וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב העיר בני ברק משה יהודה לייב לנדא הלך לעולמו בגיל 83

30.3.2019 / 23:40

הרב לנדא התמנה לתפקידו לפני 33 שנה ומאז כיהן כרב העיר בני ברק והעניק שירותי כשרות בין היתר ל"קוקה קולה". הוא נודע כמומחה לענייני כשרות וגוף ההשגחה בראשותו נחשב למוביל במגזר החרדי. הרב הראשי לישראל: "צדיק שהקדיש את כל חייו למען הציבור"

רב העיר בני ברק משה יהודה לייב לנדא. יהודה פרקוביץ, אתר רשמי
עמד בראש אחד מגופי הכשרות הגדולים בעולם. הרב משה יהודה לייב לנדא/אתר רשמי, יהודה פרקוביץ

רב העיר בני ברק משה יהודה לייב לנדא הלך הערב (שבת) לעולמו בבית החולים לניאדו בנתניה בגיל 83. הרב עמד בראש אחד מגופי הכשרות הגדולים בעולם, ולאחרונה, עבר אירוע מוחי ממנו לא התאושש. הוא הותיר אחריו אישה ותשעה ילדים. הלווייתו תתקיים מחר בבוקר בבני ברק.

הרב התמנה לתפקידו אחרי מות אביו לפני 33 שנה. המינוי עורר סערה לאור התנגדות של פלגים ליטאים בעיר בשל היותו חסיד חב"ד, חסידות שנמצאת ביריבות מתמשכת עם הזרם הליטאי במגזר החרדי. הרב לנדא נודע כמומחה לענייני כשרות וגוף ההשגחה בראשותו נחשב גדול, מקובל ומוביל במגזר החרדי. בין היתר, הוא נודע בעקבות הכשרות שהעניק לחברת המשקאות "קוקה קולה", ובציבור החרדי קיימת אגדה כי בשל הכשרות שהעניק לחברה הוא מהאנשים הבודדים בעולם שהכיר את המתכון הסודי של השתייה הפופולרית.

עוד בוואלה! NEWS
עוד מוקדם לשמוח: בחמאס ממתינים לראות אם השקט בעזה ישתלם להם
נתניהו: "גנץ לא יהיה שר הביטחון בממשלתי"; גנץ: "לא תהיה שר האוצר"
גופת נעדרת מבאקה אל-גרבייה אותרה ליד חריש; בעלה נעצר

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
ספד לרב לנדא. הרב דוד לאו/נועם מושקוביץ

הרב לא מונה לרבנות העיר באופן רשמי מטעם המדינה, ובמקומו מונה הרב שלמה קורח לרבה הראשי של העיר. עם זאת, התפקיד אותו נשא היה מקובל לאורך שנים על רוב הציבור החרדי בעיר. כעת, יחל המאבק על מינוי רב במקומו.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול דוד לאו ספד לרב. "הדור איבד היום אדם צדיק אשר את כל חייו הקדיש למען הציבור במסירות וענוותנות אין קץ", אמר הרב לאו. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו הנכבדה לתלמידיו ולעולם רבני ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully