וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים עיכבו בן 10 בבית ספר בחברון; צה"ל: הוא נלקח לשיחת אזהרה

החיילים תועדו בבית ספר כשהם מסבירים שבאו לקחת שני ילדים שיידו אבנים. צוות המוסד ניסה למנוע זאת וטען שמדובר בילדים, אולם החיילים איימו לעכב גם אותם. דובר צה"ל: "הילדים לא נעצרו. האירוע יתוחקר"

עריכה: איתי עמרם

חיילים תועדו נכנסים לבית ספר בחברון כדי לעצור ילדים כבני 10 וזאת בטענה שיידו אבנים קודם לכן. העובדים במקום ניסו למנוע זאת וציינו כי מדובר בילדים קטנים, אך החיילים השיבו כי זה "לא מעניין" אותם ואיימו לעכב גם אותם.

בתיעוד המקרה, שהתרחש ביום שלישי השבוע, ופורסם על ידי סוכנות "מען", נראים קצין וחייל במסדרון בית הספר "אל-חג' זיאד ג'אבר", כשהם דורשים מהעובדים במקום לעזוב את הילדים שהם רוצים לעצור.

עוד בוואלה! NEWS
צה"ל על התקרית בבית לחם: פלסטיני יידה אבנים לרכבים, נורה ומת
החגיגות, התחפושות והחסימות: אירועי הפורים ברחבי הארץ
הפרקליטות הודיעה: שוקלים לבטל את הסכם עד המדינה עם מיקי גנור

חייל בבית ספר יסודי בחברון יום שלישי 19 במרץ 2019. צילום מסך, צילום מסך
החייל מכוון נשק לעבר אחד העובדים/צילום מסך, צילום מסך

"תעיף את היד, לך אחורה", אמר הקצין ולאחר מכן אחז בשני הילדים. במקביל, החייל השני כיוון את הנשק לעבר אחד העובדים ודרש ממנו לזוז. אחד מהם אמר: "תעזוב לו את היד, אני אשבור לך את היד". אחרי כן, הוכנסו הילדים לאחד החדרים והכוח קרא לתגבורת. "שייכנסו לבית הספר, תפסתי את זורקי האבנים, שיבואו לפה. יש פה מורים שקופצים עלי. תגיד להם שיבואו לפה", נשמע הקצין אומר בקשר.

כשהוא מתבקש לדבר בערבית על ידי אחד העובדים, השיב: "מעניין לי את התחת הערבית שלך, תעזוב". העובדים ניסו כמה פעמים להסביר כי מדובר בילדים קטנים. "מעניין לי את התחת, זורקי אבנים. אני ראיתי אותו זורק אבנים", אמר הקצין. "זה לא מעניין אותי". בסוף התיעוד נראים החיילים יוצאים עם אחד הילדים לג'יפ צבאי שחיכה בחוץ, אולם הילד לא נעצר. לפי גורם בצה"ל, הילד נלקח למעבר לשיחת טלפון עם קצין דובר ערבית, ובסיומה הוא שוחרר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
**מטושטש**ילד פלסטיני נעצר ע"י צה"ל בבית הספר, 21 במרץ 2019. צילום מסך
הילד המעוכב/צילום מסך

עו"ד גבי לסקי המתמחה בזכויות אדם אמרה בעקבות המקרה כי לחיילים אין סמכות לעצור ילדים מתחת לגיל 12 וכי מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי. "מעצרו של הילד התבצע בלא סמכות חוקית, וההוראה לפלוש לשטח בית הספר ולהחזיקו באיומי נשק חם מהווה פקודה בלתי חוקית בעליל", כתבה לסקי במכתב לפרקליטות הצבאית בו דרשה לפתוח בחקירה.

"אין ספק שכוחות הצבא היו ערים לגילו ומעמדו המשפטי של הילד, בשעה שמעצרו מתרחש מתוך כיתת הלימודים ובנוכחות חברי הסגל בבית הספר, אשר אילו היו שומעים החיילים בהפצרותיהם אירוע חמור זה היה נחסך", הוסיפה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שלישי כ-10 תלמידים פלסטינים זרקו אבנים לעבר רכבים ישראלים במרחב היישוב היהודי בחברון. בעקבות כך, ביצע הכוח שיחת אזהרה לתלמידים, אך הם לא נעצרו. האירוע יתוחקר ויחודדו הנהלים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully