וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה ימים לנחיתה: החללית בראשית צילמה תמונות מרהיבות של הירח

5.4.2019 / 10:35

לאחר הצלחת התמרון המכריע, החללית הישראלית "בראשית" תיעדה תמונות של הירח. שניים מהשלבים הגורליים במשימתה - השיגור ולכידת הירח - מאחוריה. כעת ממתינים ב-SpaceIL ובתעשייה האווירית לנחיתה המיועדת ב-11 באפריל

עריכה: איתי עמרם

החללית "בראשית" צילמה היום (שישי) תמונות חדשות של הירח, שישה ימים לקראת נחיתתה הצפויה על אדמתו. הצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית ביצעו אתמול את התמרון המכריע ביותר עד כה במסעה של החללית, שאפשר לה להילכד בכוח המשיכה של הירח ובכך להתחיל להקיף אותו.

שלושת השלבים המכריעים במשימתה של "בראשית" הם השיגור, שעבר בהצלחה, שלב לכידת הירח והנחיתה המיועדת ב-11 באפריל. עד כה החללית הקיפה במסלולים אליפטיים את כדור הארץ, במהלכם בוצעו כמה תמרונים (הפעלת מנועים) על מנת להגביה את מסלולה ולהרחיק אותה מכדור הארץ.

במהלך השבוע הקרוב בתעשייה האווירית ו-SpaceIL יצטרכו להביא את "בראשית" למסלול האופטימלי לנחיתה על הירח. "אלו ימים מאוד צפופים - חמישה תמרונים בשבעה ימים. זה מאוד מורכב כי אנחנו צריכים לעשות עבור כל תמרון שני דברים: לדעת איפה אנחנו נמצאים ולתכנן את המסלול", אמר עופר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית.

עוד בוואלה! NEWS:
לנצח את גנץ - ולשמור על הימין מקריסה: המלכוד של נתניהו
נגד פעילות עם בנות, ברכת המזון בסוף הארוחה: המדריך לחייל הדתי
מזג אוויר הפכפך: הגשם חוזר לגיחה קצרה ובשבוע הבא - התחממות

הירח, כפי שצולם בחללית "בראשית", 5 באפריל 2019. בראשית, אתר רשמי
הירח מעדשת החללית הישראלית/אתר רשמי, בראשית
הירח, כפי שצולם בחללית "בראשית", 5 באפריל 2019. בראשית, אתר רשמי
שישה ימים לנחיתה הצפויה על הירח/אתר רשמי, בראשית

החללית יצאה לדרך כשמעבר לגאווה הלאומית שהעמותה והתעשייה האווירית מביאים לישראל, היא גם תבצע כמה מחקרים מדעיים בשיתוף עם נאס"א ומכון וייצמן. החללית תבצע מדידות של השדה המגנטי במהלך הנחיתה ובאתר הנחיתה. המדידות יבוצעו על ידי מכשיר מגנומטר המורכב על ידי החללית והוא יעביר את הנתונים לחדר הבקרה. בין שאר הנתונים: כיצד החללית מגיבה לקרקע של הירח. אחרי שתשלים את המשימה המדעית, החללית תישאר על הירח אבל בכדור הארץ היא תמשיך להביא גאווה ובעיקר מקור להשראה שהתחיל בשלושה יזמים שחלמו להשתתף בתחרות של גוגל.

אינפוגרפיקה - חללית בראשית. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפוגרפיקה - חללית בראשית/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully