וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכות: מתכנני החללית "בראשית" עשויים להשיא משואה ביום העצמאות

ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים בראשות השרה רגב מאשרת במשאל טלפוני הצעה שתאפשר לשלושה אנשים להדליק משואה אחת ביום העצמאות הקרוב. הערכות הן כי התיקון יאפשר למייסדי SpaceIL להיות בין המועמדים להדליק משואה. מהחברה נמסר: "טרם קיבלנו הודעה בנושא"

עריכה: איתי עמרם

ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים בראשות שרת התרבות והספורט מירי רגב מאשרת הערב (ראשון) במשאל טלפוני הצעה שתאפשר לשלושה אנשים להדליק משואה אחת בטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות הקרוב. עד היום, ניתן היה להעניק השאת משואה רק לשני זוגות מתוך 12 מדליקי המשואות והתיקון יאפשר גם לשלישיית מדליקים להשיא משואה אחת. בלשכת השרה רגב טוענים שהתיקון לא נועד לאפשר הדלקת משואה על ידי מייסדי SpaceIL, יהונתן ויינטראוב, כפיר דמרי ויריב בש, מתכנני חללית "בראשית", אך לפי ההערכה הם עשויים להיות בין מדליקי המשואה ביום העצמאות.

לאחר שנים של ציפייה, השיגור של החללית הישראלית הראשונה לירח נגמר ביום חמישי האחרון בהתרסקות רק רגעים טרם נחיתתה. לאורך כל הדרך, החללית הייתה במסלול הנדרש, למעט כמה תקלות במערכת התקשורת, מחשב המשימה ומערכת עוקבי הכוכבים. על כל אלו הצליחו בתעשייה ובעמותה להתגבר, אולם נראה שבשלב המשימה החללית לא הצליחה להאט, המנוע סירב להיכבות והיא התרסקה במהירות של 400 עד 500 קמ"ש אל תוך הירח.

למרות האכזבה - מוריס קאהן, יו"ר SpaceIL ומי שהיה התורם העיקרי בפרויקט, כבר הכריז אתמול בערב על הקמת הפרויקט "בראשית 2", בו ינסו לשלוח חללית ישראלית נוספת לירח. בכוונתו של קאהן להוביל את הפרויקט של החללית הישראלית השנייה, על מנת שתושלם המשימה לנחיתה על הירח. "זה חלק מהמסר המרכזי שלי לדור הצעיר- גם אם לא מצליחים, קמים ומנסים שוב", אמר קאהן.

לקריאה נוספת בנושא:
בראשית הייתה היסטוריה: המסר הישראלי הראשון לירח שוגר לפני 50 שנה
כמעט היסטוריה בחלל: החללית "בראשית" לא הצליחה לנחות על הירח

לקראת הנחיתה של בראשית:מוריס קאהן, יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב ועידו ענתבי. מערכת וואלה!
מוריס קאהן, יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב ועידו ענתבי/מערכת וואלה!

סיפורה של בראשית מתחיל לפני יותר מעשור, אז הכריזה גוגל על תחרות פרטית שבמהלכה אתגרה יזמים פרטיים לשגר חללית לירח. יריב בש פרסם פוסט בפייסבוק ושאל: "מי רוצה לבוא לירח?". שניים מחבריו התגייסו למשימה: ויינטראוב ודמרי. ב-2011 קמה העמותה ללא מטרות רווח, כשמוריס קאהן עומד בראשה והינו התורם העיקרי.

בש הינו בוגר הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים, כשבמקביל לפרויקט השאפתני, הוא עובד כמנכ"ל חברת פלייטרקס, כפיר דמרי מרצה לתקשורת מחשבים ויהונתן ויינטראוב, מהנדס מערכות לווינים בתעשייה האווירית וכיום דוקטורנט לביופיזיקה באוניברסיטת סטנפורד. זמן קצר אחרי שבש פרסם בפייסבוק, השלושה נפגשו בחולון והחלו לשרטט את הדגם הראשוני של החללית. תשע שנים אחר כך, ניסו להנחית אותה בפעם הראשונה.

עוד באותו נושא

מוריס קאהן מכריז: פרויקט בראשית 2 יוצא לדרך

לכתבה המלאה
חדר הבקרה של התעשייה האוירית לקראת נחיתת החללית בראשית על הירח, 11 באפריל 2019. אלון רון, אתר רשמי
חדר הבקרה של התעשיה האווירית לקראת נחיתת החללית בראשית על הירח/אתר רשמי, אלון רון

במקביל למשימה השאפתנית, הנחיתה על הירח, בעמותת SpaceIL שמו דגש על הפעילות החינוכית. במשך השנים האחרונות התגייסו אלפי מתנדבים ועברו במאות בתי ספר וביקרו מאות אלפי תלמידים. העמותה התכוונה שאחרי נחיתה מוצלחת, יפנו זמן כדי לקדם את הפעילות החינוכית בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully