וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעה של מיליונים נגד שותפו לשעבר של משה חוגג

21.3.2019 / 13:00

משקיע סיני טען כי נעקץ על ידי חוגג וירון שלם - מי שהיה סמנכ"ל הכספים בקרן סינגולריטים. היום הסכימו הצדדים למחוק מהתביעה את שמו של שלם. סנגוריו: "מלכתחילה לא היה כל מקום לשרבב את שמו לתביעה"

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג. קובי אליהו
התביעה כנגד חוגג עצמו וחברת "סטוקס" שבבעלותו תמשיך להתנהל. משה חוגג/קובי אליהו

תביעת מיליונים נגד ירון שלם, מי שהוגדר שותפו ויד ימינו של משה חוגג, והיה סמנכ"ל הכספים של קבוצת סינגולריטים נדחתה היום (חמישי). עם זאת, התביעה כנגד חוגג עצמו וחברת "סטוקס" שבבעלותו תמשיך להתנהל.

התביעה הוגשה בסוף ינואר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי משקיע סיני בשם ז'וון הו. בכתב התביעה הוא טען כי נפל קורבן ל"עוקץ מתוכנן היטב" שהוביל חוגג - יזם בתחום המטבעות הדיגיטליים ובעליה של קבוצת בית"ר ירושלים. שלם, על פי כתב התביעה, "היה שותף לתרגיל העוקץ, או למצער סייע לחוגג לממש אותו". ז'וון תבע 17 מיליון שקלים.

לפי התביעה, באוגוסט 2017 ערכה חברת סטוקס הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO). לפני ההנפקה היא פרסמה מעין "תשקיף" (White Paper), ועל בסיסו הצליחה לגייס 34 מיליון דולר. לאחר מכן נטען בתביעה כי "במקום שחוגג והחברה (STX) יקיימו את ההתחייבויות והמצגים המפורשים שנתנו למשקיעים, לרבות התובע, במסגרת ה-White Paper של ההנפקה, רוקן חוגג את החברה מכל כספי ההנפקה (סך השווה ל-35 מיליון דולר אמריקני) ומשך אותם לעצמו או לעסקים אחרים הקשורים בו, תוך שהוא מפר שורה ארוכה של התחייבויות הכלולות במסגרת ה-White Paper, וממילא מבלי שהוא פועל לקידום פעילות החברה ויעדיה כפי שהוצג למשקיעים במסגרת ה-White Paper".

עוד בוואלה! NEWS
סכנה בכל צומת: הפיגועים בכבישי השומרון הפכו לשגרה קטלנית
ירי באוויר, לא לרכב פלסטיני: גורמים בצה"ל על התקרית בבית לחם
חסימות כבישים ואיפה חונים: היערכות המשטרה לאירועי פורים

מטעמו של חוגג נמסר לאחר הגשת התביעה כי "לצערנו, הגשת תביעות בישראל כנגד חברות זרות בהן הקרן מושקעת, שאינן ישראליות ואינן פועלות בישראל, הפכה לשיטה. אנו עדים להפעלת לחץ אגרסיבי באמצעות שימוש בכלי התקשורת בישראל, תוך שימוש מכוון בשמו של מר חוגג כמנוף לפגיעה בשמו ולניסיונות סחיטה של כספים, על אף שמדובר בחברה זרה". עוד נאמר כי "חברת סינגולריטים בכלל, ומר חוגג בפרט, לא ייכנעו לניסיונות סחיטה נלוזים אלו".

אתמול הודיעו הצדדים לבית המשפט כי לאחר שדיברו ביניהם "נחה דעתו של התובע כי לנתבע מס' 2 (ירון שלם) אין אחריות לנזקים שפורטו בתביעה", ולכן ביקשו לדחות את התביעה נגדו. היום קיבלה השופטת מיכל עמית-אניסמן את הבקשה, ושלם נמחק מהתביעה.

פרקליטיו של שלם, עורכי הדין טל שפירא, מירב בר-זיק וסתיו שורצברג ממשרד שפירא כפרי בר-זיק, מסרו בתגובה כי הם "מברכים על סיומה המהיר של התביעה שהוגשה כנגד מרשם, ועל דחיית כל הטענות שיוחסו לו במסגרתה. מלכתחילה לא היה כל מקום לשרבב את שמו של שלם לתביעה זו, וטוב עשה התובע שחזר בו מהתביעה לאחר שהבהיר לבית המשפט באופן חריג כי למר שלם אין כל קשר לנטען בתביעה".

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully