וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בגיבוש הצנחנים: הנהג החשוד שוחרר לביתו

14.4.2019 / 14:25

בית המשפט הורה לשחרר את איברהים אבו כיף שחשוד בגרימת מותו ברשלנות של רון עובד לאחר שהאוטובס שבו נהג הידרדר ופגע בנערים בזמן יום מיון טרם הגיוס לצה"ל. הנהג שוחרר למעצר בית בן שבוע

צילום: תאגיד "כאן" 11, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום באשקלון שיחרר היום (ראשון) ממעצר את הנהג שנחשד בגרימת מותו ברשלנות של רון אליהו עובד, בן 18 שנדרס למוות בתאונת האוטובוס בשומריה בשבוע שעבר. נהג האוטובוס איברהים אבו כף שוחרר למעצר בית של שבוע. עובד נהרג לאחר שהאוטובוס, שהיה ריק מנוסעים, הידרדר מסיבה שאינה ברורה ופגע בנערים שהיו במקום במסגרת מיונים לחטיבת הצנחנים.

מדובר צה"ל נמסר כי "רון אליהו עובד נהרג כתוצאה מהדרדרות אוטובוס אזרחי לעבר קבוצת מועמדים לשירות ביטחון שהיו במהלך מבחני מיון ליחידה קרבית בסמוך לבסיס צה"ל בדרום הארץ". עוד נמסר כי "באירוע נפצעו חמישה מועמדים נוספים לשירות ביטחון. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוות אותה ואת משפחות הפצועים". המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל פתחו בחקירה משותפת של נסיבות האירוע.

פצועים בתאונת אוטובוס בשומריה, 11 באפריל 2019. עיבוד תמונה
נערים לצד האוטובוס בשומריה, בשבוע שעבר/עיבוד תמונה

סנגורו של הנהג, שטען כי מדובר בכשל טכני שגרם להדרדרות האוטובוס, טען בדיון בשבוע שעבר כי אין לו עבר פלילי. "הוא עובד כארבעה חודשים בחברת ההסעות, ולפי גרסתו בלם היד היה מופעל ולא הייתה סיבה שהאוטובוס הדרדר. לדברי הנהג, הוא עצר במקום שאין אנשים בסביבתו, ירד לשירותים ובזמן זה קרה האירוע. האוטובוס היה במרחק של 150 מטרים מהאוהלים, האירוע מצער מאוד, הוא מאוד כואב את האירוע חש צער ועדיין בהלם".

הנערים שהיו עדים להידרדרות האוטובוס סמוך לבסיס שומריה שבנגב, שבעקבותיו נפצעו חמישה נערים נוספים באורח בינוני וקל, סיפרו על רגעי התאונה. איילון עזורי, אחד הנערים בגיבוש, סיפר כיצד רץ לתוך האוטובוס - והצליח ללחוץ על הבלם. "ראיתי את האוטובוס ממשיך במדרון והדלת שלו היתה פתוחה. רצתי לתוך האוטובוס ישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס, והאוטובוס נבלם", סיפר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רון עובד, הנער שנהרג באסון האוטובוס בנגב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
רון עובד שנהרג בתאונה בשבוע שעבר/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

עזורי סיפר בדמעות על רגעי התאונה. "ישבנו כמה חברים באוהל ודיברנו על הריצה ועל מה שהיה היום. פתאום שמעתי נערים צועקים לעברנו לצאת לרוץ ולברוח מהאוהל. הם צעקו, 'תצאו, תברחו'. לא הבנתי בהתחלה מה קורה, חשבתי שצוחקים".

"כולם התחילו לברוח ולצעוק", הוסיף. "שמתי לב שהאוהל הגדול מתחיל לזוז, מיטות נופלות, עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים בנו. כל המיטות הקדמיות התגלגלו ואנשים התחילו להיכנס מתחת למיטות. לקחתי כמה נערים איתי ומשכתי אותם החוצה, כשיצאתי מהאוהל האוטובוס פגע לי בגב וישר יצאתי".

נהג האוטובוס בתאונה בנגב בהארכת מעצרו. אתר רשמי
הנהג הפוגע בדיון בהארכת מעצרו, בשבוע שעבר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully