וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת סמים, ללא רישיון: שבע וחצי שנות מאסר לנהג שהרג שני צעירים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש מאסר ופיצוי כספי על אנטון פרוס שהרג לפני שנתיים את אביעד אלמלם ואלישבע חדד, לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול וקנאביס. חודשים ספורים לפני התאונה, רישיונו נפסל בגין נהיגה בשכרות. "לא מעידה חד פעמית, זלזול בחוק - שהסתיים באסון"

תאונת דרכים בכביש 1, מחלף לטרון, אוקטובר 2016. דוד קליימן, מד"א
זירת התאונה, ב-2016/מד"א, דוד קליימן

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) שבע וחצי שנות מאסר על הנהג אנטון פרוס, שלפני שנתיים הרג שני צעירים - אביעד אלמלם ואלישבע חדד - תחת השפעת סמים ואלכוהול. בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט גזר על פרוס פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של 16 שנה מיום שחרורו מהכלא ופיצוי כספי למשפחות ההרוגים בסכום של 60 אלף שקלים לכל המשפחה. פרוס גם יפצה את אחות ההרוגה, שנפצעה באורח קשה בתאונה ורגלה נכרתה, בסך 25 אלף שקלים.

פרוס הורשע בשתי עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בזמן פסילה ועבירות נוספות. בליל התאונה, באוקטובר 2016, הוא נהג בכביש מספר 1 מביתו של חברו בראשון לציון לכיוון ירושלים, וזאת למרות שרישיונו נפסל חודשים ספורים לפני כן על ידי בית המשפט בגין נהיגה בשכרות.

עוד בוואלה! NEWS:
ביצע מעשה מגונה בזמן השיעור: כתב אישום נגד מורה לפסנתר מת"א
תאונה קטלנית ביבנה: בן 31 התחשמל למוות באתר בנייה
13 בני אדם נפגעו בשריפה בדירה בחיפה; מקור הדליקה - קצר חשמלי

תאונת דרכים בכביש 1, מחלף לטרון, אוקטובר 2016. דוד קליימן, מד"א
זירת התאונה, ב-2016/מד"א, דוד קליימן

פרוס שתה בבית חברו שלושה בקבוקי בירה וצרך סם מסוג קנאביס. חרף העובדה שהחבר הציע לפרוס להמתין בביתו עד לחלוף "הסטלה", כלשון החבר, ולמרות שלפי התרשמות החבר הנאשם היה "עייף גמור", החליט פרוס לעלות על רכבו ולנהוג לכיוון ירושלים. בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי "אין פלא שהנסיעה הסתיימה באסון קשה".

במהלך הנסיעה לירושלים, כשפרוס לא שמר על מרחק מהרכב שנסע לפניו, האט הרכב שלפניו את נסיעתו לאחר שהבחין ברכבם של ההרוגים כשהוא עומד בשול הדרך בצמוד לגדר הבטון המפרידה בין הנתיבים. פרוס לא הספיק לבלום את רכבו, פגע מאחור ברכב שלפניו וזה נהדף אל עבר רכבם של אלמלם וחדד.

כתוצאה מהתאונה נהרגו אביעד אלמלם, בן 19, ואלישבע חדד, בת 21. כמו כן, נפצעה קשה בתאונה אסנת חדד, אחותה של אלישבע, ומאוחר יותר בבית החולים נכרתה רגלה מעל הברך. כשהגיעו השוטרים למקום התאונה, טען בפניהם פרוס כי ברכבו נהג חברו, כשבמקביל הוא מתקשר לאותו חבר ומבקש ממנו להגיע למקום התאונה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"זלזול מוחלט בשמירה על חיי אדם"

בגזר הדין נכתב כי "במעשיו גילה הנאשם חוסר אחריות משווע, אשר מבטא זלזול מוחלט בערך השמירה על חיי אדם. הנאשם צרך אלכוהול וסמים גם יחד, בכמויות לא מבוטלות, ויצא לדרכו כשהוא נתון להשפעתם של אלו. הנזק לו גרם הנאשם קיצוני בחומרתו. במעשיו הוא גרם למותם של שני בני אדם, כל אחד מהם הוא בבחינת עולם ומלואו. הנאשם אף גרם לפציעתה הקשה של מעורבת נוספת ובכך שינה לעד את מסלול חייה".

עוד צוין בגזר הדין כי "נהיגתו של הנאשם תחת השפעת סמים או אלכוהול לא הייתה בבחינת מעידה חד פעמית. יתר על כן, הנאשם הפגין זלזול בחוק בכך שחודשים ספורים בלבד לאחר שהורשע בנהיגה תחת השפעה הוא שב ונהג ברכב כשהוא נתון להשפעת סמים ואלכוהול וזאת למרות שרישיונו נפסל. זלזול זה, אשר בזו הפעם גרם לאסון קשה, מחייב הטלת עונש מרתיע על הנאשם, לבל ישוב לבצע עבירות.

תאונת דרכים בכביש 1, מחלף לטרון, אוקטובר 2016. דוד קליימן, מד"א
זירת התאונה, ב-2016/מד"א, דוד קליימן

עו"ד סאמי חוראני מפרקליטות מחוז ירושלים אמר כי הוא רואה חשיבות ב"ענישה מרתיעה המגדירה באופן חד וברור כי חובתו של כל אדם לצפות את האפשרות שנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים יגרום למותם של אחרים".

עו"ד חוראני הוסיף כי "במקרה זה, הכתובת הייתה על הקיר. הנאשם נהג כשהוא בפסילת רישיון לבילוי אצל חבר בראשון לציון, הוא שתה בדרך אליו, ובהמשך שתה ועישן סמים אצל החבר. הנאשם החליט במצבו זה, וחרף אזהרתו של החבר, לנסוע ברכבו חזרה לביתו. החלטה זו הביאה אסון על שתי משפחות. הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי משפחות המנוחים והנפגעים, אשר ממשיכים לשאת את הכאב והצער שגרם הנאשם במעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully