וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בתאילנד נגמרו בכאוס, אך לחונטה יש דבר חשוב יותר - הכתרת המלך

30.3.2019 / 11:27

מפלגת השלטון הצבאית הכריזה על עצמה כמנצחת בבחירות השנויות במחלוקות, אך הבהירה כי תמתין רק לתום הטקסים המפוארים בחודש מאי. מנגד, גם באופוזיציה טוענים יש להם די מושבים בפרלמנט כדי להרכיב קואליציה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפלגת החונטה הצבאית של תאילנד אמרה אתמול (שישי) כי היא לא תקיים שיחות על הרכבת הממשלה הבאה עד אחרי טקס ההכתרה של המלך מאהה וצ'יראלונגקון בחודש מאי. זאת בזמן שתוצאות הבחירות השנויות במחלוקת שהתקיימו ביום ראשון עדיים לא ברורות.

הליך הספירה הכאוטי של הקולות והטענות לזיופים העיבו על מערכת הבחירות הראשונה שמקיימת תאילנד מאז ההפיכה הצבאית לפני חמש שנים. בצל הבלבול הגובר, הן המפלגה הפרו-צבאית פאלאנג פראצ'ארט והן קואליציה של מפלגות אופוזיציה הכריזו על ניצחונן.

התוצאות הרשמיות לא ישוחררו עד 9 במאי, כמה ימים אחרי ההכתרה המתוכננת של המלך. הטקסים הארוכים יימשכו מ-4 עד 6 במאי, בתום תקופת אבל ארוכה על המלך המנוח, פומיפון אדוניאדט, שמת ב-2016.

"אנחנו ממתינים. הקמת הממשלה בזמן הזה שונה לחלוטין מבעבר", אמר המזכיר הכללי של מפלגת השלטון, סונתהיראט סונטיג'יראוונג. "הפעם, יש לנו מסגרת זמן: טקס ההכתרה, הטקס החשוב ביותר עבור כל התאים. אנחנו רואים זאת בעדיפות ראשונה", אמר.

לקריאה נוספת
תאילנד מקיימת בחירות ראשונות זה 8 שנים, אך הצבא ימשיך לשלוט

בני משפחתו של בעלי לסטר המנוח קדים למלך תאילנד  מאהה וצ'יראלונגקון בארמונו, 21 במרץ 2019. רויטרס
הכתרו תגיעה בתום תקופת אבל ארוכה על אביו. מלך תאילנד בארמונו/רויטרס

התרבות התאית קשורה קשר עמוק למלך, והכתרתו של וצ'יראלונגקון תהיה הראשונה עבור רוב האזרחים אחרי שלטונו בן ה-70 שנה של אביו. ההכנות הציבוריות להכתרה, שילוב של טקסים דתיים בודהיסטיים וטקסים הינדיים, אמורות להתחיל ב -6 באפריל כשנזירים יתחילו לאסוף מים קדושים עבור רחצת המלך.

פריות צ'אן-אוצ'ה, מפקד הצבא שהוביל את הפיכה והפך לראש הממשל הצבאי, אמר אתמול כי תהליך בניית הקואליציה לאחר הבחירות צריך לשלב את "עשיית הטוב עבור העם והמדינה וסילוק האנשים הרעים או אלו הפוגעים במדינה".

לפי תוצאות הבחירות הלא רשמיות מיום חמישי, מפלגתו של פריות קיבלה את רוב הקולות. אלו פורסמו כמעט ארבעה ימים לאחר המועד המקורי, מה שעורר שאלות רבות.

"חזית דמוקרטית" של שבע מפלגות, שמונהגת על ידי מפלגה הקשורה לראש הממשלה לשעבר טקסין שינאווטרה , העריכה כי הן זכו ב-255 מושבים בבית הנבחרים מתוך כלל 500 המושבים ואומרת כי יש לה את הזכות לנסות להקים ממשלה.

ועדת הבחירות הודיעה עד כה רק על תוצאות של 350 מושבים שנבחרו ישירות. יתר 150 "המושבים המפלגתיים" הנותרים, שמוקצים על פי נוסחה מורכבת המתחשבת גם במספר הקולות שבהן זכתה כל מפלגה, יפורסמו רק ב-9 במאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן-אוצ'ה בעצרת בחירות בבנגקוק, 22 במרץ 2019. רויטרס
הוביל את ההפיכה ב-2014. ראש הממשלה באירוע בחירות בבנגקוק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully