וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב אחרי צוללות: אזרח נורבגיה הורשע בריגול אחרי רוסיה

17.4.2019 / 10:08

פרד ברג, שומר גבול לשעבר בן 63, נשלח ל-14 שנות מאסר בתום משפט סודי שבו הואשם בהעברת מידע רגיש לאוסלו. פוטין לא שלל את האפשרות לחנינה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אזרח נורבגיה נשלח על ידי בית משפט ברוסיה ל-14 שנות מאסר אחרי שהורשע בריגול אחרי צוללות גרעיניות. פרד ברג, שומר גבול לשעבר בן 63, נעצר במוסקבה בדצמבר ב-2017 ועמד לדין מאחורי דלתיים סגורות במשפט שהתקיים החודש, ושבו הכחיש כי הוא ריגל אחרי רוסיה בשמה של אוסלו.

עורך דינו, איליה נוביקוב, אמר כי הוא מתכנן לבקש חנינה מהנשיא ולדימיר פוטין ולא לערער על עונשו שעלול להחריף את המתיחות בין רוסיה לבין נורבגיה, החברה בנאט"ו. לא היו לו אשליות, הוא מצפה שהממשלה שלו תנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי להבטיח את שחרורו דרך אמצעים דיפלומטיים", אמר. נוביקוב הוסיף כי הוא לא מודע לשיחות בין אוסלו למוסקבה על שחרורו של ברג ואמר כי יהיה צורך במהלך דיפלומטי משמעותי כדי שמרשו יקבל חנינה.

משרד החוץ של נורבגיה מסר כי הוא "מודע" לגזר הדין, אבל לא הגיב עליו. עוד נמסר כי הוא פועל בכמה דרכים כדי להשיב את ברג בחזרה לנורבגיה, החולקת גבול עם רוסיה. "אנחנו רוצים לראות אותו חוזר בבטחה לנורבגיה", מסרה דוברת של המשרד.

עוד ידיעות מהעולם
מקרון ניחם את צרפת: נבנה מחדש את קתדרלת נוטרדאם תוך 5 שנים
טראמפ הטיל וטו על סיום המעורבות בתימן: "החלטה מסוכנת"

אזרח נורבגיה שהורשע בריגול אחרי רוסיה בבית משפט במוסקבה, 16 במרץ 2019. רויטרס
מכחיש שידע שהוא חלק מפרשת ריגול. ברג בבית המשפט במוסקבה, אתמול/רויטרס

ברג, שהיה לבוש בחליפה והיה אזוק בזמן שצפה בהליך המשפטי מכלוב זכוכית, הודה כי הוא נתפס מעביר חומר רגיש לרשויות הנורבגיות, אבל הכחיש כי הוא ידע שהוא היה מעורב בריגול. פרטי המקרה לא נחשפו משום שהם מסווגים. כשנשאל על ידי השופט, ברוסית, אם הוא מבין את גזר הדין, הוא הנהן בראשו קלות ואמר "כן" באנגלית.

בשבוע שעבר, במהלך שיחות עם ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג, הותיר פוטין דלת פתוחה לאפשרות שברג יקבל חנינה או ישוחרר במסגרת חילופי אסירים. "נראה מה אנחנו יכולים לעשות עם זה בהתאם להחלטת בית המשפט", אמר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully