וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקלה בתנאים": הישראלי שהפעיל מרפאה ונאסר בתאילנד יועבר לארץ

24.3.2019 / 17:05

נתי חדד נידון לארבע שנות מאסר בכלא התאילנדי לאחר שבמרפאתו בקוסמוי אותרו נשק, תחמושת וסמים. מצבו של חדד הידרדר בתקופת מאסרו ולאחר לחץ רב סוכמה העברתו להמשך נשיאת עונשו בישראל. "מוציאים את נתי לחירות נפשית לפני החג"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן חתמו היום (ראשון) על בקשה להעברתו לישראל של האסיר נתי חדד מהכלא בתאילנד לישראל. נתי חדד ירצה את יתרת עונש המאסר שנגזר עליו בישראל ובכך יתאפשר להעניק לו טיפול רפואי הולם ולשלב אותו בתהליך שיקומי בשב"ס.

חדד, שהתגורר בשנים האחרונים באי קוסומוי בתאילנד, הפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה ונעצר ביולי 2017 במרפאתו על ידי הרשויות בתאילנד בחשד לביצוע עבירות שונות. בית המשפט בתאילנד גזר לפני כשנה ושלושה חודשים על חדד 18 חודשי מאסר בפועל, באשמת החזקת נשק ותחמושת ללא רשיון, החזקת מקלטי רדיו ללא רשיון, החזקת אפוד מגן ללא רשיון והפעלת מרפאה ללא רשיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה.

עוד בנושא:
למרות גיוס כספי הערבות: הישראלי העצור בתאילנד יישאר בכלא
מקורבי הישראלי העצור בתאילנד: "העברנו את רוב הכסף לשחרורו"

מעצרו של נתי חדד וחשודים אחרים בפרשה יולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
חדד בעת פשיטת המשפטרה התאילנדית על מרפאתו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

כמו כן, הוגש נגד חדד כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת תרופות ללא רישיון, מכירת תרופות ללא רישיון והחזקת תרופות פגות תוקף, הכול במסגרת המרפאה שהפעיל ובגינם נדון לפני כשלושה חודשים לארבע שנים וארבעה חודשים מאסר בפועל, במצטבר למאסרו הראשון.

לטענת חדד הוא סובל מתנאים קשים בבית הכלא בתאילנד ועל פי הפרסומים ניסה לפגוע בעצמו במהלך שהותו בכלא בתאילנד. חדד הגיש בקשה לשר לביטחון הפנים ולשרת המשפטים, להסכים להעברתו לכלא הישראלי, על מנת שיוכל לרצות בו את יתרת מאסרו, וזאת בהתאם להסכם העברת האסירים בין ממשלת ישראל לבין ממלכת תאילנד.

עוד באותו נושא

"יתאבד בכלא": 4 שנות מאסר נגזרו על הישראלי שהפעיל מרפאה בקוסמוי

לכתבה המלאה
צילום: חדשות בזמן, עריכה: ניב מעוז

הסכם ההעברה נחתם למרות שחדד אינו עומד באחד מתנאי החוק שעניינו מגורי קבע בישראל, לאחר שהשרים השתמשו בסמכותם ופטרו את חדד מתנאי זה. העברתו של חדד לישראל, לאחר שתאושר על ידי ממשלת תאילנד, תהווה שיפור משמעותי בתנאי הכליאה שלהם הוא זוכה, תקרב את חדד למשפחתו ולאמו המתגוררים בארץ אשר יוכלו לבקרו בתדירות גבוהה יותר, ותאפשר לשירות בתי הסוהר לשלבו בהליכים טיפוליים ושיקומיים שיאפשרו, אם יעמוד בדרישות המתאימות, גם לקצר את עונשו בעתיד.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "מדינת ישראל היא ביתו של כל יהודי באשר הוא, בוודאי מי שהוא אזרח ישראלי. בימים שלפני חג החירות אנחנו מוציאים את נתי חדד לחירות נפשית באמצעות ריצוי עונשו במדינת ישראל. אני מקווה שהוא יצליח לעשות את ליל הסדר בחיק משפחתו. אני שמחה שנפלה בחלקנו הזכות להעבירו מכלא זר אל מדינת ישראל".

השר אראדן בירך גם הוא על העברתו ואמר כי "אני שמח לאשר את בקשתו של נתי ומקווה שהליך ההעברה יתבצע במהירות האפשרית, כדי להקל על תנאי מאסרו הקשים של נתי ולאפשר לו לפגוש את אמו ואת משפחתו בישראל בהקדם האפשרי. כאשר לא נשקפת לציבור סכנה מאסיר וכאשר ניתן לסייע לישראלי הכלוא בנכר חובתי לסייע וכך פעלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully