וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה: חייל לשעבר הודה ברצח העיתונאי וארוסתו

12.4.2019 / 16:31

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי אחד הנאמשים בהתנקשות הכפולה ביאן קוצ'יאק ובת זוגו, שהסעירה את המדינה אשתקד, הודה בחקירתו כי הוא זה שירה בהם. שני אנשים, בהם איש עסקים שהיה מושא לחקירותיו של קוצ'יאק, הואשמו בהזמנת הרצח

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

חייל לשעבר שהואשם ברצח העיתונאי הסלובקי יאן קוצ'יאק הודה שירה בו - כך דיווחו אתמול (חמישי) כלי תקשורת במדינה. הרצח של קוצ'יאק ושל וארוסתו מרטינה קוסנירובה אשתקד הצית הפגנות ענק שהביאו להתפטרות ראש הממשלה רוברט פיקו. לשכת התובע המיוחד של סלובקיה, שמפקחת על החקירה, אמרה כי היא לא תגיב על חקירה פעילה.

רשת הטלוויזיה העצמאית RTVS פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה כי מקורות במשטרה אמרו כי החייל לשעבר, שזוהה רק כמירוסלב מ', הודה מוקדם יותר באותו יום במהלך חקירת המשטרה שנמשכה חמש שעות כי הוא זה שירה בקוצ'יאק ובארסותו, שניהם היו בני 27, בביתם בעיר ולקה מקה, הנמצאת במרחק של 65 ק"מ מזרחית מהבירה ברטיסלבה.

העיתון Dennik N והאתר aktuality.sk - שבהם קוצ'יאק דיווח על פרשות שחיתות של אנשי עסקים המקורבים לפוליטיקאים בטרם נרצח בפברואר שעבר - דיווחו גם כן על ההתפתחות, בהתבסס על מקורותיהם שלהם במשטרה. הוא זוהה כמירוסלב מרצ'ק. הוא ככל הנראה היה גם הנהג של יתר הנאמשים בפרשה.

לקריאה נוספת בנושא
נשיאה ראשונה: "ארין ברוקוביץ'" של סלובקיה ניצחה את הפופוליסטים

נרות זיכרון לעיתונאי הסלובקי יאן קוצ'יאק בעיירה טרנצ'ין, 26 בפברואר 2018. רויטרס
הרצח שלו הפיל את הממשלה. נרות זיכרון לקוצ'יאק, פברואר אשתקד/רויטרס

ההודאה מצביעה על כך שאדם נוסף מבין החמישה הנאשמים ברצח ונמצאים במעצר משתף פעולה עם המשטרה בפרשה. ארבעה מהם נעצרו בספטמבר בהם אישה שזוהתה כאלנה סוסבה, שהואשמה בהזמנת הרצח, וזולטן אנדרוסקו, שהואשם בתכנונו. במרץ נעצר איש העסקים מריאן קוסנר, המיודד עם סוסבה. גם הוא הואשם בהזמנת הרצח של קוצ'יאק, אך הוא וסוסבה מכחישים כל קשר.

כמה חודשים לפני שנרצח, קוצ'יאק אמר למשטרה שקוסנר, שהיה מושא לתחקיר שערך, איים להתחיל לאסוף מידע עליו ועל משפחתו. עם זאת, המשטרה לא מצאה ראיות להעמידו לדין.

הרצח הכפול ערער בצורה דרמטית את אמון הציבור בחוגי השלטון, ושניים מסגני ראש התביעה הכללית נאלצו להתפטר בינואר בשל קשריהם עם קוסנר. הוא גם תרם לניצחונה הגדול בחודש שעבר של עורכת הדין הליברלית סוזנה קפוטובה, שהביסה את מועמד מפלגת השלטון בבחירות לנשיאות.

  • עוד באותו נושא:
  • סלובקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully