וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יקבל את המינוי להרכבת הממשלה; המו"מ ייפתח בחמישי

16.4.2019 / 18:11

בתום סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת, ימסור מחר הנשיא ריבלין לראש הממשלה את כתב המינוי להרכבת הממשלה, לאחר שהשיג רוב של 65 ח"כים. בליכוד מתכננים להתחיל במו"מ עם סיעות הימין והחרדים ביום למחרת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בתום סבב ההתייעצויות עם הסיעות השונות שנבחרו לכנסת ה-21, ימסור מחר (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו את כתב המינוי להרכבת הממשלה הבאה. בליכוד מתכננים להתחיל כבר ביום חמישי את המשא ומתן הקואליציוני, ולקיים פגישות ראשונות עם נציגי סיעות הימין והחרדים.

בסבבי ההתייעצויות שהתקיימו היום ואתמול בבית הנשיא בירושלים השיג נתניהו רוב של 65 ח"כים ממליצים - חברי רשימות הליכוד, כולנו, איחוד מפלגות הימין, ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס. לעומתם, המליצו רשימות כחול לבן, העבודה ומרצ על יו"ר כחול לבן בני גנץ, ואילו הסיעות הערביות, חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד, לא המליצו על אף מועמד.

נציגי סיעת הליכוד בסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה רובי ריבלין , אפריל 2019. מארק ניימן/ לע"מ, דוברות בית הנשיא
ריבלין עם נציגי סיעת הליכוד בבית הנשיא, אתמול/דוברות בית הנשיא, מארק ניימן/ לע"מ

מישראל ביתנו נמסר כי נתניהו נפגש היום עם יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, וכי "השיחה התקיימה באווירה נינוחה ונגעה בנושאי ביטחון, דת ומדינה ועלייה וקליטה". עוד נמסר כי סוכם בין הצדדים להתניע את המשא ומתן לאחר שריבלין יטיל רשמית את הרכבת הממשלה על נתניהו.

ראש הממשלה נפגש עם יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ. השניים מסרו כי הייתה פגישה מצוינת והמגעים יימשכו בימים הקרובים. "הבעתי אמון בראש הממשלה ואמרתי לו ששמחתי להיות אצל הנשיא ולהכריע את הכף לבחירתו להרכבת הממשלה. אין לי ספק שנעמוד ביחד", אמר פרץ. "אנחנו נהיה בית איתן של הציונות הדתית ומבקשים, כפי שאמרנו בתחילת הבחירות, את תיק החינוך והמשפטים".

היות שיו"ר כולנו משה כחלון נמצא בחופשה בחו"ל, עדיין לא ברור אם נתניהו ייפגש עמו לפני פסח, אך השניים שוחחו טלפונית.

מחר בשעות הצהריים יקבל ריבלין לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות בטקס חגיגי, מידי יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר. בתוצאות הסופיות צפויה יהדות התורה לגדול במנדט אחד ל-8 מנדטים על חשבון הליכוד, שתרד בחזרה ל-35 מנדטים ותשתווה לכחול לבן. כמו כן, בוועדת הבחירות השיבו היום שוב לטענות הימין החדש, מפלגתם של שרי החינוך והמשפטים נפתלי בנט ואיילת שקד, לגבי טעויות בספירת הקולות. מהוועדה נמסר כי לאחר בדיקת הפרוטוקולים השונים, נמצא כי לא רק שלא נמצא חוסר בהצבעות למפלגה, אף הוענקו לה שלושה קולות עודפים. לשניים חסרו כ-1,400 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

עוד באותו נושא

65 ממליצים לנתניהו; כולנו לנשיא: אין מו"מ על חיבור עם הליכוד

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בהרמת כוסית של ישראל ביתנו לחג הפסח במוזיאון ארצות המקרא, ירושלים 15 באפריל 2019. שלומי גבאי
יציג לנתניהו את דרישותיו. ליברמן/שלומי גבאי

נציגי הסיעות השונות שוחחו במהלך סבב ההתייעצויות עם הנשיא, וחלקם אף התייחסו לדרישות הצפויות במו"מ הקואליציוני. בתוך כך, יו"ר איחוד הימין פרץ אמר כי הוא רואה עצמו כמועמד ראוי לתפקיד שר החינוך, וכי עמיתו למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יהיה "שר חינוך מצוין". סמוטריץ' עצמו ציין כי בידי הבית היהודי כיום ישנם תיקי החינוך והמשפטים, וכי באיחוד הימין יפעלו כי הדבר לא ישתנה ויבקשו את תיקים אלו מראש הממשלה. הוא התייחס גם למחלוקות האפשריות עם ליברמן בנושאי דת ומדינה, ואמר כי "גם גם לליברמן יש כבוד גדול למסורת, אשתו שומרת מסורת, אפשר להגיע איתו להבנות".

סיעת ישראל ביתנו הדגישה כי תתמוך בנתניהו, אך שתשמש "מגן לציבור החילוני", היות שהקואליציה תורכב מחברי כנסת רבים מהמגזרים הדתי והחרדי. בסיעת כולנו גם כן הביעו תמיכה בנתניהו, והתייחסו, לשאלת ריבלין, לאפשרות החבירה לליכוד. "אנחנו מתכוונים להרים את הדגל החברתי וגם הממלכתי. הראינו דיברנו על תוכניות עבודה, ולא בלהאשים ולא בלהתלונן. זו תהיה גם דרכה של כולנו בכנסת ה-21", אמר ח"כ רועי פולקמן לנשיא. "אין משא ומתן בשמה של כולנו על חיבור. לא היה ואין כזה נכון להרגע. דיבורים יש עם כולם, בכל מיני מעגלים".

נציגי איחוד מפלגות הימין בבית הנשיא לאחר ההמלצה על נתניהו. שלומי גבאי
נציגי איחוד הימין בבית הנשיא, היום/שלומי גבאי

ראשי הסיעות החרדיות נועדו אתמול בבוקר עם נתניהו, לפני פגישתם עם הנשיא, לטענתם ל"פגישת תיאום, לא מעבר". "ממשלה בראשותו תפקדה כראוי והוא ראוי להמשיך לנהל את מדינת ישראל בתקופה זו ולכן אנחנו תומכים בו לראשות הממשלה", אמרו נציגי ש"ס לריבלין במהלך ההתייעצות. "אנחנו בתחילת הדרך היינו מאד פתוחים, גם בתחילת הקמפיין אמרנו שתומכים בנתניהו לקדנציה הבאה. ישראל ניצבת בפני אתגרים לא פשוטים, ונתניהו יכול לנהל את המדינה כפי שניהל אותה בעבר". כשנשאלו על שינוי אפשרי בחוק הגיוס, אמרו: "העם אמר את דברו, העם אמר שצריך בעם ישראל תורה ולומדי תורה. מי שלומד תורה ימשיך ומי שלא, יתגייס לצה"ל. אני מכיר את ליברמן לא יום ולא יומיים וכולם יסכימו לקווי היסוד של הממשלה. להיות באופוזיציה זה המדבר הכי גדול".

גם יהדות התורה הביעה, כאמור, תמיכה בנתניהו. סגן השר מאיר פרוש אף אמר לריבלין, ברמיזה על יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, כי "כל מפלגה צריכה להתנהל במשא ומתן בפרופורציות ולא לשנות או להפוך סדרי עולם". כשנשאל היו"ר יעקב ליצמן לגבי חוק הגיוס, לא שלל את תיקון החוק ללא תמיכת ליברמן, תוך הימנעות של הח"כים מהמפלגות הערביות. "כל קול זה רוב, יש הרבה חוקים שעברו ככה. נעביר את החוק כפי שיגידו לנו הרבנים", אמר ליצמן.

(עדכון ראשון: 16:21)

אינפו הרכבת ממשלה. אתר רשמי
אינפו הרכבת ממשלה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully