וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער המצרי שהציל את חבריו מהאוטובוס השרוף קיבל אזרחות איטלקית

רמי שאהטה בן ה-13 העמיד פנים שהוא מתפלל בזמן שהתקשר למשטרה ודיווח כי הנהג חטף אותו ועשרות תלמידים במחאה על היחס למהגרים. שר הפנים סלביני, המתנגד להגירה, החליט להעניק לו אזרחות על מעשיו "ההירואיים". אזרחותו של הנהג, שמוצאו מסנגל, עשויה להתבטל

צילום: רויטרס

נער מצרי, שהציל את חבריו ללימודים מחטיפת אוטובוס באיטליה, יקבל אזרחות איטלקית. רמי שאהטה, בן 13, הזעיק עזרה בטלפון הנייד שלו בעת שהנהג חטף אותו ואת חבריו בשבוע שעבר. שאחטה ו-50 תלמידים נוספים נמלטו מהאוטובוס בטרם הועלה באש על ידי נהגו, שמחה על היחס למהגרים.

סגן ראש הממשלה, מתאו סלביני, שנוקט יד קשה נגד ההגירה, אמר כי הנער ראוי לקבל אזרחות בזכות מעשיו "ההרואיים". "אתן אזרחות לרמי, כי הוא כמו הבן שלי. רמי הראה שהוא מבין את הערכים של המדינה הזאת'' אמר סלביני, שעומד בראש מפלגת "הליגה" הימנית קיצונית. רמי, שאביו היגר לאיטליה ממצרים ב-2001, נולד באיטליה אך מעולם לא קיבל אזרחות. על פי החוק האיטלקי, ילדים שנולדו להורים מהגרים אינם זכאים לקבל אזרחות עד גיל 18.

אדם ורמי פוגשים את ג'ורג'יו צ'יליני, קפטן נבחרת הכדורגל האיטלקית. gettyimages, אתר רשמי
רוצים להצטרף למשטרה. רמי/אתר רשמי, gettyimages

לרמי נאמר שהוא יקבל אזרחות על ידי פקידי הממשלה בשבוע שעבר, אך סלביני, מנהיג המפלגה המתנגדת להגירה, נמנע ככל הנראה. הוא ציין כי יש צורך בבדיקות רקע על אביו של רמי, בטרם תינתן ההחלטה הסופית. ואולם, נראה כי סלביני שינה בימים האחרונים את עמדתו ואמר כי ''ניתן להתגבר'' על חוקי ההגירה, בשם ''מעשיו ואומץ ליבו'' של רמי.

סגן ראש הממשלה ומנהיג מפלגת חמשת הכוכבים, לואיגי די מאיו, אמר כי הוא ''שמח'' על שהצליח לשכנע את סלביני להעניק אזרחות לרמי. פקידי ממשלה אמרו כי רמי ואדם הם בן חמשת הילדים המעורבים בפיגוע שהוזמנו לפגוש את מר סלביני. ביניהם גם פאביו, שניסה לדבר עם המחבל ולהרגיע אותו וניקולו שהציע את עצמו כבן ערובה. הילדים הוזמנו כאורחים מיוחדים לצפות במשחק יורוליג 2020 בין איטליה וליכטנשטיין.

עוד באותו נושא

איטליה: נהג חטף אוטובוס עם עשרות ילדים במחאה על מות מהגרים

לכתבה המלאה
אוטובוס שנחטף והוצת בפאתי מילאנו, איטליה, 20 במרץ 2019. רויטרס
האוטובוס השרוף/רויטרס

החוקרים מצאו כי הנהג, אזרח איטלקי ממוצא סנגלי. במהלך החטיפה הוא סיפר לתלמידים החטופים כי הוא נשלח על ידי מהגרים אפריקנים מתים שניסו לחצות את הים וצעק במהלך החטיפה כי ''יש לעצור את המוות בים, אני אעשה טבח''. לאחר שהנהג הכריז כביכול בפני הילדים כי ''אף אחד לא ישרוד'', רמי התקשר למשטרה בחשאי, תוך שהוא מעמיד פנים שהוא מתפלל בערבית, אך למעשה הצליח לשגר מסר לאביו.

כלי רכב משטרתיים איתרו את האוטובוס והכריחו אותו לעצור לפני שהנהג הצית את האוטובוס באש. הפטישים המיועדים לשבור זכוכית הוסרו קודם לכן מהאוטובוס והילדים ניצלו כשברחו מהחלונות האחוריים שנשברו על ידי השוטרים. רוברטו מאנוצ'י, קצין משטרה שסייע בחילוץ, אמר כי ''הדבר שהדהים אותי יותר מכל היה הילדים. היה להם את הכוח לצאת ולהציל את עצמם".

נער נוסף, אדם אל-חמאמי, בן להורים מהגרים ממרוקו, סייע אף הוא להזעיק עזרה על ידי כך שהתקשר בחשאיות לרשויות. אביו, חאלד אל-חמאמי אמר כי יש להעניק גם לבנו אזרחות איטלקית. ''אדם הוא ילד רגיש והוא היה נסער מאוד שכולם, גם בבית הספר, משבחים את רמי ולא אותו'' אמר אביו. הרשויות האיטלקיות לא הגיבו אם גם אדם יקבל אזרחות איטלקית. שני הנערים, אדם ורמי, אמרו בתכנית טלוויזיה כי הם רוצים להצטרף למשטרה שיגדלו.

"ילדים נקרעים על ידי כרישים"

ממשלת איטליה נקטה עמדה נוקשה נגד ההגירה מצפון אפריקה, תוך צמצום פעולות החיפוש וההצלה בימם. סלביני, ממגבשי המדיניות, התייחס לנהג החשוד כאל ''סנגלי בעל אזרחות איטלקית'', ולא כינה אותו איטלקי.

ראש המטרה ללוחמה בטרור במשרד התובע הכללי במילאנו, אלברטו נובלי, אמר כי החשוד לא קשר את עצמו לאף קבוצה או ארגון טרור. לדברי החשוד, ''זו הייתה בחירה אישית שלי, לא יכולתי עוד לראות ילדים נקרעים על ידי כרישים בים התיכון או נשים הרות מתות''. סוכנות ידיעות מקומית דיווחה כי הנהג תיעד את עצמו מתאר את המניעים שלו.

בכירים במשרד הפנים שוקלים לבטל את אזרחותו. לנהג הייתה הרשעה גם על תקיפה מינית, בגינה ריצה 12 חודשי מאסר, וכן יש לו הרשעה על נהיגה בשכרות. השאלות שנשאלות כעת הן איך החשוד הפך לנהג אוטובוס של תלמידי בית ספר עם הרשעות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully