וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה יוצאת לדרך: קוטג' 9% של תנובה יסומן באדום

8.4.2019 / 6:05

למרות דחיית יישום מהפכת סימון מוצרים החורגים מערכי הסף בשומן הרווי, המלח והסוכר לינואר 2020, תנובה הודיעה כי החל מסוף השבוע הקרוב תשווק מוצר ראשון בעל התווית האדומה. מנהלת השיווק של חטיבת החלב: "למעלה מ-80% ממוצרי תנובה לא יקבלו סימון אדום"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

טרם כניסת תקנות ועדת הבריאות של הכנסת לתוקף, תנובה הודיעה היום (שני) כי המוצר הראשון המסומן בתווית אדומה יהיה קוטג' 9%, כחלק מרפורמת סימון המוצרים באדום כמזון המזיק לבריאות. חרף דחיית יישום הרפורמה לינואר 2020, החברת תחל בסוף השבוע בשיווק הקוטג' 9% המסומן שמתריע משומן רווי.

המהפכה אושרה בועדת הכנסת בדצמבר 2017 וקבעה כי סימוני המזונות באדום יתריעו מפני חריגה בערכי הסף: שומן רווי, מלח (נתרן) וסוכר, מכל קטגוריות המזון. בתוך כך, קוטג' 5% שומן המוכר, לא יסומן. בנוסף, בחודש מאי ישווקו מוצרי גבינה לבנה 9% ושמנת 9%, 15%, 27% באריזות עם הסימון החדש.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו הצהיר שיחיל ריבונות - אבל בלם כל הצעה שעלתה בנושא
בצל איומי טראמפ: השרה לביטחון המולדת תעזוב את תפקידה
קולות החיילים: בבסיסי צה"ל נפתחו הקלפיות למשך 72 שעות

גבינת קוטג'. עומר מירון
רפורמת סימוני מוצרי מזון באדום יצאה לדרך. אילוסטרציה/עומר מירון

לילך שולומון-כהן, מנהלת השיווק של חטיבת החלב אמרה כי "למעלה מ-80% ממוצרי תנובה לא יקבלו סימון אדום". אולם, חברת תנובה החליטה להקדים את סימון המוצרים, על פי התקנות, באופן הדרגתי כך שעד סוף השנה הנוכחית, המוצרים שאמורים לקבל סימון אדום ישווקו לשוק עם הסימון החדש.
בתנובה הסבירו כי כבר בשנת 2013 החלו ביישום תכנית "המצפן התזונתי", במסגרתה פעלה החברה להפחתת סוכר ומלח במוצריה. מדובר בתהליך הדרגתי וארוך טווח שלאורכו הופחתו 410 טון מלח ו 1,750 טון סוכר המהווים כ-7 מיליארד קלוריות שנחסכו לציבור הישראלי באמצעות הפחתות מדורגות וללא פגיעה בטעם.

נושא הפחתת השומן טופל עוד שנים קודם לכן, כשבכל קטגוריה משווקת החברה מוצרים עם מגוון אחוזי שומן שונים לבחירת הצרכן. עוד הוסיפה שולומון-כהן, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה כי "תנובה נמצאת בצד הבריא של המפה ולמעלה מ-80% ממוצרינו לא יקבלו סימון אדום. מוצרי החלב שבליבת עסקינו הם מקור מצוין לחלבון, סידן, ויטמינים ומינרלים. אנו מאמינים בשקיפות לצרכן ואנחנו בטוחים שהצרכן יידע לעשות את הבחירות הנכונות".

עוד באותו נושא

מכה לתנובה: גם הגבינה הצהובה תסומן, היישום רק ב-2020

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully