וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ביקר את רעייתו: "אני מעודד, נחמה שלי היא אישה חזקה"

נחמה ריבלין אושפזה לאחר הידרדרות פתאומית במצבה הבריאותי בעקבות קוצר נשימה חריף על רקע לבבי. הנשיא קיצר את ביקורו בקנדה והגיע לבילינסון: "אני מבקש לומר תודה לכולם על התמיכה". לפני כשבועיים עברה ריבלין השתלת ריאה מורכבת בשל מחלה נשימתית

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

מצבה של רעיית הנשיא נחמה ריבלין התייצב במהלך הלילה (רביעי) והיא עדיין מונשמת ומורדמת בטיפול נמרץ לב חזה בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. אמש הודיע הנשיא ראובן ריבלין על קיצור ביקורו הממלכתי בקנדה לאחר הידרדרות פתאומית במצבה הבריאותי של רעייתו נחמה. הוא נחת בישראל הבוקר, והגיע ישירות לבית החולים. נחמה ריבלין אושפזה בעקבות קוצר נשימה חריף על רקע לבבי.

נשיא המדינה הגיע הבוקר לבית החולים בילינסון הישר משדה התעופה כדי לשהות לצידה של נחמה. מצבה יציב והיא מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ לב חזה. הנשיא ביקש להודות לצוות הרפואי על טיפולם המסור ולאזרחים הרבים המביעים דאגה ומתפללים להחלמתה מכל קצוות הארץ והעולם,

"אני יוצא מביקור אצל נחמה רעייתי, ואני מעודד מאוד", אמר ריבלין. בנחמה אותרה בעיית לב שטופלה ואני מאוד מקווה שכשתתעורר תוכל לשוב לתהליך ההחלמה שהתחילה בו מיד אחרי ההשתלה. עברתי שעות ארוכות של טיסה ארצה משליחותי המדינית לקנדה בדאגה עמוקה אבל אני יודע שנחמה שלי, נחמה שלנו, היא אישה חזקה מאוד".

נחמה ריבלין, במהלך הפגנה נגד רצח נשים 4 בדצמבר 2018. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה!
נחמה ריבלין/מערכת וואלה!, דוברות בית הנשיא

הנשיא הוסיף כי "היא האימא והסבתא הכי טובה בעולם והיא גם שליחת ציבור בחמש השנים האחרונות בתחומים רבים בחברה הישראלית. על העשייה הזו היא זוכה לאהבה ולתמיכה הגדולה והמופלאה ביותר שניתן רק לייחל לה. אני מבקש לומר תודה על התמיכה הזו. היא חוצה שבטים, היא מגיעה מכל גיל, מכל קשת הדעות, היא מוכיחה לנו שוב ושוב את עוצמתו של העם שלנו. הילדים ואני חשים בתמיכה הזו באופן בלתי פוסק מרגע האשפוז והיא מרגשת אותנו ומחזקת אותנו שוב ושוב".

"אנחנו חסרי מילים מול העשייה הרפואית שעוטפת את נחמה בשבועות האחרונים", אמר הנשיא. "הצוות היקר של בית החולים בילינסון הוא מופת של רפואה ציבורית ראשונה במעלה ואנחנו אסירי תודה גם להם. הדרך להחלמה עוד ארוכה, אנחנו יודעים, אבל נחמה תחזור לצעוד בה, ואנחנו מרגישים את התמיכה המרגשת של כולכם איתנו בכל רגע. תודה רבה לכם".

עוד באותו נושא

עקב הידרדרות במצב רעייתו: ריבלין קיצר את ביקורו בקנדה

לכתבה המלאה
נשיא המדינה, ראובן ריבלין על אשתו נחמה, בית חולים בילינסון, 3 באפריל 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"האימא והסבתא הכי טובה בעולם". ריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

מנהל בית החולים בילינסון ד"ר איתן ורטהיים עדכן במצבה הרפואי של נחמה ואמר: כי "בשנים האחרונות סובלת הגברת ריבלין מאי ספיקה נשימתית ותמיכה הולכת וגדלה בטיפול תרופתי ותמיכה בחמצן. השתלת הריאה היא המוצא האחרון להתמודדות וטיפול והחזרת איכות החיים והיכולת התפקודית. היא עברה הכנה מורכבת לקראת הניתוח ובתשעה במרץ עברה את הניתוח המורכב לאחר שנמצא תורם לריאה".

מנהל בית החולים תיאר את שאירע אמש ואמר כי "לצערנו אתמול בערב התרחש אירוע חריף שנבע מספיקת לב שנבע מחולשה חולפת של אחד ממסתמי הלב. היא קיבלה טיפול מהיר ואבחון מהיר. אני רוצה להודות לפרופ' דני ערבות וכל צוות היחידה לטיפול נמרץ שעשה כל מה שניתן וצריך היה, בזמן קצר ומהיר. הבוקר בבדיקת אקו חוזרת ניכר שיש שיפור בספיקת הלב ובממדים הפיזיולוגים. אנחנו כמובן צריכים להמשיך ולהמתין בשעות ובימים הקרובים ואנחנו באמת מאחלים לשיפור וחזרה אל המצב כפי שראינו בשבוע-שבועיים האחרונים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מצביע עם אשתו נחמה ריבלין בירושלים, 17 במרץ 2015.. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ראובן ונחמה ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לפני כשבועיים עברה נחמה השתלת ריאה מורכבת בשל מחלתה, ומאז היא נמצאת בתהליך התאוששות. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל רפואה שלמה יחד עם כל אזרחי ישראל לרעיית הנשיא נחמה ריבלין".

בשבוע שעבר עברה רעיית הנשיא הליך כירורגי נוסף בהמשך להשתלת הריאה שבוצעה בה שבוע לפני כן. מבית הנשיא נמסר אז כי מצבה יציב ולא נשקפת סכנה לחייה. "הפעולה הסתיימה בהצלחה ובשעה זו היא עדיין נזקקת לסיוע נשימתי כמקובל לאחר הליך שכזה", הוסיפו בבית הנשיא. בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה הבהירו כי "הפעולה הסתיימה בהצלחה".

לפני כשבועיים הושתלה בריבלין ריאה בניתוח מורכב שארך כמה שעות והובל על ידי פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבית החולים בילינסון ולווה על ידי רופאה האישי של ריבלין, פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך ריאות בבית החולים. למחרת, היא נותקה ממכונות ההנשמה ותקשרה עם הצוות הרפואי ובני משפחתה.

ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות. היא מורדמת ומונשמת בבית החולים בילינסון, עד שתשוב לנשום בכוחות עצמה. התורם הוא יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע באילת שבוע לפני כן. איברים נוספים מגופו הושתלו גם הם בחולים הממתינים להצלת חייהם. אחותו, עמית, אמרה לוואלה! NEWS כי "מרגש מאוד שהריאה של אחי הושתלה בגופה של אשת נשיא המדינה, מאחלים לה רפואה שלמה".

(עדכון ראשון 07:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully