וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרת סבון בתאילנד: המלך זעם, ואחותו הנסיכה לא תרוץ בבחירות

10.2.2019 / 16:36

כניסתה של אובולרטן מהידול למערכת הפוליטית הסעירה את המדינה, אך אחיה הצעיר הבהיר כי זה מנוגד לחוקה ומפלגתה הסירה את מועמדותה. עתה היא עשויה להתפרק ובכך לסלול את הניצחון של ראש החונטה הצבאית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המפלגה ששמה כמועמדת לראשות ממשלת תאילנד את אחותו של המלך עשויה להיפסל לקראת הבחירות בחודש הבא, אחרי שחבר בארגון למען החוקה אמר היום (ראשון) כי הוא יעתור למען פירוקה. בית המלוכה בתאילנד שמר באופן מסורתי על מרחק מהפוליטיקה, וחוקי הבחירות אוסרים על המפלגות להשתמש בארמון בקמפיינים.

ועדת הבחירות תתכנס מחר כדי לדון במועמדות של הנסיכה אובולרטן מהידול בת ה-67, שהדהימה את אומה ביום שישי כשהכריזה כי היא תייצג מפלגה הנאמנה לראש הממשלה המודח תקסין צ'ינוואט. הכרזתה זכתה בגינוי מהיר מצד המלך מאהה וצ'יראלונגקון, אחיה הצעיר של הנסיכה, שפרסם הצהרה מלכותית כמה שעות לאחר מכן ובה אמר כי אין זה ראוי עבור בני משפחת המלוכה להיכנס לפוליטיקה.

העמדת הנסיכה כמועמדות לראשות הממשלה הייתה צעד דרמטי מצד הכוחות הנאמנים לתקסין, שעומדים בפני קרב קשה בבחירות, הראשונות מאז ההפיכה הצבאית ב-2014 שהפילה את ממשלתה של אחותו, יינגלק. מנהיג החונטה הנוכחית, פריות צ'אן-אוצ'ה, מתמודד גם הוא בבחירות בתור מועמד של מפלגה הנאמנה לצבא.

לקריאה נוספת בנושא
טלטלה בתאילנד: אחות המלך תתמודד בבחירות נגד מפלגת הצבא

אובולרטן מהידול, אחותו של מלך תאילנד, 2010. רויטרס
כיכבה בסרטים ובאופרות סבון. הנסיכה אובולרטן/רויטרס

לוועדת הבחירות יש זמן להכריע בנושא עד יום שישי, אולם אין זה צפוי שהיא תפעל בניגוד לעמדת המלך. על אף שתאילנד היא מונרכיה חוקתית באופן רשמי, למלך יש מעמד של מעין אל בחברה התאית.

"הכרזה המלכותית הבהירה כי המפלגה הפרה את חוק הבחירות", אמר לרויטרס סאיסוואן ג'נאיה, מזכ"ל האגודה לשמירה על החוקה. הוא אמר כי עתירתו לוועדת הבחירות מבקשת להמליץ כי בית משפט חוקתי יפרק את מפלגת תאי רקסה צ'ארט. המפלגה לא הגיבה לבקשה לפרק אותה, אך אתמול היא אמרה כי היא מקבלת את דבריו של המלך וממשיכה לפעול למען "פתרון הבעיות של המדינה".

המפלגות הנאמנות לטייקון התקשורת לשעבר גברו על המפלגות הממסדיות בכל מערכות הבחירות מאז 2001, אבל מאז 2006, כולן הופלו בהפיכות צבאיות או פורקו על ידי בתי המשפט. "הדברים עכשיו פחות צפויים", אמר טיטיפול פאקדיוואניץ', דיקן הפקולטה למדעי המדינה באוניברסיטת אובון רצ'ת'אני. לדבריו, אם תפורק המפלגה, מתנגדיו של תקסין עשויים לקבל מושבים נוספים בפרלמנט.

תקסין, שהודח ב-2006, חי בגלות מאז שהורשע בשחיתות בהיעדרו. הוא קרא לתומכיו "להתקדם הלאה" ו"ללמוד מניסיונות העבר, אבל לחיות למען היום ומחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון בהלוויית אביו בארמון הגדול בבנגקוק, 26 באוקטובר 2017. רויטרס
מעמדו של המלך הוא של כחצי אל. מאהה וצ'יראלונגקון, 2017/רויטרס

הנסיכה, שכיכבה בעבר באופרות סבון ובסרטים, ויתרה על התואר המלכותי בשנת 1972 אז נישאה לאמריקאי פטר ג'נסיס, עמית מחקר במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. היא חיה בארצות הברית במשך 26 שנה לפני גירושיה בשנת 1998. בשנת 2004 בנה נהרג באסון הצונאמי.

היא הבכורה מבין ילדי המלך המנוח, שמת ב-2006. היא למדה מתמטיקה וביוכימיה במכון הטכנולוגי, והתמחתה במערכות בריאות ציבוריות באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. בסופו של דבר היא חזרה לתאילנד בשנת 2001, לקחה מאז חלק במטלות משפחת המלוכה, אולם מעולם לא הרוויחה חזרה את מלוא התואר המלכותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully