וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום במו"מ עם שב"ס: החלה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים

אבי אשכנזי ויפעת רוזנברג

8.4.2019 / 20:13

נציגי האסירים הודיעו כי לא הושגו הבנות עם נציגי שב"ס, וכי דרישותיהם לא נענו בחיוב. אסירי חמאס לבשו את מדיהם במטרה להבהיר כי הם נערכים לפתוח בשביתה ובהפרות סדר. גורם בשב"ס מסר כי יותר מ-30 אסירים הודיעו על כוונתם לשבות אולם עד כה לא החזירו את ארוחת הערב

צילום: לע"מ ושב"ס, עריכה: תומר לוי

האסירים הפלסטינים החלו הערב (שני) בשביתת הרעב לאחר ששב"ס התעקש שלא להיענות לדרישותיהם והשיחות עם הארגון כשלו. משרד ההסברה של האסירים אישר כי בין השובתים ראשי תנועת האסירים ומאות אסירים. המרכז לענייני אסירים מסר כי השביתה היא תגובה על כך ששב"ס חזר בו מההבנות.

משרד ההסברה של האסירים דיווח כי הוכרזה כוננות בכל בתי הכלא עם פתיחת השביתה, הנהגת האסירים מסרה לשב"ס את רשימת האסירים השובתים. אתמול הודיע משרד האסירים הפלסטינים כי שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בבית הכלא נדחתה לאור המשא ומתן עם שירות בתי הסוהר.

פעילות ביטחונית של שב"ס בבית הכלא קציעות, 25 במרץ 2019. שב"ס, אתר רשמי
סוהרי שב"ס בחיפוש בתאי האסירים/אתר רשמי, שב"ס

אסירי חמאס החלו בדקות האחרונות לעלות על מדים אסיר חומים במטרה לנציג שב"ס כי הם נערכים לשביתה והפרות סדר בבתי הכלא. גורם בשב"ס אמר כי חלוקת ארוחת הערב החלה לפני זמן והם ממתינים לראות מי מהאסירים מחזיר את האוכל. נציב שב"ס וסגל הפיקוד הבכיר של שב"ס מבצע הערכת מצב. כ-30 עד 40 אסירי חמאס הודיעו מילולית כי בכוונתם לשבות רעב אולם עד עתה הם לא החזירו ארוחות ואכלו את ארוחת הערב. בשב"ס מעריכים כי האסירים מתכננים להחזיר בבוקר את הארוחות.



מנהל משרד ההסברה של האסירים נאהד פאחורי אמר לרשת "קודס" כי ביומיים האחרונים קיימה תנועת האסירים מו"מ ארוך עם קציני שב"ס במהלכו סקרו נושאים והבנות רבות לפני ששב"ס חזר בו. בעיות רבות נפתרו ונותרו עוד דרישות שהיו אמורות לעלות היום והאסירים חיכו לתשובות משב"ס, אלא שהוא חזרו בו מההבנות שכבר הושגו מה שהיא לפיצוץ.

עוד באותו נושא

משרד האסירים הפלסטיני: שביתת הרעב נדחתה, לאור המו"מ עם שב"ס

לכתבה המלאה
נשיא המדינה,  ראובן  ריבלין, ביקר  בשירות בתי הסוהר, בבית הסוהר "עופר", כדי לחזק את ידי הסוהרים ומפקדי הארגון על עמידתם הנחושה מול תוקפנות האסירים הביטחוניים, 8 באפריל 2019. דוברות שב"ס
ריבלין בביקור בבית הבלא "עופר", היום/דוברות שב"ס

ההבנות כללו טלוויזיה, חזרה של המצב לקדמותו, החלפת הטלפונים המוברחים בטלפונים "קבועים" כמו שנהוג בבתי כלא בעולם וקביעת זמנים לשיחות טלפון.

"אנחנו ערוכים כבר תקופה לא קצרה בבתי הכלא", אמרו בשירות בתי הסוהר. "מאז האירועים בכלא עופר ואחר כך האירועים בכלא רמון ובניסיון הרצח של שני קצינים בכלא קציעות על רקע הצבת השבשים (משבשי הקליטה הסלולרית שהותקנו בכמה בתי כלא), הבהרנו ובמהירים כי שירות בתי הסוהר נחוש לעמוד במשימה שלו והשבשים ימשיכו להיות בבתי הכלא הביטחוניים. בתוך כך, הנשיא ראובן ריבלין ביקר בבית הסוהר "עופר", כדי לחזק את ידי הסוהרים ומפקדי הארגון על עמידתם מול תוקפנות האסירים הביטחוניים.

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully