וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ההנצחה באושוויץ למבקרים: הפסיקו להצטלם על פסי הרכבת

מרכז הזיכרון במחנה ההשמדה דחק במבקרים לחדול מלנסות ולצעוד על הפסים, שהובילו מאות אלפי אנשים להשמדתם בידי הנאצים. "יש מקומות טובים יותר ללמוד ללכת על קורה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אתר ההנצחה באושוויץ קרא היום (רביעי) למבקרים להפסיק להצטלם על פסי הרכבת במחנה ההשמדה לשעבר. האתר קרא בטוויטר למבקרים לכבד את זכר הנספים במקום, כשהוא פרסם תמונות של אנשים המנסים להתהלך על פסי הרכבת תוך כדי שמירה על שיווי המשקל. הוא הזכיר למבקרים לשקול את הסמליות של המקום כשהם באים להצטלם בו.

"יש מקומות טובים יותר ללמוד ללכת על קורה בשיווי משקל מאשר האתר שמסמל גירוש של מאות אלפי אנשים אל מותם", נכתב בחשבון הטוויטר של אתר ההנצחה באושוויץ. במחנה ההשמדה שהוקם בפולין הכבושה נרצחו כמיליון יהודים ועוד עשרות אלפי אסירים אחרים, בעיקר פולנים, בידי הנאצים.

רבים מהגולשים הביעו תמיכה במסר שהועבר מאתר ההנצחה, ונכון לשעות הערב, קרוב ל-6,000 משתמשים עשו לייק לפוסט שפורסם בחשבון הרשמי של המוזיאון באושוויץ.

לקריאה נוספת בנושא
"היהודים משנים את ההיסטוריה": פעילי ימין קיצוני הפגינו באושוויץ
זוג תיירים ניסו לגנוב לבנים ממשרפה באושוויץ, ונתפס על ידי תיירים אחרים

הקריאה של אתר הזיכרון באושוויץ להפסיק להצטלם על פסי הרכבת

הצטלמויות באושוויץ ובאתרים להנצחת זכר השואה עוררו בשנים האחרונות דיון ער בנושא. תמונת סלפי שעשתה הנערה Breanna מיטשל באושוויץ בעודה מחייכת התפשטה ברשת ב-2014 והיא קיבלה תגובות נזעמות, ואף איומים על חייה, לדבריה.

ב-2017 העתיק שחק שפירא, סופר ישראלי-גרמני, 12 תמונות סלפי שצולמו באנדרטה לזכר השואה בברלין והחליף את הרקע בהן בסצינות ממחנות ריכוז. הוא אמר שהוא רוצה שאנשים "יבינו מה הם באמת עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully