וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת ביטחונית בבית הלבן: הממשל אישר סיווגים ביטחוניים בניגוד להמלצות

2.4.2019 / 9:40

טרישיה ניובולד חשפה את הלחץ שהופעל עליה כדי לאשר את הסיווג ל-25 אנשים שונים, בהם בתו של טראמפ וחתנו קושנר. הדמוקרטים בבית הנבחרים, שמפעילים לחץ רב על הנשיא, דורשים מהבית הלבן לספק מסמכים. "לא אעשה שירות לעצמי, לארצי או לילדי אם אשתוק"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

יועצת ביטחונית בבית הלבן חשפה כי הממשל פעל בניגוד לעמדתם של מומחים כשנתן סיווגים ביטחוניים ל-25 איש, כולל לאיוונקה טראמפ, בתו של הנשיא דונלד טראמפ, ולחתנו וליועצו, ג'ארד קושנר.

היועצת, טרישיה ניובולד, אמרה כי אישור הסיווגים הביטחוניים נדחה בשלל החשש להשפעה זרה, לניגוד אינטרסים, למעשים פליליים, לבעיות פיננסיות או לשימוש בסמים. היא אמרה כי מנהל האבטחה האישית הקודם קארל קליין הפך בעצמו את החלטותיהם של גורמי המקצוע. הבית הלבן טרם הגיב.

טענותיה נפרסו במכתב שנשלח אתמול (שני) לבית הלבן אתמול ושוחררו על ידי יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, אלייז'ה קאמינגס הדמוקרטי. הוא אמר כי הוא מתכנן לזמן את קליין לשימוע והזהיר כי אם הבית הלבן לא יספק את המסמכים הדרושים, הוא עשוי לזמן גורמים נוספים. "לא אעשה שירות לעצמי, לארצי או לילדי אם אשתוק בידיעה שהבעיות הללו יכולות לפגוע בביטחון הלאומי", אמרה ניובולד, שמכתבה הוקרא בוועידה. "אני מרגישה שזו ההזדמנות האחרונה שלי להשיב למשרד את יושרתו בחזרה".

לקריאה נוספת בנושא
"מעלה שאלות קשות": הדמוקרטים רוצים לחקור את הסיווג של קושנר

ג'ארד קושנר במהלך ועידה בבית הלבן 2 באפריל 2019. רויטרס
טוען שהוא פעל בהתאם להוראות. קושנר בבית הלבן, אתמול/רויטרס

ניובולד, לפי מזכר שחיברו הדמוקרטים בוועדה, סירבה להיכנע ללחץ של קליין לאשר בקשה לסיווג ביטחוני, ובעקבות זאת אותו גורם עזב את הבית הלבן. קאמינגס סיפר כי ניובולג, שהייתה מנהלת במשרד אבטחת האישים בבית הלבן, סומנה אחרי שסירבה לאשר את הסיווגים הביטחוניים בהתאם לפרוטוקולים המקובלים. "אני חוששת לחזור. אני יודעת שלא יראו בכך משהו חיובי לגבי הכוונות שלי, שהן להשיב את היושרה למשרד הזה", היא צוטטה במכתב.

ג'ים ג'ורדן, הרפובליקני הבכיר ביותר בוועדה, גינה את המכתב כ"תירוץ לנבור במידע אישי של משרתי ציבור נאמנים".

קושנר אמר בתגובה בריאיון לרשת פוקס כי הוא נענה לשתף פעולה עם כמה חקירות שונות. "חשפתי את כל הנכסים שלי בפני לשכת האתיקה הממשלתית, הם אמרו לי מה למכור, מה לשמור, ואיזו חוקים למלא. מילאנו את כל זה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במקביל, ועדת המשפט בבית הנבחרים הודיעה אתמול כי היא תוציא צווים השבוע כדי להשיג את הדוח המלא של התובע המיוחד רוברט מולר על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות ב-2016. זאת אחרי שהתובע הכללי וויליאם בר שלח רק תקציר לקונגרס בחודש שעבר, שממנו עלה כי אין ראיות לכך שהקמפיין של טראמפ היה בקנוניה עם מוסקבה.

עם זאת, מולר הותיר את הקביעה אם טראמפ שיבש את החקירה בידיו של בר, שאמר כי אין מספיק ראיות נגד הנשיא. בר אמור לפרסם את הדוח המלא, ללא חלקים שעשויים לחשוף מידע סודי, עד אמצע החודש, אבל הדמוקרטים השולטים בבית הנבחרים רוצים לקבל אותו במלואו, עוד השבוע. הבית הלבן ומשרד המשפטים לא הגיבו.

המהלכים האחרונים מאותתים כי הדמוקרטים מגבירים את הלחץ על הממשל הרפובליקני גם אחרי סיום חקירתו של מולר, שאותה כינה טראמפ "ציד מכשפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully