וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון: מטוסים טורקיים הטרידו את המסוק שלי

26.3.2019 / 9:44

ציפראס אמר כי בזמן שהיה בדרכו לאי שבו נערך טקס לציון יום השנה להתקוממות בשלטון העות'מאני, התקרבו מטוסי קרב טורקיים למסוק שלו. הם שבו על עקבותיהם אחרי שמטוסים יוונים יירטו אותם. באנקרה מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס אמר אתמול (שני) כי מטוסים טורקיים הטרידו את המסוק שלו בזמן שהוא טס לאי כדי לציין את ההתקוממות בשלטון העות'מאני ב-1821. עם זאת, באנקרה אמרו כי לא היה ניסיון ליירט את הטיסה שלו.

"הם אילצו את המסוק שהייתי עליו להנמיך טוס עד שמטוסים יוונים יירטו את הכוחות שחדרו למרחב האווירי שלנו", אמר ציפראס בנאום שנשא באי אגת'וניסי, הנמצא כמה קילומטרים מחופה של טורקיה בים התיכון. "המסר שאני רוצה לשלוח להם - למעשים טיפשיים כאלו אין שום משמעות. הם בזבזו את הדלק שלהם לחינם. אנחנו תמיד נהיה שם כדי להגן על השלמות הטריטוריאלית שלנו".

גורם צבאי יווני אמר לרויטרס כי מטוסי 16-F יווניים יירטו את המטוסים הטורקיים כשישה ק"מ ממסוקו של ראש הממשלה. מנגד, גורם ביטחון טורקי אמר כי המטוסים הטורקיים היו במשימה שגרתית והכחיש כי הם ניסו ליירט את מסוקו של ציפראס.

על אף ששתי המדינות חברות בנאט"ו, טורקיה ויוון מסוכסכות בשורת נושאים, החל מקפריסין ועד לשליטה על איים קטנים. היחסים החריפו מאז שיוון מנעה את הסגרתם לטורקיה של שמונה חיילים שנמלטו ממנה אחרי ניסיון ההפיכה ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
מרבצי גז וגאווה לאומית מציתים מחדש את הסכסוך בין טורקיה ליוון

ראש ממשלת יוון ציפראס בטקס לציון ההתקוממות בשלטון העות'מאני באי אגת'וניסי, 25 במרץ 2019. רויטרס
"בזבזו דלק". ציפראס בטקס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully