מבלי שתושאלו.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות מידע על חשודים שמתכוונים להקריב קורבן פסח, נערכו שוטרים לאיתור רכב חשוד, וכי בזמן שהנוסעים יצאו מהרכב הם בדקו אותו ואיתרו את הגדיים. עוד נמסר כי בעקבות זאת, נלקחו כל הארבעה לתחנה המשטרה, בהם תושב עפרה כבן 30 ונער בן 17 וכן שיזף ורונן. שני פעילי הר הבית נחקרו על פי הודעת המשטרה בשל עבירות של התעללות בבעלי חיים והתנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי. במשטרה ציינו כי שני החשודים יובאו לדיון בבית המשפט. הנער שנעצר שוחרר לאחר מכן והורחק מהעיר העתיקה.

עוד בוואלה! NEWS:
אלוף פיקוד הצפון היוצא: "במלחמה הבאה יהיה נכון לפנות יישובים"
"הוא מת לי בידיים, אני גמורה": גרסת המטפלת על מות התינוק בלוד
חנק בחבל והחביא את הגופה: תושב השרון מואשם ברצח אשתו

טקס קורבן הפסח בגן דוידסון שקרוב להר הבית בירושלים. נועם מושקוביץ
טקס הקרבת קורבן פסח בגן דוידסון הסמוך להר הבית ב-2018/נועם מושקוביץ

באשר להחרמת ציוד הצילום של העיתונאים הסבירו במשטרה כי "ציודם נתפס במסגרת החקירה ואיסוף הראיות", וכי הם יזומנו לחקירה בהמשך. במשטרה הוסיפו כי "משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם ולאף אדם וגורם להסית ולעורר פרובוקציות בכל דרך ובניגוד לדין בשטח הר הבית, ותפעל בנחישות כנגד כל חשוד וגורם שיפעל באופן מכוון על מנת לעורר פרובוקציה והתססה בדגש על ימים אלו טרום חגי בחגי ניסן והפסחא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"פגיעה אנושה בחופש העיתונות"

בארגון העיתונאים גינו את פעולת המשטרה. "שני העיתונאים העבירו את הלילה בתחנת משטרה, וציודם לא הוחזר להם עד עכשיו - שעות ארוכות אחרי השחרור", ציינו בארגון. "אין ספק שהמשטרה יודעת שהיא עיכבה עיתונאים ושהיא החרימה ציוד מקצועי - שכן הדבר מופיע כהתרברבות בהודעה לתקשורת מדוברות המשטרה עצמה. במדינה דמוקרטית אין שום מקום לעיכוב או מעצר של עיתונאים שעושים את עבודתם בשם הציבור. החרמה של ציוד עיתונאי, לרבות ציוד צילום וכרטיסי זיכרון, על תקן 'איסוף ראיות' מהווה פגיעה אנושה בחיסיון המקורות ולפיכך גם בחופש העיתונות".

בארגון ציינו כי הם דורשים מהמשטרה להחזיר לעיתונאים באופן מיידי את הציוד שלהם, וכן "להתנצל ולפצות אותם על העיכוב הפוגעני והמיותר, ולנקוט בצעדים משמעתיים נגד כל גורם שהיה מעורב בהחלטות לפגוע בעיתונאים, לצד חידוד נהלים כללי בנושא".

יו"ר תנועת "חוזרים להר" רפאל מוריס אמר כי "מדובר במאמצים הזויים של משטרת ישראל כדי למנוע את הדרישה הלגיטימית והחוקית להקרבת קורבן פסח. המעצר של העיתונאים רק מוסיף לעובדה שהמשטרה מוכנה לעשות כל מאמץ כדי למנוע את המאמץ של קורבן פסח בלי שום קשר לחוקיות של הדבר הזה. זה לא ירתיע אותנו ונמשיך להיאבק על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully