וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה בין כתלי הכלא: 30 אסירות עברו בדיקת ממוגרפיה בנווה תרצה

2.4.2019 / 12:10

ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן המופעלת ע"י בית החולים אסותא, הגיעה בתחילת השבוע לבית הסוהר כחלק מהתכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד. הניידת, שצוותה כולל נשים בלבד, נועדה לצמצם פערים בין מגזרים שונים ובין מרכז ופריפריה בהיענות לבדיקה

ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן הגיעה אתמול לכלא נווה תרצה. האגודה למלחמה בסרטן,
נועדה לסייע בצמצום פערים בהיענות לבדיקה. ניידת הממוגרפיה בנווה תרצה/האגודה למלחמה בסרטן

כ-30 אסירות המרצות את עונשן בבית הסוהר נווה תרצה ברמלה עברו בתחילת השבוע סדרת בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן השד בין כתלי הכלא. הבדיקות נערכו על ידי רופאים מומחים בתוך ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן, המופעלת על ידי בית החולים אסותא, שהגיעה אל תוך רחבת בית המאסר.

הניידת הגיעה לכלא בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון. צוות הניידת עבר בדיקה שגרתית של שיקוף ומגנומטר בכניסה לכלא ומסיבות ביטחוניות הבדיקות עצמן ארכו קצת יותר מהרגיל. הניידת מופעלת על ידי צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא, המורכב מנשים בלבד ואחראי לעריכת בדיקות האבחון והפענוח. בניידת ישנו חדר בדיקה המצויד במכשיר ממוגרפיה מתקדם, אליו נכנסו האסירות מנווה תרצה על מנת להיבדק.

בזכות הגילוי המוקדם: יותר נשים בישראל מחלימות מסרטן השד
"אישה שהיא השראה": הלכה לעולמה אחת מסמלי המאבק בסרטן השד

בית סוהר נווה תרצה, 4 באוגוסט 2016. דרור עינב
צוות הניידת העניק לאסירות הנבדקות יחס ושירות אדיב. בית הסוהר נווה תרצה/דרור עינב

הבדיקה נערכה עבור האסירות בגיל המתאים כחלק מהתכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה לסרטן ומופעלת בשיתוף עם משרד הבריאות. הבדיקה נערכה לאסירות מגיל 50 ומעלה ולאסירות שנמצאות באוכלוסיית סיכון בריאותי, נשאיות גנטיות ונשים להן אם או אחות שחלו בסרטן השד, מגיל 40 ומעלה. צוות הניידת העניק להן יחס ושירות אדיב ובתום הבדיקות היו האסירות מרוצות מאוד.

ביום חמישי האחרון, עוד לפני הגעתה של הניידת ערכה האגודה למלחמה בסרטן הרצאה לכלל האסירות בנווה תרצה בנושא סרטן השד, חשיבות האבחון המוקדם והדרכים להפחתת הסיכון לחלות, כמו גם הסבר מפורט אודות הבדיקה וחשיבותה לנשים בגיל המתאים אשר עתידות היו להיבדק בניידת הממוגרפיה. ההרצאה הועברה על ידי אחות וכללה סיפור אישי של מתנדבת בפרויקט "יד להחלמה" של האגודה, אשר התמודדה עם סרטן השד ובמסגרת התנדבותה תומכת בנשים נוספות שזה עתה חלו.

ניידת הממוגרפיה נועדה לצמצם פערים בין מגזרים שונים באוכלוסייה ובין מרכז לפריפריה בהיענות לבדיקה, החשובה לגילוי מוקדם של סרטן ובכוחה להציל חיים. מאז נובמבר 2014 מגיעה ניידת הממוגרפיה אחת לשנתיים ליום בדיקות מרוכז. הגעתה היא חלק משיתוף פעולה רב שנים בין האגודה למלחמה בסרטן לבין שירות בתי הסוהר, הכולל מגוון פעילויות. עם תום הבדיקות בנווה תרצה, המשיכה הניידת לכמה ימי בדיקה מרוכזים בדרום הארץ, בשדרות, קריית גת ואשקלון.

עוד באותו נושא

בזכות הגילוי המוקדם: יותר נשים בישראל מחלימות מסרטן השד

לכתבה המלאה
כלא נווה תרצה.
ניידת הממוגרפיה מגיעה אחת לשנתיים. כלא נווה תרצה

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסבירה כי "נכון להיום, האמצעי היעיל ביותר נגד סרטן השד הינו הגילוי המוקדם. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ-90% ויותר. גילוי מוקדם באמצעות תוכניות סריקה בממוגרפיה הוכח כמפחית את התמותה מסרטן השד וכמאפשר לשנות את מהלך המחלה". זיו מסבירה כי התכנית בישראל הוקמה "בתחילת שנות ה-90' ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן, ומופעלת מאז בשיתוף משרד הבריאות על בסיס ראיות מניסויים קליניים וקווים מנחים של גופים מקצועיים. ממוגרפיה הינה בדיקת רנטגן מהירה של השדיים. זוהי בדיקת סריקה המיועדת לנשים ללא סימפטומים מוקדמים. מטרתה, לגלות את סרטן השד בשלב המוקדם, בו יש שינויים ממאירים התחלתיים בשד כגון גושים קטנים שאינם ניתנים למישוש".

עוד מוסיפה זיו כי "פעילות הניידת נועדה לצמצם פערים בהיענות לבדיקת הממוגרפיה, החשובה לגילוי מוקדם של סרטן, בדיקה שבכוחה להציל חיים. מדובר בצמצום פערים שנדרש בין מגזרים שונים באוכלוסייה, וכן בין נשים המתגוררות בפריפריות חברתיות וגיאוגרפיות". לדבריה, ''מאז תחילת פעילותה הצליחה הניידת לצמצם משמעותית את הפערים בין המגזרים השונים והנגישה את בדיקת הממוגרפיה לנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ולנשים המתגוררות בפריפריה. ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן ממשיכה לפעול להנגשת האבחון המוקדם לנשים ובכך להוביל להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully