וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הירי ליד בית לחם: החייל קרא וירה באוויר לפני שפגע בפלסטיני

21.3.2019 / 22:04

באוגדת איו"ש נמשך התחקיר על מותו של פלסטיני שנפגע מאש צה"ל ליד אפרת. מהתחקיר עולה כי החייל בעמדה זיהה במרחק של כ-20 מטר פלסטיני המיידה אבנים על הציר, ופתח לעברו באש לאחר אזהרות, לאחר שחשש לשלום אזרחים בכביש. חקירת מצ"ח נפתחה במקביל לתחקיר

מערכת וואלה!

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף ערן ניב, ומפקד חטיבת אפרים, אל"מ דוד שפירא, הגיעו היום (חמישי) לנקודת הפילבוקס בצומת בין אפרת לבית לחם על מנת לתחקר את אירוע בו נהרג פלסטיני.

מהתחקיר התברר כי המרחק בין עמדת הירי של הלוחם בפילבוקס לפלסטיני הוא 20 מטר בערך. הלוחם מגדוד פיקוד העורף זיהה פלסטיני מאוד קרוב לפילבוקס כשהוא מיידה אבנים לעבר הכביש ומאיים לפגוע בכלי רכב שנעים במקום.

עוד בוואלה! NEWS
צה"ל על התקרית בבית לחם: פלסטיני יידה אבנים לרכבים, נורה ומת
החגיגות, התחפושות והחסימות: אירועי הפורים ברחבי הארץ
הפרקליטות הודיעה: שוקלים לבטל את הסכם עד המדינה עם מיקי גנ

הרוג מירי של צה"ל לעבר כלי רכב בכניסה לבית לחם, 20 במרץ 2019. צילום מסך
זירת האירוע, אתמול/צילום מסך

הלוחם, שניסה למנוע את השלכת האבנים, צעק לפלסטיני לעצור וכך למעשה החל בנוהל מעצר חשוד. לאחר שקרא לעברו מספר פעמים שיפסיק ויעזוב את המקום, הוא ביצע ירי לאוויר מתוך הפילבוקס כדי להרתיע את החשוד הפלסטיני מלסכן את כלי הרכב בכביש.

הלוחם הסביר כי חשש שאזרחים יפגעו. לאחר שהפלסטיני המשיך בידוי האבנים הוא ירה לעבר רגליו ופצע פלסטיני נוסף שעמד לידו. מעדותו של החייל ניתן היה להבין שקיימת אפשרות כי יידוי האבנים לעבר הציר היה במסגרת ריב פנימי בין פלסטינים שכלל השלכות אבנים לעבר כלי רכב.

הפלסטינים טענו כי הירי לעבר שני הגברים בוצע ללא כל סיבה הנראית לעין וכינו את המקרה "רצח בדם קר". משרד הבריאות הפלסטיני אישר אמש כי אחמד ג'מאל מנאסרה, בן 28 תושב ואדי פוקין, נהרג בתקרית וכי כמה פלסטינים תושבי נחלין נפצעו.

עוד באותו נושא

צה"ל על התקרית בבית לחם: פלסטיני יידה אבנים לרכבים, נורה ומת

לכתבה המלאה
אחמד ג'מאל מנאסרה, נורה למוות ע"י צה"ל במחסום א- נשאש בכניסה לבית לחם, 20 במרץ 2019. צילום מסך
ההרוג, אחמד ג'מאל מנאסרה/צילום מסך

חשוב לציין כי במקביל לתחקיר המבצעי נפתחה חקירת מצ"ח שהיא תהליך אוטומטי בכל מקרה בו נהרג פלסטיני מאש צה"ל. יצוין כי באוגדת יו"ש מתקיימת פעילות לאורך כל השנה במטרה לצמצם השלכות אבנים על צירי התנועה והאיום במגמת ירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully