וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד מקיימת בחירות ראשונות זה 8 שנים, אך הצבא ימשיך לשלוט

מיליוני אזרחים יצביעו במערכת הבחירות הראשונה מאז ההפיכה ב-2014, שלאחריה עיגן הצבא את השפעתו בחוקה חדשה. היריבים המרכזיים הם ראש הממשלה ומנהיג החונטה ותומכי ראש הממשלה המודח תאקסין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תאילנד מקיימת היום (ראשון) בחירות ראשונות לפרלמנט מאז ההפיכה ב-2014, אחרי שנים של חוסר יציבות וקרבות פוליטיים בין תומכי הצבא לבין תומכיו של ראש הממשלה המודח תאקסין צ'ינוואט.
אלו הבחירות הראשונות בממלכה מאז 2011, אך הצבא הבטיח את השפעתו הפוליטית בחוקה החדשה שהועברה תחת שלטון החונטה הצבאית בהנהגת ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה. הצבא הבטיח להשיב את הסדר והדמוקרטיה אחרי ההפיכה לפני כחמש שנים, אבל הוא דחה שוב ושוב את הבחירות.

אחוז ההצבעה צפוי להיות גבוה, כשיותר משבעה מיליון אנשים בני 18 עד 26 יצביעו לראשונה ועשויים להיות המפתח לניצחון. יותר מ-93 אלף קלפיות נפרסו ברחבי המדינה, והן ייסגרו בשעה 17:00 (12:00 שעון ישראל).

המפלגות הנאמנות לטקסין ניצחו בכל בחירות מאז 2001, ופעמיים הודחו הממשלות בראשות בני המשפחה. "פאו תאי" היה המפלגה המובילה משורות המחנה של תאקסין השנה, ויריבתה העיקרית היא המפלגה הפרו-צבאית פאלאנג פרצ'ה ראת' פארט בראשות צ'אן-אוצ'ה. בין המפלגות הבולטות הנוספות הן "הדמוקרטים", בהובלת ראש הממשלה לשעבר אבהיסיט וג'ג'יווה, ומפלגת "העתיד קדימה", שבהנהגת מיליארדר צעיר.

אתמול, פרסם המלך הצהרה חריגה ובה קרא לשמור על "השלום והסדר" במהלך הבחירות. ההצהרה, שהוקראה בטלוויזיה, הפצירה במצביעים "לתמוך באנשים הטובים".

לקריאה נוספת בנושא
תאילנד: בית המשפט פירק את המפלגה שהציבה את אחות המלך כמועמדת
אופרת סבון בתאילנד: המלך זעם, ואחותו הנסיכה לא תרוץ בבחירות

קלפיות בבנגקוק, תאילנד, 24 במרץ 2019. רויטרס
אישה מצביעה בקלפי בבנגקוק, היום/רויטרס

המצביעים יבחרו 500 חברים בבית התחתון של הפרלמנט, אך 250 המושבים בסנאט ימונו על ידי הצבא - כך שהמועמד לראשות הממשלה צריך רק מחצית מהקולות בבית התחתון. כך שראש הממשלה הנוכחי יזדקק בתיאורה רק ל-126 מושבים בבית התחתון כדי להישאר בשלטון. החוקה החדשה שהתקבלה במשאל עם שנוי במחלוקת מגבילה את מספר המושבים שכל מפלגה יכולה להחזיק בהם, ללא קשר למספר הקולות שקיבלה. כל ממשלה עתידית מחויבת למשול על פי תכנית שגיבש הצבא ל-20 השנים הקרובות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קלפיות בבנגקוק, תאילנד, 24 במרץ 2019. רויטרס
מצביעים ממתינים בתור לקלפי בבנגקוק, היום/רויטרס

תחת השלטון הצבאי, הוחמר הפיקוח על התקשורת והגנרלים הואשמו בנקיטת יד קשה נגד המבקרים, תוך שימוש שרירותי בחוקים כמו אלו האוסרים להתבטא נגד בית המלוכה או הצבא כדי להשתיק את האופוזיציה.

ראש ממשלת תאילנד מצביע בקלפי בבנגקוק, 24 במרץ 2019. רויטרס
ראש ממשלת תאילנד מצביע בבנגקוק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully