וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בנפאל: לפחות 25 נהרגו בסופת רעמים

1.4.2019 / 13:42

ראש הממשלה אמר כי עוד כ-400 איש נפצעו מנזקי מזג האוויר החריג בדרום המדינה, והחשש הוא שמניין ההרוגים יעלה. "ניצלתי בשבריר שנייה", סיפרה תושבת מקומית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לפחות 25 בני אדם נהרגו בסופת רעמים בדרום נפאל - כך אמרו היום (שני) במשטרה וברשויות המקומיות. ראש ממשלת נפאל קאדגה פרסאד אולי אמר כי כ-400 אנשים נוספים נפצעו. "המסוקים מוכנים לפעולות חילוץ וסיוע מידיים", כתב בטוויטר. הוא הציע את תנחומיו למשפחות הקורבנות.

ראג'ש פאודל, הגורם הבכיר ביותר במחוז בארה, שבה הכתה הסופה. אמר כי מניין הקורבנות עשוי להיות גבוה יותר משום שצוותי החילוץ עדיין מנסים להגיע לאזורים שנפגעו באסון הטבע. בארה נמצאת במרחק של 62 ק"מ מדרום לבירה קטמנדו, והיא גובלת במדינת ביהאר שבמזרח הודו.

סופות רעמים נפוצות בנפאל בתקופה זו שלפי עונת המונסון, אבל לא בעוצמה ובקטלניות כמו זו. בערוצי הטלוויזיה דווח כי הסופה וגשמי הזלעפות הנלווים עקרו עצים ועמודי חשמל וטלפון ממקומותיהם, שחלקם קרסו על תושבים. הצבא שלח כוחות מיוחדים כדי לעזור למאמצי החילוץ.

קוסומו קאלו, בת 70, סיפרה לרשת BBC כי היא ניצלה "בשבריר שנייה" מפגיעת הסופה. ""עמדתי לעזוב את הבית ופתחתי את הדלת כשהגג של הבית קרס", אמרה. "אני לא חושבת שהייתי שורד אילו הייתי ישנה או שהייתי פותחת את הדלת שבריר שנייה מאוחר יותר".

לקריאה נוספת:
שר התיירות של נפאל נהרג בהתרסקות מסוק
נפאל: נשלחה לבקתה מבודדת כי הייתה במחזור - ומתה עם שני בניה

נזקי סופת רעמים שהכתה בדרום נפאל, 1 באפריל 2019. רויטרס
תושבים בוחנים את נזקי הסופה, היום/רויטרס
נזקי סופת רעמים שהכתה בדרום נפאל, 1 באפריל 2019. רויטרס
נזקי סופת רעמים שהכתה בדרום נפאל, 1 באפריל 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully