וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר הגיבור שהציל את הכתר של ישו מהשריפה בנוטרדאם

ז'אן-מארק פורנייה, חייל לשעבר ששרד את אפגניסטן, מיהר להיכנס לקתדרלה הבוערת ולחלץ את החפץ הקדוש, שלפי הקתולים היה על ראשו של ישו בעת צליבתו. "הוא גיבור שלא הפגין פחד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הכומר ז'אן-מארק פורנייה זוכה לכבוד של גיבורים אחרי שהצליח להציל את אחד מחפציה הקדושים ביותר של קתדרלת נוטדראם בזמן השריפה - כתר הקוצים של ישו.

לפי פיליפ גוז'ון, ראש הרובע ה-15 של פריז, איש הדת הקתולי דרש להיכנס עם מאות הכבאים שלחמו בעוז בלהבות שאחזו בכנסייה מהמאה ה-12 ביום שני. גם אטיין לורייר, עורך ערוץ הטלוויזיה הקתולי KTO, אישר כי לפורנייה היה תפקיד מכריע בהצלת אחד החפצים המפורסמים ביותר של הקתדרלה העתיקה.

הקתולים מאמינים כי הכתר שהיה בנוטרדאם הוא אותו אחד שהושם על ראשו של ישו בעת צליבתו והועבר לידיו של המלך לואי ה-9 ב-1238. יחד איתו הצליחו הכבאים, אנשי העירייה וחברי הקתדרלה להוציא חפצי אומנות רבים ולהצילם מהאש הבוערת שהובילה לנפילת הצריח של נוטרדאם ולקריסת הגג שלו.

לקריאה נוספת:
רגע של אושר לפני השריפה: בעולם מחפשים את הצמד ששיחק בחזית הנוטרדאם
מקרון ניחם את צרפת: נבנה מחדש את קתדרלת נוטרדאם תוך 5 שנים
הכתר של ישו והגלימה של לואי: היצירות ששרדו את נוטרדאם יועברו ללובר

הכומר פורנייה מחוץ לקתדרלת נוטרדאם, 15 באפריל 2019. רויטרס
"מתמודד עם חיים ומוות בכל יום". האב פורנייה מחוץ לקתדרלה, שני/רויטרס

עם השבחים שקיבל על הצלת אוצרות הקתדרלה, עלו גם מקרי גבורה אחרים מעברו. הכומר שירת בצבא צרפת במשך שבע שנים, שבמהלכן גם נשלח לאפגניסטן. לפי רשת סקיי ניוז, הוא שרד מארב שבו נהרגו עשרה מחבריו לנשק.

בבית, הוא הוביל תפילה לזכרם של ההרוגים בטבח בבטקלאן בנובמבר 2015 וניחם את הפצועים במתקפה הקטלנית של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). "אני נותן מחילה קולקטיבית, כפי שהכנסייה הקתולית מסמיכה אותי לעשות", אמר פורנייה אחרי הפיגועים.

"האב פורנייה הוא גיבור", אמר חבר בשירותי החירום, מבלי להזדהות. "הוא לא הפגין פחד כשהוא עשה את דרכו פנימה לקתדרלה והבטיח שהחפצים העתיקים יישמרו. הוא מתמודד עם חיים ומוות בכל יום, ואין בו פחד".

עוד באותו נושא

נוטרדאם בלהבות: צפו בתמונות מהשריפה ההרסנית בקתדרלה בפריז

לכתבה המלאה
הכתר של ישו שניצל מקתדרלת נוטרדאם, פריז, אפריל 2014. רויטרס
ניתן למלך לואי ה-9. כתר הקוצים של ישו, 2014/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully