וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אלשיך: "שימוש ציני בדוח המבקר לצרכי התנגחות פוליטית"

27.3.2019 / 20:46

מקורביו של מפכ"ל המשטרה לשעבר אמרו כי "הניסיון לגרור אותו לביצה הפוליטית שקוף ומיותר", אחרי פרסום דוח המבקר על הליקויים בהתנהלות המשטרה מול החברה שבראשה עמד גנץ. "אם המבקר היה סבור כי יש חשד לפלילים, הוא היה מציין זאת בעצמו"

אתר רשמי

אחרי פרסום הליקויים בהתנהלות המשטרה מול החברה שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ, מקורביו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך הביעו הערב (רביעי) צער על מה שהגדירו כ"שימוש ציני לצרכים פוליטיים" בדוח המבקר. "המפכ"ל לשעבר אלשיך הינו קצין מוערך שהקדיש את רוב חייו בעשרות שנות שירות בגופי הביטחון למען מדינת ישראל והניסיון לגרור אותו לביצה הפוליטית שקוף ומיותר", אמרו.

עוד ציינו מקורביו של אלשיך כי "אם המבקר היה סבור כי יש חשד לפלילים, הרי שהיה מציין את זה בעצמו, כפי שאכן עשה ופנה ליועמ"ש לממשלה בנושא חלקים אחרים בדוח שלו. עובדה זו נהירה היטב למקבלי ההחלטות וכל הודעה אחרת הינה פופוליזם זול וזריית חול בעיני הציבור".

עוד בוואלה! NEWS:
הליכוד קרא לחקירה פלילית: "צריך להגיע לאמת - כי גנץ מסתיר אותה"

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך באוניברסיטת בר אילן, 4 בספטמבר 2018. ניב אהרונסון
"קצין מוערך שהקדיש את רוב חייו למדינה". אלשיך/ניב אהרונסון

בדוח של מבקר המדינה יוסף שפירא הוקדש חלק נכבד להתקשרות המשטרה עם חברת "הממד החמישי" שבראשה עמד גנץ. המבקר מצא ליקויים בדרך שבה התנהלו היחסים בין החברה למשטרה, וטען לבעייתיות בקשר שנוצר בין השתיים. ההתקשרות שאירעה בשנת 2016 נוגעת לרכש מערכת טכנולוגית בענייני מודיעין שאותה מפתחת החברה, שלטענת המבקר כללה השתתפות של נציגים בכירים מהחברה בדיון בנושא, למרות היותה בעלת עניין. בנוסף לכך, נמצא כי לא נעשתה פנייה לחברות טכנולוגיות נוספות ולא הובא לידיעתן על כוונת המשטרה לבצע רכש עתידי בסכום של יותר מ-50 מיליון שקלים.

בעקבות פרסום הדוח, מפלגת הליכוד כינסה מסיבת עיתונאים וקראו לפתיחה בחקירת הפרטים העולים מהדוח. שר התיירות יריב לבין אמר כי "ממצאי המבקר קובעים שבני גנץ ומפכ"ל המשטרה דאז אלשיך פעלו ביחד". ח"כ יואב קיש הוסיף ואמר כי "הציבור זכאי לדעת את המהות והקשר בין גנץ לבין המפכ"ל אלשיך. האם מעבר לשקרים וההטעיה היו גם אינטרסים פוליטיים במהלכי החקירות?".

עוד באותו נושא

נציגים בישיבות ומכרז שלא היה: הקשר הלקוי בין המשטרה והחברה של גנץ

לכתבה המלאה
בני גנץ, במהלך נאומו בגני התערוכה 27 במרץ 2019. שריה דיאמנט, אתר רשמי
בדוח המבקר נמצאו ליקויים בהתנהלות מול החברה שבראשה עמד. גנץ/אתר רשמי, שריה דיאמנט

במקביל, טען הערב דובר משרד מבקר המדינה שלמה רז כי דוח מבקר המדינה עוסק בהתנהלות המשטרה בתחומי הרכש - ולא בחברות פרטיות. "‏משרד מבקר המדינה אינו מבקר חברות פרטיות", צייץ רז בטוויטר. "הביקורת 'מערך הרכש במשטרת ישראל', שפורסמה היום, מותחת ביקורת על התנהלותה של משטרת ישראל בתחומי הרכש. מי שיקרא את הדוח בעיון לא ימצא בו את השם 'המימד החמישי' ולא בכדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully