וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל של המשטרה למבריחי הסמים: הקוקאין הוחלף בקמח

21.3.2019 / 13:44

חקירה משטרתית גילתה ניסיון להבריח מזוודה ובה קוקאין מפנמה לישראל. שיתוף פעולה עם שירות הביטחון באוקראינה, דרכה עבר המשלוח, איפשר גם הטמנת מצלמות במזוודה. בין החשודים שנעצרו: עבריין המרצה עונש מאסר על עבירות סמים, ומהנדס בכיר במפעל בטחוני. צפו ברגע המעצר

צילום: משטרת ישראל

ניסיון הברחת קוקאין מפנמה - דרך אוקראינה - לישראל, נחשף באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי, וכתבי אישום הוגשו נגד שורת בני אדם בעבירות ייבוא סם. חקירת היחידה המרכזית במשטרה גילתה כי עבריין בן 42 מרחובות המרצה עונש מאסר בגין הברחת קוקאין קודמת, ותושב ראשון לציון בן 40, מהנדס טילים בכיר במפעל ביטחוני רגיש, יצרו קשר עם בני זוג, תושבי בת ים בני 22, כדי שיסייעו להם להחדיר לישראל מזוודה עם הסם שתצא לדרכה מפנמה סיטי לארץ, דרך אוקראינה.

שני הצעירים פנו למכר אוקראיני והציעו לו לשמש כבלדר. האיש, שהיה מנוע יציאה מאוקראינה, פנה בתורו לאחיו ובת זוגו, שבתמורה ל-5,700 דולרים נסעו לפנמה סיטי. בשלב זה עדכנה המשטרה את שירות הביטחון האוקראיני, ומששבו בני הזוג לארצם - נעצרו שלושת האוקראינים. לבקשת חוקריו, הסכים בשלב זה האוקראיני להמשיך את תהליך ההברחה מול אנשי הקשר בישראל, בהבדל קטן: הקוקאין במזוודה הוחלף בשקיות קמח - ובמצלמות.

הצעירה מבת ים, שהייתה אז בהיריון מתקדם, ביקרה אצל משפחתה באוקראינה, ולבקשת בעלה העבירה לישראל את המזוודה - כשבלשי הימ"ר עוקבים אחריה החל מהרגע בו נחתה בארץ. הצעירה ובעלה העבירו את המזוודה למהנדס ביהוד, ליד מקום עבודתו, ומשם הוא נסע ללוד, כדי להיפגש עם מזמיני הסם, תושבי העיר כבני 30. עם פתיחת המזוודה נכנסו עשרות בלשים אל המתחם ועצרו את מזמיני הסם, המהנדס, בני הזוג מבת ים ואת העבריין המרצה כבר עונש מאסר. לצד כתבי האישום, הוגשה נגדם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

לקריאה נוספת:
5 ק"ג במכולה: בנו של איש עסקים מתחום המזון חשוד בהברחת קוקאין
עד מדינה גויס והרשת נחשפה: קו הברחות הקוקאין במטוסי אל על
"ארגון פשיעה שיטתי": המשטרה עצרה עשרות מנהלי טלגראס

קוקאין. ShutterStock
נתיב הברחה בינלאומי של קוקאין/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully