וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי טיס של צה"ל תקפו שתי חוליות מפריחי בלונים בדרום רצועת עזה

23.3.2019 / 20:15

מצה"ל נמסר כי שתי חוליות מפריחי בלונים לישראל הותקפו על ידי כלי טיס של חיל האוויר. הפרות סדר אלימות מתקיימות בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל במקום מגיבים בירי. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים על פצוע מירי צה"ל

תושבים עורכים הלוויות לשני ההרוגים מירי צה"ל בהפרות סדר שפרצו בגבול רצועת עזה/צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כלי טיס של צה"ל תקפו היום (שבת) בתוך שעה שתי חוליות מחבלים שהפריחו בלוני נפץ בדרום רצועת עזה. במקביל, פלסטינים פתחו בהפרות סדר אלימות בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל במקום מגיבים בירי. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על פצוע מירי צה"ל.

אתמול נהרגו שני פלסטינים מירי צה"ל בהפרות סדר שפרצו בגבול רצועת עזה. ההרוגים הם ג'האד חרארה בן 24 משג'אעיה, ונדאל עבד אל-כרים שתאת בן 29 מאל-מגראפה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על לפחות עוד 62 מפגינים שנפצעו. במהלך ההפגנות ניסו המוחים לחבל בגדר המערכת. מדובר בכעשרת אלפים מפגינים שחלקם אף יידו אבנים והבעירו צמיגים. צה"ל בתגובה הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות וכן ירי צלפים. במקביל, בלון חשוד אותר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על פצועים מירי צה"ל ועל פגיעה במרכז רפואי ואמבולנסים במזרח הרצועה. כמו כן, דווח כי צוותים רפואיים באיזור אל-בורייג' נפגעו משאיפת גז מדמיע. מוקדם יותר, מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה את מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית שבחנה את ההפגנות בגבול רצועת עזה, לפיהן ייתכן שכוחות הביטחון הישראליים ביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. בהצבעה תמכו 23 מדינות, תשע התנגדו ו-15 נמנעו.

עוד בוואלה! NEWS:
שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה
דיווח פלסטיני: חיל האוויר תקף במרכז רצועת עזה
בתגובה להפרות הסדר ולבלוני הנפץ: טנק תקף עמדת חמאס ברצועה

בלוני תבערה באשכול - 8 מרץ 2019. ביטחון אשכול,
בלונים חשודים באשכול, בשבוע שעבר/ביטחון אשכול

המועצה גינתה את "השימוש המכוון שעושה ישראל בכוח קטלני בלתי חוקי ובכוח מופרז נוסף" נגד המפגינים וקראה להעמיד לדין את המעורבים בעניין. זאת בעקבות הריגתם של 189 פלסטינים ופציעתם של יותר מ-6,100 נוספים בהפגנות השבועיות ברצועת עזה בשנה החולפת.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "מועצת הביטחון של האו"ם שבה היום על הריטואל האבסורדי והצבוע של ועדת חקירה המבודדת את ישראל בהחלטות שנקבעו ואומצו מראש תוך התעלמות מהמציאות בשטח". עוד ציינו כי התנגדותן של תשע מדינות להחלטה וכי רוב חברות הפורום לא הצביעו בעד ההחלטה. "זאת הצבעת אי-אמון בדוח", כתבו. "ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותגן על אזרחיה מפני טרור ותוקפנות. ישראל לא תשתף פעולה עם המועצה בנושא".

(עדכון ראשון: 18:04)

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully