וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בין כוכבים: דרכה המרגשת של החללית "בראשית" אל הירח

מהשיגור הדרמטי ועד "לכידת" הירח, מההתרגשות בחדרי הבקרה ועד לסלפי על הירח, מהישראלים שצפו בדריכות אחר ההתפתחויות - ועד להתרסקות. המסע של החללית "בראשית" סחף אחריו מדינה שלמה, שתמשיך לחלום על הירח. צפו בתמונות מהמסע המופלא

מערכת וואלה!, עמית לגו

בשבועות האחרונים, מאז שוגרה בחודש פברואר, סחפה אחריה החללית הישראלית "בראשית" של עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית מדינה שלמה. שמונה שנים של תכנון קדמו לכך, כשהמטרה שעמדה לנגד עיניהם של המתכננים הייתה ברורה: הנחתת חללית ישראלית על הירח, והצטרפות למועדון מצומצם שחברות בו רק שלוש מדינות נוספות שעשו זאת: סין, ברית המועצות וארצות הברית. לבסוף, ישראל תסתפק בהישג מכובד בפני עצמו, ותיכנס לרשימה יוקרתית של שבע המדינות שהצליחו להקיף את הירח עם חללית.

פיתוח ותכנון החללית נעשה על ידי עמותת SpaceIL, מאות מתנדבים והתעשייה האווירית. 100 מיליון שקלים הושקעו בפיתוח החללית - סכום נמוך בהרבה מפרויקטים של מעצמות חלל אחרות. בסך הכל עברה החללית כשישה מיליון קילומטרים וחצי .

אמש הייתה אמורה החללית לנחות סוף סוף על הירח - אך התרסקה עליו למרות הציפיות. תהליך הנחיתה החל בסביבות השעה 22:05, ובמהלכו חלו קשיים בקשר ובמנוע של החללית. ניסיון הנחיתה בוצע בצורה אוטונומית, כשהחללית קיבלה מידע מקדים מהקרקע וניסתה לנחות ללא שליטה מכדור הארץ, אך כאמור כשלה בכך. במהלך ניסיון נחיתתה, העבירה "בראשית" שתי תמונות סלפי שבה נראו פני השטח של הלוויין הטבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully