וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה אחרי: הרגע ההיסטורי בו נחתם הסכם השלום | גלריה

ב-1979 נערך טקס החתימה על הסכם השלום בין ישראל ומצרים. באירוע ההיסטורי בבית הלבן, במעמד נשיא ארצות הברית קרטר, ראש הממשלה בגין ונשיא מצרים סאדאת, נכחו כ-1,500 מוזמנים

19 בנובמבר 1977 - לחיצת היד ההיסטורית בין בגין לסאדאת, בטקס ממלכתי בנמל התעופה בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני 40 שנה התקיים טקס החתימה על חוזה השלום בין ישראל למצרים. הטקס, שנפתח בנגינת ההמנונים של שלוש המדינות, התקיים על המדשאה הצפונית של הבית הלבן, במעמד נשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר, ראש ממשלת ישראל, מנחם בגין, ונשיא מצרים, אנואר סאדאת. באירוע ההיסטורי נכחו כ-1,500 מוזמנים.

במסגרת ההסכם, המדינות חויבו לסיום המלחמה ולכינון גבול חדש בין שתי המדינות ובו שטח מפורז. כמו כן ההסכם הורה על דילול כוחות הצבא בסיני ונירמול היחסים בהתאם למשפט הבינלאומי. כוח צבאי רב-לאומי פיקח על ביצוע ההסכם בסיני. השבוע, לפני 40 שנה, הכנסת אישרה את ההסכם ב-22 במרץ ברוב של 95 חברי כנסת ו-18 מתנגדים.

כחודשיים לאחר האירוע, ביקר סאדאת בבאר שבע מלווה בסגנו חוסני מובארק לימים נשיא מצרים, וראש הממשלה, מוסטפא ח'ליל. בגין ונשיא המדינה יצחק נבון קיבלו את פני המשלחת שהתכנסה לחתימה משותפת על מגילת השלום. ביקורו הראשון של סאדאת בישראל התרחש כשנה וחצי קודם, וחולל מפנה ביחסי ישראל-מצרים. סאדאת היה המנהיג הערבי הראשון שביקר בישראל, נאם במליאת הכנסת ונפגש עם כל הסיעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully