וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9:45 דוקר וחוטף נשק, 9:52 יורה על חיילים: הפיגוע בשומרון - דקה אחר דקה

המחבל הפתיע את החיילים בצומת אריאל, תקף אותם וירה לעבר אזרחים וכלי רכב. בהמשך נסע לעבר צומת גיתי הסמוך, עצר ופתח בירי לעבר הטרמפיאדה. לאחר מכן נמלט לעבר הכפר הפלסטיני בורקין שבצפון השומרון - וצה"ל פתח במצוד אחריו

צילום: שלומי גבאי וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

הפיגוע המשולב בשומרון, שבמסגרתו נהרג הבוקר (ראשון) אדם ושני בני אדם נפצעו באורח אנוש וקשה, החל כשסמוך ל-9:45 יצא מחבל מחנות בצומת אריאל כשהוא חמוש מסכין מטבח. הוא הסתער לעבר החיילים במקום, דקר אחד מהם והצליח לחטוף ממנו את הנשק והמחסנית. הוא דרך את הנשק והחל לירות לעבר אזרחים.

לאחר מכן המחבל, שזהותו טרם התבררה, ירה לעבר שלושה כלי רכב. נהג הרכב הראשון, הרב אחיעד אטינגר מעלי בן ה-47, נפגע מהירי. ירי לעבר מכונית נוספת הסתיים ללא נפגעים. על פי עדויות מהשטח עולה על רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית ונמלט מהמקום.

מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע תועד במצלמות הגזרה, אך החיילים שצפו בו לא הבינו את מהות האירוע, ולא העבירו את המידע בקשר בזמן.

לקריאה נוספת:
פיגוע משולב: הרוג, פצוע אנוש ופצוע קשה בשני צמתים בשומרון
עדי ראייה מהפיגועים בשומרון: "שמענו בום, זה היה מפחיד ומפתיע"

מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. עיבוד תמונה
מעודכן אינפו ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019/עיבוד תמונה

09:52 המחבל מגיע אל צומת גיתי אבישר הסמוך. הוא עוצר את הרכב ויורה לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה. מהירי נפגע צעיר בן 19. זמן קצר לאחר מכן מסיקים באוגדת יהודה ושומרון שהתרחשו שני פיגועים על ידי אותו המחבל, ומתחיל מרדף אחריו.

10:10 מתקבלת בצה"ל הערכה כי המחבל נמלט לעבר הכפר הפלסטיני בורקין. לפי דיווח של גורמי צבא, הוא נטש את הרכב וברח רגלית לעבר השטחים הבנויים בכפר. ב-10:20 צה"ל החל להעביר לאזור כוחות מיוחדים ולוחמים מגדודים ביהודה ושומרון, וכן כלי טיס, כדי לסייע במצוד אחר המחבל. הכוחות מאתרים ליד בורקין כלי רכב מסוג רנו של תושב בקעת הירדן שבו נהג המחבל.

10:45 צה"ל סוגר את הכניסות והיציאות מהכפר, כאשר לוחמים פתחו בסריקות אחר המחבל בין בתי הכפר, בסיוע פעילות מודיעינית של השב"כ על מנת לאתר את המחבל.

12:00 על רקע החשש מהתגברות פיגועי השראה וחקיינות ברחבי יהודה ושומרון, וכדי לסייע למצוד, הוחלט לתגבר את האזור בכוחות נוספים. הלוחמים יוצבו במוקדי החיכוך ובצירים המרכזיים כדי להגיב לאירועים ולהציב מחסומים כדי לחפש אחר המחבל.

עוד באותו נושא

פיגוע משולב: הרוג, פצוע אנוש ופצוע קשה בשני צמתים בשומרון

לכתבה המלאה
ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. רויטרס
צומת אריאל, הבוקר/רויטרס

הפצוע האנוש באירוע הוא הרב אחיעד אטינגר, תושב עלי בן 47, נשוי לתמר ואב ל-12 ילדים בגילאי שנה עד 20. הוא נהג ברכבו בצומת אריאל כשמחבל שחטף נשק מחייל צה"ל ירה לעברו. אטינגר הוא ראש ישיבת הסדר עוז ואמונה שבדרום תל אביב, ועד לפני כשלוש שנים התגורר עם משפחתו בעיר, אז עברו להתנחלות עלי.

אטינגר והפצוע הנוסף באירוע פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל ממשיך במצוד אחר זהות המחבל, שטרם התבררה ולא ידוע אם פעל לבדו או יחד עם מחבלים נוספים. במסגרת המצוד סגרה המשטרה סגרה לתנועה את כביש 5 ממזרח למחלף קסם והחלה בבדיקת כלי רכב, וצה"ל הציב מחסומים במרחב חטמ"ר אפרים.

חובש רפואת חירום במד"א, חננאל הס, סיפר כי "כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד"א למקום. כשפסקו היריות יצאתי מהרכב ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש".

סריקות לוחמי צה"ל אחר המחבל בצומת אריאל , מרץ 2019. דובר צה"ל
המצוד אחר המחבל, היום/דובר צה"ל
ירי בצומת אריאל שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", 17 במרץ 2019. רויטרס
חיילים בצומת אריאל, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully