וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין בהאג החמיר את עונשו של מנהיג הסרבים בבוסניה

20.3.2019 / 16:24

השופטים קבעו בערעור כי 40 שנות המאסר שהוטלו על רדובן קרדז'יץ' היו עונש קל מדי, ושלחו אותו למאסר עד יומו האחרון. הוא הורשע באחריות לרצח העם בסרברניצה, שבו נטבחו אלפי מוסלמים בזמן המלחמה בבוסניה ב-1995

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר
רדובן קרדז'יץ', מנהיג הסרבים בבוסניה לשעבר, מופיע בבית הדין לערעורים בהאג, 20 במרץ 2019. רויטרס
לא יכול לערער עוד. קרדז'יץ' בבית הדין, היום/רויטרס

בית דין בהאג החמיר היום (רביעי) את עונשו של מנהיג הסרבים לשעבר בבוסניה רדובן קרדז'יץ' בערעור על עונשו המקורי. הוא הורשע ברצח עם בטבח סרברניצה ב-1995 בזמן המלחמה בבוסניה והשופטים אמרו כי 40 שנות המאסר שנגזרו עליו היו עונש קל מדי לאור חומרת פשעיו והאחריות שהוא נשע עמו.

קרדז'יץ' הורשע ב-2016 באחריות לטבח, שבו נהרגו קרוב ל-8,000 בוסנים מוסלמים, בשלהי מלחמת האזרחים במדינה, שהחלה בשנת 1992 ונמשכה עד 1995, והביאה בסך הכול למותם של כמאה אלף בני אדם. מדובר בטבח החמור ביותר בשטח אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. קרדז'יץ' הורשע ברצח, תקיפת אזרחים ומעשי טרור, בין היתר במסגרת על ידי הטלת מצור על בירת בוסניה סרייבו, שנמשך 44 חודשים.

לקריאה נוספת
ה"קצב מבוסניה" נשלח למאסר עולם בגין פשעים נגד האנושות

אזרחים צופים בהחלטה על ערעורו של מנהיג הסרבים בבוסניה רדובן קרדז'יץ' באתר הנצחה בסרברניצה, 20 במרץ 2019. רויטרס
אזרחים מאזינים לגזר הדין של קרדז'יץ' באתר הזיכרון של סרברניצה, היום/רויטרס

קרדז'יץ', בן 73, לא הגיב למשמע דחיית מרבית טענותיו בערעור. העונש הוא סופי, וככל הנראה השימוע היום היה אחד האחרונים שהתנהלו בטריבונל המיוחד שהוקם לחקר פשעי המלחמה ביוגוסלביה. לדבריו, הרשעתו מבוססת על "שמועות" והוא אמר לשופטים כי גירוש המוסלמים והקרואטים משטחים בשליטת הסרבים הוא "אגדה".

הפסיכיאטר לשעבר היה נשיא הרפובליקה הסרבית הבוסנית סרפסקה בזמן המלחמה. הוא התחבא במשך שנים והתחזה למומחה ברפואה אלטרנטיבית עד שנתפס ונעצר בסרביה ב-2008. ב-2017 נשלח למאסר עולם מפקד הצבא הסרבי בבוסניה, רטקו מלאדיץ', אחרי שהורשע בפשעי מלחמה ורצח עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully