וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על מלון היוקרה: המעצר הדרמטי של העבריין שניצל מניסיונות חיסול

15.4.2019 / 14:27

מלון "ווסט" בצפון תל אביב נראה כמו אתר צילומים לסרט הוליוודי, עם הגעת שוטרים, בלשים וחבלנים שמצאו רכיבי מטען חבלה בחדרו של איתי קרטה. לפני פחות משנה הוא ריצה תקופת מאסר, ומאז הפך ליעד לניסיונות חיסול חוזרים ונשנים מצד אחד ולרשויות החוק מצד השני

עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: אחד מניסיונות החיסול של קרטה)

פחות מחודש לאחר ניסיון ההתנקשות האחרון בחייו, אחד העבריינים המסובכים בישראל, איתי קרטה, נעצר אתמול (ראשון) על ידי משטרת תל אביב לאחר שהגיע מידע על כך שבדירה בה מתגורר במלון בתל אביב נמצאים אמצעים להכנת מטען חבלה. מי שנקלע אתמול לסביבת מלון היוקרה "ווסט" היה יכול לחשוב שהוא נמצא באתר צילומים לסרט הוליוודי: עשרות שוטרים, בלשים וחבלני משטרה פעלו במקום במשך שעות. לבסוף, הם מצאו בדירתו כמה מנות סם וכבלי חשמל, המשמשים להרכבת מטען חבלה, אך לא נמצא במקום חומר נפיץ. בנוסף לקרטה, נעצר חברו, ששוחרר הבוקר.

קרטה, בן 33, נחשב לעבריין "מסובך" במיוחד: מצד אחד הוא יעד של המשטרה ושל רשויות החוק, ומצד שני עבריינים מנסים פעם אחר פעם לפגוע בו באמצעות הנחת מטעני חבלה, הצתת רכביו, ירי לעבר בתי העסק שלו או השלכת רימונים לעבר ביתו. קרטה מוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים והרכוש, אך המעמד שלו בעולם העברייני שולי.

עוד בוואלה! NEWS:
השכן הציל את הילדים מהדירה הבוערת: "הם צעקו, הייתה הרבה אש"
נתניהו על המשבר ברכבת ישראל: נקים צוות למניעת שביתות
תחת סמים, ללא רישיון: שבע וחצי שנות מאסר לנהג שהרג שני צעירים

איתי קרטה. שלומי גבאי
יעד של המשטרה - ושל העבריינים. העבריין איתי קרטה/שלומי גבאי

למרות זאת, בשנים האחרונות הוא הפך לכאב הראש של ימ"ר חוף ומשטרת חדרה: פעם הניחו באוטו של אימא שלו מטען חבלה, אחר כך הניחו בכלי רכבו מטען, פעמים שרפו לו את הג'יפים ופעם את מכונית הוולוו שלו. במקרה אחר, ירו לעבר החנות שלו להמרת מטבע. בנוסף לכך, כמה פעמים השליכו לעסקים שלו רימונים מסוגים שונים. בפעם האחרונה הונח מטען במכוניתו, שהתפוצץ ובדרך נס לא גרם לנפגעים.

קרטה ריצה תקופות מאסר לפני פחות משנה. הפרקליטות הגישה נגדו כתב אישום חריג על כך בגין הונאה נגד משרד האוצר: הוא דיווח שהחנות להמרת מטבע שבבעלותו נמצאת בבעלות גרושתו, וזאת מתוך הבנה שלא יוכל לקבל רישיון להפעלת החנות בשל עברו הפלילי.

מלון ווסט תל אביב, 16 בינואר 2018. ראובן קסטרו
על מלון היוקרה פשטו עשרות שוטרים, בלשים וחבלנים. מלון ווסט בתל אביב/ראובן קסטרו

לאחרונה עבר קרטה להתאכסן במלון הדירות היוקרתי "ווסט" בצפון תל אביב. מידע שהגיע אתמול למשטרת מרחב ירקון הצביע על פעילות עבריינית והימצאות רכיבי מטען חבלה בחדרו של קרטה. לאחר בדיקות תצפיות ומעקב, קיבלו השוטרים צו חיפוש מבית המשפט בתל אביב, ולקראת ערב פשטו כוחות גדולים על מלון היוקרה.

בעוד שלא נמצא מטען נפץ בחדר, נמצאו רכיבים שניתן להשתמש להכנת מטען. קרטה, וחברו רוי ויצמן, נעצרו והובאו לבית המשפט. החוקר, רס"ב יוני הירשהורן, ביקש להאריך את מעצרם, והסנגורים אתנה אדרי ודוד בוחבוט ביקשו לשחרר אותם.

חנות להמרת מטבע בבעלותו של העבריין איתי קרטה בחדרה. שלומי גבאי
רימונים הושלכו על בתיו ובתי העסק שלו. החנות להמרת המטבע של קרטה/שלומי גבאי

"הוא שיתף פעולה, מסר את הסמים למשטרה", אמר עו"ד בוחבוט. "אמנם מדובר בחוטים שמחברים למטען חבלה, אך הם היו מוסתרים ויכול להיות שהדייר שהתגורר שם לפני שכח את הכבלים". לבסוף השופט עלאא מסארווה האריך את מעצרו של קרטה עד יום רביעי, ואת ויצמן שיחרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully