וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מחצות: רפורמת אי-הפללת משתמשי קנאביס תצא לדרך

31.3.2019 / 10:28

על פי מדיניות האכיפה החדשה, שתיכנס לתוקף הלילה בעקבות החלטת הממשלה ממרץ 2017, מי שייתפס שברשותו כמות לשימוש עצמי - יקבל קנס בלבד. חשוד ייעצר רק במקרה השלישי שבו ייתפס עם קנאביס בכמות לשימוש עצמי

צילום: דוברות משטרה', עריכה: ניר חן

המשטרה תשנה הלילה (ראשון) את האכיפה שלה נגד השימוש בקנאביס, כך שמי שייתפס ברשותו כמות סם לשימוש עצמי - לא ייעצר, אלא יקבל קנס. רק במקרה שלישי שבו נתפס עם סם בכמות של שימוש עצמי, ייעצר החשוד. מדיניות האכיפה החדשה תיכנס לתוקף בחצות.

השינוי יגיע בעקבות החלטת הממשלה מחודש מרץ 2017. לאחרונה גובש הסדר חדש בפקודת הסמים המסוכנים ובחוק סדר הדין הפלילי, שלפיו תאכוף המשטרה עבירה של החזקה או שימוש בקנאביס לצריכה עצמית בדרך של הטלת קנס בתנאים שהוגדרו. השינוי יתבצע כהוראת שעה למשך שלוש שנים, ורק לאחר מכן תתבצע בדיקה מחודשת אם יש מקום לשנות באופן קבוע את פעולות האכיפה מול השימוש בקנאביס.

עוד בוואלה! NEWS:
"לקחו לנו את הטלפונים והתחילו לחפש בבית": מה קרה ברגע מעצר פרשיית טלגראס?
מעצר החשודים בפרשת הטלגראס הוארך: "מארגוני הפשע הגדולים שנתפסו"
"הסוחרים יושבים ומתים מפחד": הדף פרשת טלגראס מראה את סימניו הראשונים

ג'וינטים של מריחואנה. ShutterStock
רפורמת האי-הפללה יוצאת לדרך/ShutterStock

אי הפללה אינה הופכת את הקנאביס בישראל לחוקי. המדיניות החדשה מגדירה עד 15 גרם ככמות לשימוש עצמי, ושימוש עצמי של כמות כזו לא תהיה עבירה פלילית, אלא כזו שהעונש עליה יהיה קנס כספי בלבד הנע בין 1,000 ל-2,000. גם בפעם הרביעית, זה לא בהכרח מחייב הגשת כתב אישום וההחלטה נתונה לשיקול דעתה של המשטרה. שר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהוביל את הרפורמה, הגדיר אותה כ"צעד חשוב" והסביר כי "הדגש יעבור מההליך הפלילי לקנסות, חינוך, הסברה וטיפול".

לפני שלושה שבועות עצרה המשטרה 42 חשודים השייכים לדרג הניהול הבכיר ביותר בטלגראס, קבוצה המשמשת כפלטפורמה למכירת סמים דרך אפליקציית טלגרם. ראש הארגון נעצר באוקראינה והוסגר לישראל. החשד הוא כי במסגרת פעילות הארגון בישראל נמכרו סמים בשווי מאות מיליוני שקלים ובמשקל כולל של עשרות טונות. על פי הראיות עלו חשדות לעבירות של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס וכן עבירות נוספות. על פי המידע שבידי החוקרים, הסמים המסוכנים סופקו באמצעות פלטפורמת טלגראס גם לקטינים.

  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully