וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני לאזרחי איראן: הטילו קללות על ישראל, ארה"ב וסעודיה

18.3.2019 / 14:10

הנשיא האשים שוב את וושינגטון ובעלות בריתה באחריות למשבר הכלכלי. הוא הבטיח להגדיל את המשכורות במגזר הציבורי והפרטי וגם את הפנסיות. הכלכלה האיראנית במשבר חריף בשל הסנקציות האמריקניות

עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן חסן רוחאני קרא היום (שני) לאזרחי המדינה להטיל קללות על ארצות הברית, ישראל וערב הסעודית על רקע המשבר הכלכלי החריף במדינה. הוא האשים את וושינגטון ובעלות בריתה במצב, שהחמיר מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכים הגרעין במאי ולהטיל מחדש סנקציות על טהראן.

"הטילו את כל הקללות שלכם על מי שגרם למצב הנוכחי", אמר רוחאני, שלא פירט באיזה קללות עליהם להשתמש. הוא אמר כי התכנית האמריקנית היא "לשלוט" על האומה האיראנית, אך לדבריו היא לא תצליח להשיג זאת.

אתמול, כשחנך שלב חדש בפיתוח שדה גז טבעי גדול, הודה רוחאני כי האינפלציה במדינה היא יותר מ-20% וכי שלושה מיליון איש - מתוך 80 מיליון תושבי הרפובליקה האסלאמית - מובטלים. הוא הבטיח להגדיל את המשכורות במגזר הציבורי והפרטי וכן את קצבת הפנסיות.

המשבר הכלכלי פגע באזרחים מהשורה וחיזק את מתנגדיו של רוחאני מהמחנה השמרני, שהחלו לקרוא להחלפתו בגלוי. הוא עלה לשלטון לראשונה ב-2013 ונבחר ברוב גדול לכהונה שנייה ב-2017, תוך שהוא מבטיח לחזק את היחסים עם הקהילה הבינלאומית וכך לשפר את הכלכלה של ארצו.

לקריאה נוספת בנושא
חייל אמריקני לשעבר נשלח לעשר שנות מאסר באיראן

נשיא איראן רוחאני בעצרת בטהראן לרגל המהפכה האסלאמית, 11 בפברואר 2019. רויטרס
מגייס את אזרחי איראן. רוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully